Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Legg inn av Jompa »

Jeg ble mektig provosert av et innlegg i en annen tråd her i dag, da en påsto at shoppere ikke var noe å ofre spalteplass på,
ettersom de har kjøreegenskaper som ei trillebåre, og er tregere enn en snefreser.
Folk kan selvsagt mene hva de vil om forskjellige sykler, men å si at andre typer sykler ikke fortjener spalteplass synes ihvertfall jeg er drøyt.
Jeg startet "mc-siden, et smalt forum ? " tråden i vinter og ble etterhvert overbevist om at forumet slett ikke er smalt,
men det kan hende jeg tok feil.

Jeg tror flertallet setter pris på historier og bilder av "hjemmelagete" sykler som shoppere, caferacere, bengamalte goldwinger,
sidevognssykler m.m.

Men ser ikke bort fra at det er jeg som er en enfoldig dust......
Kanskje alle andre leser div byggetråder og humrer foran skjermen over alle raringene som driver og mekker hjemme i garasjen,
og kommer med litt skryt for at man "føler at man må det" :-k
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av jonnykr »

Jeg er så heldig å være "altetende" når det gjelder MC og det er kun bruksområdet (og penger) som styrer mine valg til en hver tid. Jeg synes det er flott av Jarle og legge inn sine turer og bilder på forumet og jeg håper at han og andre vil fortsette med det. :thumleft
Tut & Kjør!

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Sted: Melhus

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av omaas »

Jompa skrev:Jeg ble mektig provosert av et innlegg i en annen tråd her i dag, da en påsto at shoppere ikke var noe å ofre spalteplass på,
ettersom de har kjøreegenskaper som ei trillebåre, og er tregere enn en snefreser.
Folk kan selvsagt mene hva de vil om forskjellige sykler, men å si at andre typer sykler ikke fortjener spalteplass synes ihvertfall jeg er drøyt.
Jeg startet "mc-siden, et smalt forum ? " tråden i vinter og ble etterhvert overbevist om at forumet slett ikke er smalt,
men det kan hende jeg tok feil.

Jeg tror flertallet setter pris på historier og bilder av "hjemmelagete" sykler som shoppere, caferacere, bengamalte goldwinger,
sidevognssykler m.m.

Men ser ikke bort fra at det er jeg som er en enfoldig dust......
Kanskje alle andre leser div byggetråder og humrer foran skjermen over alle raringene som driver og mekker hjemme i garasjen,
og kommer med litt skryt for at man "føler at man må det" :-k
Forumet er ikke smalt, men det finnes en del "smale" utalelser her :mk
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av Moby »

Jeg syns caferacere ser stilige ut. Kanskje ikke noe jeg hadde brukt penger på selv, men jeg har stor forståelse for at mange syns det er "the shit" :prop:
Sist redigert av Moby den 20 mar 2013, 22:32, redigert 1 gang totalt.
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
mammut89
Innlegg: 248
Registrert: 07 jan 2012, 15:28
Motorsykkelen din: S1000R
Sted: Oslo

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av mammut89 »

ikke min greie men alt på to hjul er godkjent i min bok :)
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3

Brukeravatar
mammut89
Innlegg: 248
Registrert: 07 jan 2012, 15:28
Motorsykkelen din: S1000R
Sted: Oslo

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av mammut89 »

trillebår har bare et hjul dog :D
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av ArcticTiger »

KJØRE-EGENSKAPER som ei Trillebår. Tenk deg en 3-400 kg betong som du skal trille/balansere i ei trillebår.

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av jonnykr »

ArcticTiger skrev:KJØRE-EGENSKAPER som ei Trillebår. Tenk deg en 3-400 kg betong som du skal trille/balansere i ei trillebår.
Og hvordan i all verden blir det sammenlignbart mener du?
Tut & Kjør!

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av ArcticTiger »

Og apropos Cafe-racer. Det kom en fin representant for disse på finn.no idag, jeg syns dnne er en klassiker:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=40484033" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilde

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av ArcticTiger »

jonnykr skrev:
ArcticTiger skrev:KJØRE-EGENSKAPER som ei Trillebår. Tenk deg en 3-400 kg betong som du skal trille/balansere i ei trillebår.
Og hvordan i all verden blir det sammenlignbart mener du?
:-k Nei, ja, vel, det er bare en sånn der personlig følelses-greie vet du. Når jeg ser en stor kruiser/kustom, så minnes jeg alltid den sommern i min ungdom da jeg var med på en stor støype-dugnad. Vi ballanserte tunge, breddfulle bettong-trillebårer på vandringer av 2"X8" over dype avgrunner. Nåde den som tok overballanse :[-X

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av jonnykr »

For øvrig er det vel ikke noe i veien med kjøreegenskapene til en trilllebår hvis den brukes slik den er ment til. Trillebåra er jo et fantastisk nytteverktøv til sitt bruk. Hvordan skulle vi klart oss uten trillebåra?

Så det er ikke trillebåra det er noe galt med, men føreren, dersom den lastes feil, eller brukes utenfor sitt bruksområde.

Sånn er det med Motorsykler også, en sjåpper er konstruert til sitt bruk og brukes den til det den er konstruert for, så funker det aldeles utmerket. :thumleft
Tut & Kjør!

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av ArcticTiger »

Joa, ei trillebår er grei å ha, men du trenger ikke være fornuftig her i denna tråden vet du Jonny, les overskriften, dette er en SYNSE-tråd :thumleft
Øhh, hva syns DU om Nortonen over a :-k

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av jonnykr »

ArcticTiger skrev:
jonnykr skrev:
ArcticTiger skrev:KJØRE-EGENSKAPER som ei Trillebår. Tenk deg en 3-400 kg betong som du skal trille/balansere i ei trillebår.
Og hvordan i all verden blir det sammenlignbart mener du?
:-k Nei, ja, vel, det er bare en sånn der personlig følelses-greie vet du. Når jeg ser en stor kruiser/kustom, så minnes jeg alltid den sommern i min ungdom da jeg var med på en stor støype-dugnad. Vi ballanserte tunge, breddfulle bettong-trillebårer på vandringer av 2"X8" over dype avgrunner. Nåde den som tok overballanse :[-X
Men da kan du umulig ha kjørt en, eller så er du forutinntatt. Og sammenligningsgrunnlaget er jo helt på trynet og er bare en velbrukt og utslitt floskel uten noe reell verdi i.

Det er noe man har plukket med seg og slenger ut igjen, noe som etter min mening vitner om en dårlig fantasi.

En cruiser fungerer aldeles nydelig til sitt bruksområde. Og man må sammenligne med andre konstruksjoner det er naturlig å sammenligne med. Gjør man ikke det, så er man etter min mening innsnevret og forutinntatt. Da vil man ikke føre en ærlig og sakelig debatt.
Tut & Kjør!

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Sted: Melhus

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av omaas »

Hva med denne laget av kaffeemaschine.http://www.kaffee-maschine.net/html/en/html/home.php

Bilde
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av jonnykr »

ArcticTiger skrev:Joa, ei trillebår er grei å ha, men du trenger ikke være fornuftig her i denna tråden vet du Jonny, les overskriften, dette er en SYNSE-tråd :thumleft
Øhh, hva syns DU om Nortonen over a :-k
Vel, jeg mener nå at om man skal synse noe i en slik tråd, så bør det uansett være en viss logikk i det. For det er rart med det, ofte er det sånn at de som syns mest om f.eks. Harley Davidson, selv aldri har kjørt en. Og da mangler all logikk i synsingen og det blir egentlig bare en røverhistorie.

Jeg har kjørt det meste innkludert trillebår og jeg kan garantere at det sammenligningsgrunnlaget er helt på jordet. :roll

En cruiser funker aldeles strålende til sitt bruk og de som påstår noe annet vet ikke hva de prater om. :lol

Og jeg synes den Nortonen over her er helt grom.
Tut & Kjør!

Svar