Den Store KTM LC4 690-tråden

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av cevillan »

Hvilke sykler i dette segmentet gir mer "bang for buck" mener du?

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av JK95 »

Har som sagt ingen store erfaringer å skryte av, så kan ikke si jeg vet av noen spesifikke, men slev hadde jeg nok ville prøvekjørt både nye SV650 og MT-07 :) Men om de er bedre eller værre, det skal ikke jeg påstå. En brukt Street Triple er vel også innenfor den prisklassen?

Kimhof
Innlegg: 14
Registrert: 10 jun 2016, 11:05
Motorsykkelen din: Ingen

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Kimhof »

Cevillan, og resten takk for svar!
Ja er nok mye andre sykler, men er KTM jeg vil ha så da finner jeg alltid nå jeg ikke liker på andre sykler, haha.
Men ja må nok 5000-10000 oppå en ny sykkel for å få den som man vil!
Noen man må se opp for eller se etter når man skal å se på sykkel eller spørre selger om??

Har lest litt på forumet til snikendeugle, så en sånn O2 kontroller ser smart ut i tanke på nykkingen folk skriver om ved lave hastigheter :)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Kimhof skrev: Men ja må nok 5000-10000 oppå en ny sykkel for å få den som man vil!
Ohh, my sweet summer child :twothumbs:
Det blir nok fort veldig mye mer enn det også har jeg erfart
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av JK95 »

Tror ikke noen her har godt av å vite hvor mye den 690'en din kostet til slutt :P

Kimhof
Innlegg: 14
Registrert: 10 jun 2016, 11:05
Motorsykkelen din: Ingen

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Kimhof »

Ja men så du tok den fryktelig ut å da! :twothumbs:
Men kan du si noe om dine erfaringringer å litt hva som må gjøres og se etter når man skal kjøpe en 2013 og 2014 modell da? Duke r da selvfølgelig :prf

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Kimhof skrev:Ja men så du tok den fryktelig ut å da! :twothumbs:
Men kan du si noe om dine erfaringringer å litt hva som må gjøres og se etter når man skal kjøpe en 2013 og 2014 modell da? Duke r da selvfølgelig :prf
"must have" mods i rekkefølge ut i fra hvilken nytte jeg følte jeg fikk ut av de og litt vekt på hva som er billigst også:

- Endre dreving fra 16-40 til 15-42. Sykkelen blir en helt annen etter dette. Mye mer leken, men taper bittelitt toppfart som en aldri bruker uansett

- Kev's O2 mod for smoother gassrulle (mindre rykking) - http://www.ktmforums.com/forums/duke/17 ... r-mod.html
Koster vel tusenlappen ca.

- Åpne for mer luft (DNA S1+ S2 f.eks.) og fjerne katalysator-eksosanlegg (helanlegg) + ny mapping. Dette bør gjøres samtidig, ikke delvis. Jeg brukte EVO 2 mapping fra forhandler, men nå har vel Powercommander "knekt" hemmligheten Dukene, så det er kanskje like greit å kjøpe en Powercommander og leke med mapping selv.

- Shorty hendler. Komplimenterer Duke som en leken sykkel. Mye enklere å bruke én finger på hendlene.

- PowerParts setet (allerede inkludert på Duke R)

- Racing Rearsets (allerede inkludert på Duke R). Føles ca. 100 ganger bedre ut enn de standard fotpinnene på standard Duke. Spesielt giring.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av JK95 »

Ingen her som har prøvd EVO-kam i samme slengen? :)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

JK95 skrev:Ingen her som har prøvd EVO-kam i samme slengen? :)
Jeg kjøpte den og likte effekten den ga. Ligger litt vagt i minnet nå, men jeg mener å huske det ble et mer jevnt sterkt drag i høyere RPM, men mistet litt i lavere rpm.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Blaamand »

JK95 skrev:Ingen her som har prøvd EVO-kam i samme slengen? :)
Vurderte den i våres, men etter å ha snakket med Spinnin Wheel slo jeg det litt fra meg. De mente at de ikke kunne garantere resultatet og var jeg uheldig kunne jeg ende opp med sykkel som ikke gikk rent/ døde på tomgang osv. AMD derimot nevnte ikke noe av dette
BRAAAAAP! :mc1

Kimhof
Innlegg: 14
Registrert: 10 jun 2016, 11:05
Motorsykkelen din: Ingen

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Kimhof »

Okei, topp fart er ikke noe som jeg kommer tilmå bruke uansett så. :twothumbs:
Kev's O2 er vell også ett must skjønner jeg :roll

Noen shorty hendeler du anbefaler? Eller noen andre som vet om noen? :scratch

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av cevillan »

Du må ikke blande snikendeugles mani med must :)

Kimhof
Innlegg: 14
Registrert: 10 jun 2016, 11:05
Motorsykkelen din: Ingen

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Kimhof »

Haha, nei men hva mener du da? Blir jo en del bykjøring å til å fra jobb:)

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Trondgv »

Snikendeugle skrev: - Shorty hendler. Komplimenterer Duke som en leken sykkel. Mye enklere å bruke én finger på hendlene.
Brukte du originale? Jeg kjøpte et sett på på ebay men de passa ikke. :scratch
JK95 skrev:Ingen her som har prøvd EVO-kam i samme slengen? :)
Jeg har EVO-kam, DNA S1 og S2, fjerna katalysator og remapping fra KTM. Merka stor forskjell fra ca 5000 RPM og opp. Jeg har også dreva om slik som Snikende nevner ovenfor at kan definitivt anbefale det. Kevs o2 mod har jeg også. Min daua på tomgang og til tider når jeg tok inn clutchen før jeg montert EVO-kam.

Kimhof
Innlegg: 14
Registrert: 10 jun 2016, 11:05
Motorsykkelen din: Ingen

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Kimhof »

Okei! Betaler man mye for alt det der ca da?

Svar