En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av supersic »

står det «vurderer salg» eller «jeg må ikke selge», da hoppes fort til neste annonse

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Juicebox »

Enig

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av cannon »

kgjersda skrev: 03 okt 2017, 17:32 Hva gjør man om man selger en grom r-sykkel med 200 hester og pga forsikring ikke kan la andre kjøre den? Eller bare folk som vil testkjøre uten engang tanker om å kjøpe?
Når jeg selger r-sykkel så er prøvekjøring det siste som skjer før signering av kontrakt. Finansieringen må også være avklart.
Dealen er da at hvis kjøper finner at sykkelen er i orden og som beskrevet så er den solgt. Forsikring kan utvides for salgssituasjonen.

Jeg er ikke den som stiller min sykkel til disposisjon for de som vil prøvekjøre for å finne ut om sykkeltypen passer for kjøperen. Dette gjelder særlig for motorsterke r-sykler.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22907
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Bjerknez »

supersic skrev: 03 okt 2017, 18:57 står det «vurderer salg» eller «jeg må ikke selge», da hoppes fort til neste annonse
Har du ikke bestemt deg for å selge ennå så er det jo liten vits i å legge den ut på finn. :lol
"Jeg må ikke selge" er bare en litt flau og desperat setning man skriver for å skremme bort storpruterne.

Si det heller som det er. Sykkelen er til salgs. Ingen pruting. Værre er det ikke.

Online
Rha
Innlegg: 287
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Rha »

Jeg har brukt den jeg, ikke på sykkel men på rc utstyr da jeg ikke har lyst på to hundre telefoner om noen som vil gi meg verdien av annonsa eller skal bytte i alt fra brukte skruer til fillette dekk. Funker som gull der i jaffal. Men det hjelper å ikke sette fantasi pris på det man skal selge oppe det igjenn.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22907
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Bjerknez »

Rha skrev: 04 okt 2017, 07:16 Jeg har brukt den jeg, ikke på sykkel men på rc utstyr da jeg ikke har lyst på to hundre telefoner om noen som vil gi meg verdien av annonsa eller skal bytte i alt fra brukte skruer til fillette dekk. Funker som gull der i jaffal. Men det hjelper å ikke sette fantasi pris på det man skal selge oppe det igjenn.
Men når man skriver "vurderes selges" så burde man kanskje heller ventet med å publisere annonsen? Man legger vel ikke ut noe til salgs som man ikke er sikker på at man vil selge?

De fleste skjønner at når man selger en gjenstand til noen hundrelapper/tusenlapper at man ikke MÅ selge det for å overleve. Jeg synes slike setninger er flau lesning.

Vær heller ærlig å si det som det er. Sett en fornuftig pris og skriv at du ikke svarer på skambud. Eller evt. at du ikke godtar pruting i det hele tatt. Da virker du mer real, rett frem, og ærlig.

Det er jo gjerne pruting i stor grad man vil unngå og da hjelper det lite å skrive "jeg MÅ ikke selge". For du skriver jo ikke at du ikke godtar pruting. Du skriver bare at du ikke MÅ selge.

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 655
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Nomade »

Enig med flere av de siste talere her :)

Ikke noe heter vurderes solgt, enten skal man selge eller ikke. Selgere som skriver: svarer ikke på mail/sms hopper man også raskt over.

Så har man de som skriver i en liten bisetning att pris kan diskuteres ved evt raskt salg, hehe da vet man att her kan man prute greit ;)

På generelt grunnlag er det en del dårlig annonser når det gjelder salg av bil og mc, det koster så lite å gjøre seg litt mer flid med en annonse. Ta godt med bilder og legg inn relevant og positiv informasjon om kjøretøyet, skriv gjerne kommentarer for hvert bilde også.

tormodg
Innlegg: 292
Registrert: 18 jul 2017, 11:06
Motorsykkelen din: Triumph Speed 400 (2024)
Sted: Oslo

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av tormodg »

Personlig legger jeg alltid litt rom for pruting inn i prisen. Samtidig bestemmer jeg meg for hvor lavt jeg er villig til å gå. Det gjør at salg ofte går mer smertefritt og det blir en hyggelig opplevelse for begge parter.

Jeg kjøpte brukt sykkel i sommer via Finn og selger var interessert i å diskutere pris. Jeg vurderte hva vi kunne få til med pruting og foreslo det beløpet. Det ble godtatt umiddelbart, så jeg antar at han hadde omtrent samme strategi som meg. Det var forøvrig en meget hyggelig handel,

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Grendel »

De siste årene har det blitt stadig dårligere språk i annonsene. Jeg ser for meg inkompetente guttevalper som ikke har greie på hva de driver med. De har i alle fall ikke kompetanse om å formidle hva de skal selge. Det hele krones med et bilde av gjenstanden via print-screen på mobilen!

Klikk, neste...

8-)
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av kvase »

:redface
Nå skal ikke jeg komme å si at de fleste annonsene er skrevet i beste tro :[-( Men det og dømme alle over en kam det er for snevert tenkt.- Sjøl har jeg dysleksi og den eneste formen for reparasjon for slik er skriving - Men ord formuleringer og utelatelse av både store bokstav eller punktum å komma med mer kan forekomme. :[-( Å si det da at de folka rundt som sliter med det samme mangler noe mellom øra eller har inkompetanse den skal man være lit forsiktig med. Plutselig så står bror din søstera de eller foreldra dine bak en tilsvarende annonse på finn eller et annet sted. --- Jeg sjøl opplever til stadighet å få masse sleng kommentarer av Voksne folk på diverse forum som prøver å være vittige --- Men for meg så forteller det at disse folka ikke har kommet langt i egen utvikling av forståelse.- -Tipper dette er siste innlegg i denne tråden for meg men lese den gjør jeg --Ja å ha dysleksi kan med føre både skrive og lese vansker ja også i farta lese feil det som står der :-k
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Kawagutten »

kvase. skrev: 07 okt 2017, 09:56 :redface
Nå skal ikke jeg komme å si at de fleste annonsene er skrevet i beste tro :[-( Men det og dømme alle over en kam det er for snevert tenkt.- Sjøl har jeg dysleksi og den eneste formen for reparasjon for slik er skriving - Men ord formuleringer og utelatelse av både store bokstav eller punktum å komma med mer kan forekomme. :[-( Å si det da at de folka rundt som sliter med det samme mangler noe mellom øra eller har inkompetanse den skal man være lit forsiktig med. Plutselig så står bror din søstera de eller foreldra dine bak en tilsvarende annonse på finn eller et annet sted. --- Jeg sjøl opplever til stadighet å få masse sleng kommentarer av Voksne folk på diverse forum som prøver å være vittige --- Men for meg så forteller det at disse folka ikke har kommet langt i egen utvikling av forståelse.- -Tipper dette er siste innlegg i denne tråden for meg men lese den gjør jeg --Ja å ha dysleksi kan med føre både skrive og lese vansker ja også i farta lese feil det som står der :-k
Så bra skrevet og støtter den med at noen ikke har kommet så langt med egen utvikling av forståelse.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
JosteinBever
Innlegg: 87
Registrert: 19 jun 2016, 15:36
Motorsykkelen din: INGEN At The Moment

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av JosteinBever »

De som hakker på dysleksi er veldig usikre på seg selv. Det kalles hersketeknikk. Slike personer går raskt ut med et personangrep. "Du kan jo ikke engang skrive" blir veldig ofte brukt i Norske sosiale medier. Ofte er dette personer som ikke klarer seg så godt i det virkelige liv. Gjerne med sosiale problemer - angst etc. Disse kan fort bli veldig tøffe bak et tastatur. Regner nesten med at 90% av de hadde vært hyggelige face to face. Det er tross alt voksne folk jeg snakker om. De fleste har i hvertfall ganske god folkeskikk fremdeles.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Juicebox »

Grendel skrev: 07 okt 2017, 07:41 De siste årene har det blitt stadig dårligere språk i annonsene. Jeg ser for meg inkompetente guttevalper som ikke har greie på hva de driver med. De har i alle fall ikke kompetanse om å formidle hva de skal selge. Det hele krones med et bilde av gjenstanden via print-screen på mobilen!

Klikk, neste...

8-)
Haha! Ja, hva er greia med at folk som legger ut printscreen-bilder? Fatter ikke...

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av biker7 »

"Kjedet bør strammes da det er noe slakt." :lol :twothumbs:

Erre mulig lissom ?? :crazy: :[-( Kanskje en liten plan å stramme det kjedet da, før den selges.. ;)

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=105863794
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Jompa »

biker7 skrev: 07 okt 2017, 21:10 "Kjedet bør strammes da det er noe slakt." :lol :twothumbs:

Erre mulig lissom ?? :crazy: :[-( Kanskje en liten plan å stramme det kjedet da, før den selges.. ;)

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=105863794
Tja, mulig er det vel absolutt.
Hvor mange innlegg er det skrevet på dette forumet om kjedestramming ?
Man kan vel lure på hvordan det står til med resten av vedlikeholdet på sykkelen når fyren ikke kan eller gidder å stramme kjeden
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar