Den peneste streetfighteren?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Den peneste streetfighteren?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har den siste tiden kikket litt på såkalte streetfightere og det forblir fortsatt med "titten", men jo mer jeg titter jo mer forelsket blir jeg i Honda CB600F Hornet og faktisk liker jeg de eldre typene av denne bedre enn den helt nye. Her er et eksempel:
hornet.jpg
Selv om jeg også har sansen for den nye, så liker jeg denne bedre og som sagt, med hånden på hjertet er det den peneste streetfighteren jeg har sett. Den minner meg nesten litt om Yamaha XJR 1300 som også er en flott sykkel. Jeg elsker også de to runde klokkene (speedometer/turteller) og den litt kraftige tanken. i det hele tatt en sykkel jeg har VELDIG lyst på.

Jeg har faktisk mer lyst på den gamle typen med rund lykt enn den helt nye. jeg har også kjørt en identisk Hornet på kjøreskolen og jeg likte den godt. Fornuftig motorisering, man blir ikke ruinert av forsikringen, utseendet er lekkert, prisen holder seg bra etc.

Her er et pent eksemplar synes jeg:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=44805691" onclick="window.open(this.href);return false;

Hva mener dere?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av Snikendeugle »

Kan ikke si jeg digger utseendet på den. Ser ut som en typisk eldre Honda, med runde kanter uten noe særlig kåper i front. Ikke en stor fan :)
Men det er så subjektivt som det får blitt.

Men for å svare på tråd-tittelen, så syns jeg disse syklene scorer høyt designmessig til naken-sykler å være:

Kawa Z800R
Bilde

KTM Duke 690 R (2011 modellen)
Bilde

KTM Duke 690 (2012+). Store designforskjeller på disse to. Veldig smak og behag. Det er deler av den eldre modellen jeg liker mye bedre (spesielt rett ut av boksen. 2012+ modellen syns jeg ikke blir nevnverdig pen uten endel ekstrautstyr).
Bilde


Triumph Street Triple R
Bilde

Husqvarna 900 Nuda R
Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 719
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av JanK »

Da det gjelder nakne sykler i originalskikk liker jeg også Hornet veldig godt, men 900 ikke 600. Motor fra Honda Fireblade!! :prop:

Min Hornet 900:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

:-)å
Sist redigert av JanK den 29 okt 2013, 15:33, redigert 1 gang totalt.

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av ega16 »

Bilde

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av mortenolb »

For min del blir det nok Aprilia Tuono og Kawasaki Z1000.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av Snikendeugle »

Elolz skrev:Jeg holder en knapp på nyere Ducati Monster:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=43865042" onclick="window.open(this.href);return false;

Yamaha XJ6 N er ikke heller ikke verst:
http://www.finn.no/finn/mc/new/object?finnkode=38935109
Ja, Xj6 ser ut som en knall sykkel til en veldig bra pris:) Glemte å nevne den. Tilogmed billigere enn 690'en.
Monster'en blir littegrann for rødt for min del, men ellers en pen sykkel :) Skulle vært litt fargekombo med hvitt der inne så.. :))
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av Bjerknez »

Tro det eller ei, men jeg er faktisk enig i de aller fleste her med tanke på forslagene om den peneste streetfighteren. Både kawa Z800/Street Triple R/Duke 690R etc. er sykler som står høyt i kurs hos meg, men jeg føler liksom at den gamle Hornet'en blir mer "ekte" og ikke så "måneformet". Jeg skjønner kanskje at den yngre garde liker litt "tøffere" sykler med sint annsikt og kule farger etc. og jeg kan tildels være enig, men det forandrer ikke det faktum at Hornet 600 er en meget flott sykkel i mine øyne. Overhodet ikke noen verstingsykkel, men heller ingen sinke. Rett og slett en veldig flott dagssykkel/pendlesykkel som man kan ha litt morro med.

Men er Yamaha XJ6n en direkte konkurrent til Honda Hornet'en?

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av JK95 »

Dette er jo en smakssak, men husk også hva det snakkes om, peneste streetfighter ;-)

Den peneste i mine øyne er nok MV Agusta Brutale eller Ducati Streetfighter, mest badass blir nok KTM Superduke 1290, men favoritten er nok Triumph Street Triple :prf

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av MH434 »

Nye Z1000
https://www.google.no/url?sa=i&rct=j&q= ... 9667973817" onclick="window.open(this.href);return false;

De speila ser jo litt ut som "bug antennas" men pytt pytt :P :p
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Sted: Telemark

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av LoneRider »

Hornet 600 er tiltalende på bilde men etter min mening blir den litt for puslete og uspennende i virkeligheten. Er vel en grunn til at den er mye brukt som skolesykkel. Siden du allerede har Yamaha: Hva med XJR1300 eller t.o.m VMAX? Begge vil nok gi deg mer street cred enn Hornet :-)

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av L-NA »

JK95 skrev:Dette er jo en smakssak, men husk også hva det snakkes om, peneste streetfighter ;-)

Den peneste i mine øyne er nok MV Agusta Brutale eller Ducati Streetfighter, mest badass blir nok KTM Superduke 1290, men favoritten er nok Triumph Street Triple :prf
MV Agusta F4 Brutale Gladio 1.jpg
MV Agusta Brutale :thumleft :thumleft

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av sankyo »

Lekkert!
Live long and prosper :janikk

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av Banditmannen »

Nye BMW R nine T ser ganske tøff ut!
Bilde

PS: Ser at den blir omtalt som en "Roadster", men det er vel ganske nære streetfighter...?

Online
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av Olav K »

Den peneste/råeste: MV Agusta Brutale 1090 RR
Mest for penga (og fordi jeg har en slik selv-surprise :thumleft ) Triumph Street Triple R
Nuf said :[-X
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg skjønner faktisk hva dere mener dere som sier at Hornet virker "puslete" og litt kjedelig. Det JEG sliter med er å sette ord på hva jeg egentlig mener her i Hornet sin favør, hehe.

Av de "enkle" streetfighterene til en fornuftig pris så mener jeg i mine øyne (uten å gjenta meg selv til det kjedsommelige...) at Hornet og spesielt den eldre typen med rund lykt er den mest attraktive. Jeg synespå enmåte totalpakken er skreddersydd for den som vil ha en ut på tur sykkel som ikke koster skjorta og som det er mer enn nok fart i.

Joda, jeg har Yamaha fra før og jeg elsker den sykkelen, mendet er en helt annen type sykkel enn en streetfighter. Jeg har kjørt noen mil på både cruiser og streetfighter og jeg er overbevist om at cruiser er en sykkel man bruker på langtur med oppakking med rå lyd og muskler på lavt turtall. En streetfighter som jeg vurderer (mest sannsynlig brukt) blir nok mindre brukt enn cruiseren, og i hovedsak mest brukt til jobbpendling og småturer. Jeg føler nesten jeg sitter på en moped når jeg sitter på en Hornet 600 kontra en Yamaha XVS 1300, og det er litt av poenget synes jeg med å ha en streetfighter.

Stort sett alle syklene som det er blitt lagt inn bilder av her er sykler jeg har stor sans for og som jeg ikke akkurat hadde vert flau for å kjøre rundt i. Poenget er at jeg har for meg at alt liksom skal være så strømlinjeformet og "tøft". Flere kilo med lakkert plastikk som koster skjorta og bytte/lakkere etc. ser liksom så "uakte" ut og en billig måte og designe en sykkel på. Ducati har klart dette uten nevneverdig med plastikk og disse syklene ser veldig bra ut. Hornet (gamle typen) har også klart det synes jeg, ved siden av Yamaha XJR 1300 og noen andre sykler. Street Triple er vel heller ikke formet av plastikk i nevneverdig grad og det man ser er liksom "ekte".

Fjerner man plasten på en Z800 så blir den sikkert ikke mye pen, og gud forby, fjerner man plasten på en R-sykkel så har jeg for meg at dette heller ikke blir spesielt pent å se på. Det jeg mener er at jeg er nok den som liker ekte og enkle sykler med klassisk utseende. Mindre som kan gå i stykker, stort sett lettere og komme til hvis man skal bytte deler etc etc.

La oss si man skal kjøpe seg en 10 år gammel meget pent eksemplar av en streetfigher (600cc+) hvor driftsikkerhet og flott utseende står helt øverst på ønskelisten ved siden av en pris som ikke overstiger 50.000,-
Hvilken sykkel ville du valgt?

Svar