Den Store KTM LC4 690-tråden

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
RobinATN
Innlegg: 3
Registrert: 27 des 2020, 23:26
Motorsykkelen din: Suzuki gsr750

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av RobinATN »

Hei, har nylig handlet en ktm 690 enduro. Også skulle en kamerat av meg se på den i helga, da han var alene med sykkelen ruset han den opp på turtallsperre, dette på kald motor.. noe han ikke mente hadde noe betydning. kan sykkelen ha tatt noe skade av dette?

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av HeHy »

RobinATN skrev:Hei, har nylig handlet en ktm 690 enduro. Også skulle en kamerat av meg se på den i helga, da han var alene med sykkelen ruset han den opp på turtallsperre, dette på kald motor.. noe han ikke mente hadde noe betydning. kan sykkelen ha tatt noe skade av dette?
Ikke sannsynlig at den har tatt skade, men er ikke anbefalt å gjøre generelt eller ved kald motor...

RobinATN
Innlegg: 3
Registrert: 27 des 2020, 23:26
Motorsykkelen din: Suzuki gsr750

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av RobinATN »

Takk for svar😄 Samme jeg alltid har hørt så ble litt skeptisk😅 men da kan jeg ta det med ro 🙌

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Hansien »

Ikke noe å bekymre seg for. Selv om det anbefales å ikke bruke motoren hardt før den har oppnådd driftstemperatur så skal den tåle slikt uten problemer.

Jeg har selv hatt et par hardere pådrag på kald motor pga feilvurdering i kryss og min levde i beste velgående da den ble solgt.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Ignorantosloboer
Innlegg: 1
Registrert: 09 apr 2021, 18:30
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Ignorantosloboer »

Hei! Jeg har en 2012 model med akrapovic slip-on eksosanlegg. Den er registrert som A2, men ønsker å omregistrere den til A. Problemet mitt er at jeg ikke eier original potte... Noen råd? Vegvesenet sa det kunne vært mulig å etterregistrere den nye akra potten, men da trengtes db godkjenning fra importør eller liknende. Eventuelt, finnes det noen i midt Norge som kunne vært villig til å låne original potta til meg kun under omregistrering?

Spent på svar!

Svar