Jeg syns også Explorer er ganske fin, men generelt er det nok egenskapene som tiltaler meg mest i denne kategorien, så er åpen for julegaver til tross for utseende, snarere enn på grunn av utsende. Men det problemet har jeg i grunn med mange nyere sykler, de krever litt tilvenning, det er mye Star Wars og denne ramme-moten som er så populær appellerer nok også mer til brokonstruktører og rørleggere enn meg. R-sykler ligger nok egentlig mitt hjerte nærmest, men det vil jeg på den annen side ikke ha.
RuneMC skrev:Med kardang kunne den vært med i vurderingen sammen med andre konkurrenter i denne prisklassen.
Uten kardang blir den mindre interessant... akkurat som den nye V-Strom 1000'en...
Her tror jeg designerne har bommet litt på hva en motorsyklister vil ha når de eventuelt oppgraderer fra 650 til noe større.
Det rare er at jeg tror det vet om det på et eller annet nivå - for har dere lagt merke til hvordan MC'ene i reklamefoto får tatt bilder i alle mulige vinkler unntatt fra den siden som klart viser kjedet.
Er i grunn enig, og syns kjede er noe herk.
Noen gjør det kanskje for å holde prisen nede, men det kan vel også tenkes at det også er et bevisst valg om å lage noe mer kompromissløst. Kjede har jo noe mindre effekttap, gir lavere totalvekt, og ikke minst mindre uavfjæret masse/vekt som påvirker kjøreegenskapene. Andre ulemper som heis-effekt, vridning, ol, har vel moderne ingeniørkunst mer eller mindre eliminert, så vidt jeg har forstått. (Om det da ikke er snakk om gode patentbeskyttede løsninger, og div mindre gode etterlikninger? Jeg har ikke prøvd moderne kardang-sykkel.)