BMW R1200GS

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: BMW R1200GS

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
ojda skrev:Nå har jeg ikke så veldig mye imot den nye GS`n utseendemessig,
men den plastplata så i mine øyne helt jævelig ut :[-X Måtte bare få sagt det, få det ut :lol
På det siste bildet så det ikke bra ut nei, det er jeg enig i. Men det bildet lyver nok litt, har nok mye med at den er skitten og sollyset grelt.
Her ser det litt bedre ut :D

Bilde
Gjør det? ja hvis jeg ser godt etter så ser det bedre ut for du ser den jo nesten ikke
Sikkert noe man må venne seg til

Er nærlys vinkel og sånt uendret med den på?
Nei, man ser den nesten ikke, det er sant :D

Jeg innbiller meg at den fungerer som en forlenget vindskjerm bare nedenfra :P :p , men det er sikkert bare innbilning. Har ikke fått testet om den forandrer lyset nei, har kun kjørt den to dager eller 60 mil om man vil.

Skal nok få testet det ut ja ;-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: BMW R1200GS

Legg inn av poulet_cavalier »

Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
ojda skrev:Nå har jeg ikke så veldig mye imot den nye GS`n utseendemessig,
men den plastplata så i mine øyne helt jævelig ut :[-X Måtte bare få sagt det, få det ut :lol
På det siste bildet så det ikke bra ut nei, det er jeg enig i. Men det bildet lyver nok litt, har nok mye med at den er skitten og sollyset grelt.
Her ser det litt bedre ut :D

Bilde
Gjør det? ja hvis jeg ser godt etter så ser det bedre ut for du ser den jo nesten ikke
Sikkert noe man må venne seg til

Er nærlys vinkel og sånt uendret med den på?
Nei, man ser den nesten ikke, det er sant :D

Jeg innbiller meg at den fungerer som en forlenget vindskjerm bare nedenfra :P :p , men det er sikkert bare innbilning. Har ikke fått testet om den forandrer lyset nei, har kun kjørt den to dager eller 60 mil om man vil.

Skal nok få testet det ut ja ;-)
Det er vel denne?
Capture.JPG
Kun offroadbruk..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: BMW R1200GS

Legg inn av tagesk »

Bringisen skrev: Så til Tage :vs Jeg gjorde et eksperiment men kan ikke helt forstå det. Jeg lettet meg vel ca 15 cm før jeg begynte å kjenne vinden i ca 90 km/t. Det merkelige er at jeg ikke opplever turbulens i det hele tatt :scratch Mulig kåpen er slik formet at man unngår dette i alle posisjoner, men dette virker rart. Nå har jeg BMW Systemhjelm 5, og kanskje er skjermen utviklet i vindtunnel sammen med BMW sin egen hjelm :P :p Jeg tror nok du skulle tatt deg en prøvetur selv Tage, jeg kan ikke gå god for dette. Det eneste sikre er at jeg med mine 181cm , setet i nederste posisjon, skjermen i høyeste posisjon, med BMW Systemhjelm 5 og titter akkurat over vindskjermen, så har jeg det perfekt :prop:
Sukk, må jeg virkelig slepe meg til BMW og ta en prøvetur.
Ja, ja, må jeg så må jeg.
Blir sikkert en traurig dag.

:lol

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: BMW R1200GS

Legg inn av EasyRider »

poulet_cavalier skrev:
Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
ojda skrev:Nå har jeg ikke så veldig mye imot den nye GS`n utseendemessig,
men den plastplata så i mine øyne helt jævelig ut :[-X Måtte bare få sagt det, få det ut :lol
På det siste bildet så det ikke bra ut nei, det er jeg enig i. Men det bildet lyver nok litt, har nok mye med at den er skitten og sollyset grelt.
Her ser det litt bedre ut :D

Bilde
Gjør det? ja hvis jeg ser godt etter så ser det bedre ut for du ser den jo nesten ikke
Sikkert noe man må venne seg til

Er nærlys vinkel og sånt uendret med den på?
Nei, man ser den nesten ikke, det er sant :D

Jeg innbiller meg at den fungerer som en forlenget vindskjerm bare nedenfra :P :p , men det er sikkert bare innbilning. Har ikke fått testet om den forandrer lyset nei, har kun kjørt den to dager eller 60 mil om man vil.

Skal nok få testet det ut ja ;-)
Det er vel denne?
Capture.JPG
Kun offroadbruk..
Jo, men er jo det det blir brukt til disse GS´ne... :lol
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: BMW R1200GS

Legg inn av Bringisen »

tagesk skrev:
Bringisen skrev: Så til Tage :vs Jeg gjorde et eksperiment men kan ikke helt forstå det. Jeg lettet meg vel ca 15 cm før jeg begynte å kjenne vinden i ca 90 km/t. Det merkelige er at jeg ikke opplever turbulens i det hele tatt :scratch Mulig kåpen er slik formet at man unngår dette i alle posisjoner, men dette virker rart. Nå har jeg BMW Systemhjelm 5, og kanskje er skjermen utviklet i vindtunnel sammen med BMW sin egen hjelm :P :p Jeg tror nok du skulle tatt deg en prøvetur selv Tage, jeg kan ikke gå god for dette. Det eneste sikre er at jeg med mine 181cm , setet i nederste posisjon, skjermen i høyeste posisjon, med BMW Systemhjelm 5 og titter akkurat over vindskjermen, så har jeg det perfekt :prop:
Sukk, må jeg virkelig slepe meg til BMW og ta en prøvetur.
Ja, ja, må jeg så må jeg.
Blir sikkert en traurig dag.

:lol

[TaSK]
Akkurat prøvekjøringen er jo gratis :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: BMW R1200GS

Legg inn av Bringisen »

Og til dere som er så opptatt av jeg bruker denne lille plastdingsen foran på sykkelen, og at den bare er tillat til offroadbruk. Slutt å være så bekymret. Er dere slike som aldri, med hånden på hjertet aldri bryter en trafikkregel ? Og kan dette være mer risikabelt enn det denne plastdingsen kan utføre for fare ?
Nei....slapp av , jeg vet at den kun er lovlig til offroadbruk.
Og hvis veiene i Norge er så dårlige som mange vil ha det til, så kan de vel knapt kalles veier, og da kjører man "offroad" :lol
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: BMW R1200GS

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:Og til dere som er så opptatt av jeg bruker denne lille plastdingsen foran på sykkelen, og at den bare er tillat til offroadbruk. Slutt å være så bekymret. Er dere slike som aldri, med hånden på hjertet aldri bryter en trafikkregel ? Og kan dette være mer risikabelt enn det denne plastdingsen kan utføre for fare ?
Nei....slapp av , jeg vet at den kun er lovlig til offroadbruk.
Og hvis veiene i Norge er så dårlige som mange vil ha det til, så kan de vel knapt kalles veier, og da kjører man "offroad" :lol
Bryr meg ikke om det er ulovlig. Men GS har vel meget gode lys. Og tenkte at de muligens ksn blende møtende trafikk når lyset får en ekstra brytning. Men mulig det bare blir lavere, ikke vet jeg
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: BMW R1200GS

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:Og til dere som er så opptatt av jeg bruker denne lille plastdingsen foran på sykkelen, og at den bare er tillat til offroadbruk. Slutt å være så bekymret. Er dere slike som aldri, med hånden på hjertet aldri bryter en trafikkregel ? Og kan dette være mer risikabelt enn det denne plastdingsen kan utføre for fare ?
Nei....slapp av , jeg vet at den kun er lovlig til offroadbruk.
Og hvis veiene i Norge er så dårlige som mange vil ha det til, så kan de vel knapt kalles veier, og da kjører man "offroad" :lol
Bryr meg ikke om det er ulovlig. Men GS har vel meget gode lys. Og tenkte at de muligens ksn blende møtende trafikk når lyset får en ekstra brytning. Men mulig det bare blir lavere, ikke vet jeg
Det blir vanskelig å finne ut av, uten å legge ned litt arbeid. Godt med tunneler her på Vestlandet , og kjørte sikkert igjennom 50 stk. i helgen :P :p
Så lenge ingen biler til nå har blinket på meg eller at jeg synes lyset har vært dårlig, så vet jeg ikke om jeg gidder legge ned noen stor etterforskning på akkurat dette.
Lysene er ganske gode, skifter fra dagslyskjørelys til full lys i tunneler. Har jeg valgt å tenne ekstralysene og har valgt automatiske kjørelys, så tenner og slukker disse også automatisk. Men det er en annen sak :D
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: BMW R1200GS

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:Og til dere som er så opptatt av jeg bruker denne lille plastdingsen foran på sykkelen, og at den bare er tillat til offroadbruk. Slutt å være så bekymret. Er dere slike som aldri, med hånden på hjertet aldri bryter en trafikkregel ? Og kan dette være mer risikabelt enn det denne plastdingsen kan utføre for fare ?
Nei....slapp av , jeg vet at den kun er lovlig til offroadbruk.
Og hvis veiene i Norge er så dårlige som mange vil ha det til, så kan de vel knapt kalles veier, og da kjører man "offroad" :lol
Bryr meg ikke om det er ulovlig. Men GS har vel meget gode lys. Og tenkte at de muligens ksn blende møtende trafikk når lyset får en ekstra brytning. Men mulig det bare blir lavere, ikke vet jeg
Det blir vanskelig å finne ut av, uten å legge ned litt arbeid. Godt med tunneler her på Vestlandet , og kjørte sikkert igjennom 50 stk. i helgen :P :p
Så lenge ingen biler til nå har blinket på meg eller at jeg synes lyset har vært dårlig, så vet jeg ikke om jeg gidder legge ned noen stor etterforskning på akkurat dette.
Lysene er ganske gode, skifter fra dagslyskjørelys til full lys i tunneler. Har jeg valgt å tenne ekstralysene og har valgt automatiske kjørelys, så tenner og slukker disse også automatisk. Men det er en annen sak :D
Blir sikkert mindre blending siden plasten reduserer lyset, og jeg lurer på om den muligens ikke også vil vinkle det nedover.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: BMW R1200GS

Legg inn av poulet_cavalier »

Spm. til alle dere som har noe lengre erfaring (for å underdrive litt) - er steinsprang i lykteglasset noe stort problem? Er det verd å investere en 1000-lapp på en beskytter?
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

ZZR-Erling

Re: BMW R1200GS

Legg inn av ZZR-Erling »

poulet_cavalier skrev:Spm. til alle dere som har noe lengre erfaring (for å underdrive litt) - er steinsprang i lykteglasset noe stort problem? Er det verd å investere en 1000-lapp på en beskytter?
Neppe, med mindre du ligger bak noen som spinner grus.

Jeg har kjørt ca 400 000km uten å fått lykteskader, dog ingen spinnende bike foran meg.

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: BMW R1200GS

Legg inn av poulet_cavalier »

ZZR-Erling skrev:
poulet_cavalier skrev:Spm. til alle dere som har noe lengre erfaring (for å underdrive litt) - er steinsprang i lykteglasset noe stort problem? Er det verd å investere en 1000-lapp på en beskytter?
Neppe, med mindre du ligger bak noen som spinner grus.

Jeg har kjørt ca 400 000km uten å fått lykteskader, dog ingen spinnende bike foran meg.
Da skal jeg passe på å kjøre først fra nå av :P :p
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: BMW R1200GS

Legg inn av Intruder »

poulet_cavalier skrev:
ZZR-Erling skrev:
poulet_cavalier skrev:Spm. til alle dere som har noe lengre erfaring (for å underdrive litt) - er steinsprang i lykteglasset noe stort problem? Er det verd å investere en 1000-lapp på en beskytter?
Neppe, med mindre du ligger bak noen som spinner grus.

Jeg har kjørt ca 400 000km uten å fått lykteskader, dog ingen spinnende bike foran meg.
Da skal jeg passe på å kjøre først fra nå av :P :p
Var innom MC-Huset Nydal,så hverken Ludvig eller Per der i dag...
Skal dele et Per-råd med dere,i hans fjerne ungdom festet de tapebiter på skiltet slik at 3 ble 8,4 ble 9 osv...
Onkel polleti ble litt lang i trynet da de innhentet dem i vegkanten med et helt annet skiltnummer enn hva de lette etter...
Per har alltid vært Per :lol :vs

-og han selger innmari mye BMW !! :mc5 :-({|= :bb_p:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: BMW R1200GS

Legg inn av poulet_cavalier »

Intruder skrev:
poulet_cavalier skrev:
ZZR-Erling skrev:
poulet_cavalier skrev:Spm. til alle dere som har noe lengre erfaring (for å underdrive litt) - er steinsprang i lykteglasset noe stort problem? Er det verd å investere en 1000-lapp på en beskytter?
Neppe, med mindre du ligger bak noen som spinner grus.

Jeg har kjørt ca 400 000km uten å fått lykteskader, dog ingen spinnende bike foran meg.
Da skal jeg passe på å kjøre først fra nå av :P :p
Var innom MC-Huset Nydal,så hverken Ludvig eller Per der i dag...
Skal dele et Per-råd med dere,i hans fjerne ungdom festet de tapebiter på skiltet slik at 3 ble 8,4 ble 9 osv...
Onkel polleti ble litt lang i trynet da de innhentet dem i vegkanten med et helt annet skiltnummer enn hva de lette etter...
Per har alltid vært Per :lol :vs

-og han selger innmari mye BMW !! :mc5 :-({|= :bb_p:
Jeg kjøpe BMW'n min der, men tror jeg lar teipen være.. :P :p
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: BMW R1200GS

Legg inn av Intruder »

Så du skrev at du hadde handlet der,er du ovafor så gi gjerne et hint så det kanskje blir en kaffekopp !! :mk :thumleft

Jeg er ikke riktig så negativ live som jeg av og til kan virke på trykk serru... :knegg :evil
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar