Aprilia Caponord 1200
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37878
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Aprilia Caponord 1200
Er ganske sikker på at vi ikke har en egen Caponord tråd her inne.
Den forrige modellen sto igjen som et alternativ til Yamaha TDM 900 som jeg endte opp med i 2006.
Når har den nye 1200'en vært på markedet en stund.
Men ikke blitt noen suksess så langt her i landet, ser det ut som...
Må si jeg er fascinert av denne sykkelen. Den ser bra ut og har bra spesifikasjoner og er godt utstyrt, ikke minst med dette add dempersystemet.
Flott sykkel, synes jeg.
Derfor fortjener den en egen tråd her på MCsiden.no
Om noen her inne har testkjørt den eller tatt sjansen på å skaffe seg en, er jeg svært interessert i å høre om hva man mener om sykkelen.
Han her virker i hvert fall ganske fornøyd :
[video]https://www.youtube.com/watch?v=KM2ENDKwusw[/video]
Den forrige modellen sto igjen som et alternativ til Yamaha TDM 900 som jeg endte opp med i 2006.
Når har den nye 1200'en vært på markedet en stund.
Men ikke blitt noen suksess så langt her i landet, ser det ut som...
Må si jeg er fascinert av denne sykkelen. Den ser bra ut og har bra spesifikasjoner og er godt utstyrt, ikke minst med dette add dempersystemet.
Flott sykkel, synes jeg.
Derfor fortjener den en egen tråd her på MCsiden.no
Om noen her inne har testkjørt den eller tatt sjansen på å skaffe seg en, er jeg svært interessert i å høre om hva man mener om sykkelen.
Han her virker i hvert fall ganske fornøyd :
[video]https://www.youtube.com/watch?v=KM2ENDKwusw[/video]
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Aprilia Caponord 1200
Nå har i hvert fall både jeg og Kavagutten prøvet denne på Monsterbike,
Erindrer at det var en kraftfull, artig og leken sykkel å kjøre (det er jo et år siden da)
men nettop demperne forran var noe av det værste jeg har vært borti. (der var Kawagutt og eg heilt samse) myke og svampete. Kan umulig ha vært som den skulle være.
Resten av sykkelen hadde jeg et veldig bra inntrykk av. Testkjøring anbefales
Erindrer at det var en kraftfull, artig og leken sykkel å kjøre (det er jo et år siden da)
men nettop demperne forran var noe av det værste jeg har vært borti. (der var Kawagutt og eg heilt samse) myke og svampete. Kan umulig ha vært som den skulle være.
Resten av sykkelen hadde jeg et veldig bra inntrykk av. Testkjøring anbefales
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37878
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Aprilia Caponord 1200
Må se å få testkjørt denne en gang. Blir vel neppe i år, dessverre...
Skulle gjerne sett at den lokale Guzzi-forhandleren hadde hatt en på stallen. Men det har de ikke .
Skal nemlig dit i morra og bytte dekk på Super-Stelvio'en .
Med en Caponord i stallen ville jeg ganske sikkert fått meg en lengre tur med den.
Skulle gjerne sett at den lokale Guzzi-forhandleren hadde hatt en på stallen. Men det har de ikke .
Skal nemlig dit i morra og bytte dekk på Super-Stelvio'en .
Med en Caponord i stallen ville jeg ganske sikkert fått meg en lengre tur med den.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Aprilia Caponord 1200
En meget fin sykkel som er litt annerledes en mye annet
Og det finnes ikke mange av dem, de eldre modellene har sine knirk har jeg skjønt, de nye ser strøkne ut
Den har en 90 graders twin på 1197 ccm med og med 2 tennplugger pr sylinder og 128 hk
Max nm ved 6900. Aprillia lager svært fine motorer og hadde jeg hatt mye penger hadde dette vært en fin nr 2 sykkel.
Og det finnes ikke mange av dem, de eldre modellene har sine knirk har jeg skjønt, de nye ser strøkne ut
Den har en 90 graders twin på 1197 ccm med og med 2 tennplugger pr sylinder og 128 hk
Max nm ved 6900. Aprillia lager svært fine motorer og hadde jeg hatt mye penger hadde dette vært en fin nr 2 sykkel.
Memento mori
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Aprilia Caponord 1200
Min lille kommentar etter at jeg prøvde den (det var faktisk kun 6 måneder siden )
Aprillia Caponord var definitivt fresk ja, nydelig sittestilling hadde den også
Likte den veldig godt. Jeg hadde litt uenigheter med framgaffelen, men det
var nok pga liten tid til å bli godt kjent med hverandre
Tror vi kunne blitt gode venner etterhvert
Aprillia Caponord var definitivt fresk ja, nydelig sittestilling hadde den også
Likte den veldig godt. Jeg hadde litt uenigheter med framgaffelen, men det
var nok pga liten tid til å bli godt kjent med hverandre
Tror vi kunne blitt gode venner etterhvert
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37878
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Aprilia Caponord 1200
Hva med instrumenteringen, ojda? Lettavleselig, også i dagslys, eller?
Kan ikke si jeg er noen stor tilhenger av fulldigitaliserte løsninger som den Caponord'en har...
Kan ikke si jeg er noen stor tilhenger av fulldigitaliserte løsninger som den Caponord'en har...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Aprilia Caponord 1200
Digitale instrumenter er kun en vane AJ, også finnes det muligheter til å avhjelpe evt svakheter mht til lys og solskinn også. Speedometer og turteller er analogt hos meg, men alt annet digitalt i en litt gammeldags firkant under de analoge metrenene og det er svært lett å lese. Det er det siste jeg ville brydd meg om tror jeg
Demperne er det verre med, spes hvis de var så stramme som de skal være fra fabrikk.
I ADV klassen synes jeg den er en ærlig konkurent til MTS fra Ducati selvom den er i en klasse for seg selv mht motor. Dog , jeg har ikke prøvd den eller har noen særlig erfaring med ADV så det er noe jeg skal prøve å få
Demperne er det verre med, spes hvis de var så stramme som de skal være fra fabrikk.
I ADV klassen synes jeg den er en ærlig konkurent til MTS fra Ducati selvom den er i en klasse for seg selv mht motor. Dog , jeg har ikke prøvd den eller har noen særlig erfaring med ADV så det er noe jeg skal prøve å få
Memento mori
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Aprilia Caponord 1200
Lesligheten av instrumentene var bra nok til at iallefall ikke jeg lot meg hefte av det
Når det gjelder digitale/analoge instrumenter er tydelige digitale klart å foretrekke etter at man har tillvendt seg disse. Bruker mindre tid (millisekunder) til å registrere farten.
Hva man synes er pent blir noe annet
Når det gjelder digitale/analoge instrumenter er tydelige digitale klart å foretrekke etter at man har tillvendt seg disse. Bruker mindre tid (millisekunder) til å registrere farten.
Hva man synes er pent blir noe annet
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Sted: Vestfold
Re: Aprilia Caponord 1200
Caponord1200 er en herlig sykkel med godt drag og hva angår de demperne når jeg prøvekjørte så må noe har vært feil.Den har orginalt veldig gode dempere og er ikke veldig ulik Tuono i kjøreegenskaper,motormessig og sittestilling.De ekstra service intervalene som er satt er kun småting som en normalt burde gjøre selv med gjevne mellomrom på alle sykler bare at her er det satt inn i serviceboka fordi mange er så sløve med vedlikehold.Alle burde sjekke kjede/drev,lyspærer,slakk på clutch wire osv. selv. Aprilia er litt på forskudd her :-)
Instrumentene synes jeg var gode og hadde ikke noe problem med å lese noe der.
Det er jo multi-function digital instrument og noen knapper å trykke på for å endre moduser osv. så bare å lese bruksanvisningen så lærer en fort hva alt er
Instrumentene synes jeg var gode og hadde ikke noe problem med å lese noe der.
Det er jo multi-function digital instrument og noen knapper å trykke på for å endre moduser osv. så bare å lese bruksanvisningen så lærer en fort hva alt er
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37878
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Aprilia Caponord 1200
Nå som 'ekte' adventuresykkel med eikefelger, 19" forhjul og alu-sidevesker?
Kan faktisk se sånn ut...:
Interessant!
Mer å lese her for de som kan italiensk... :
http://www.moto.it/intermot-colonia/mot ... ermot.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Og her en engelsk (Google...) versjon:
https://translate.google.com/translate? ... edit-text=" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan faktisk se sånn ut...:
Interessant!
Mer å lese her for de som kan italiensk... :
http://www.moto.it/intermot-colonia/mot ... ermot.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Og her en engelsk (Google...) versjon:
https://translate.google.com/translate? ... edit-text=" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Sted: Vestfold
Re: Aprilia Caponord 1200
Ser meget bra ut og ligger veldig høyt på lista for min del
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37878
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Aprilia Caponord 1200
Må si jeg liker å la øynene hvile på denne jeg ogsåKawagutten skrev:Ser meget bra ut og ligger veldig høyt på lista for min del
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Olav K
- Innlegg: 2636
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Sted: Odda/Rosendal
Re: Aprilia Caponord 1200
Det var en av de flotteste adventure-syklene jeg har hvilt mine blodskutte øyne på
Hva veier denne bajken?
Hva veier denne bajken?
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Sted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Aprilia Caponord 1200
214 kg. tørr for nåværende versjon.Olav K skrev:Det var en av de flotteste adventure-syklene jeg har hvilt mine blodskutte øyne på
Hva veier denne bajken?
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Re: Aprilia Caponord 1200
Mulig det er noe galt med meg... Jeg liker utseende. Men da jeg prøvekjørte den for 1 år siden i Drammen (Monsterbike) snudde jeg før jeg kom til motorveien. Syntes lyden, opplevelsen og følelsen var heeeeeelt feil. Vanskelig å forklare, men jeg ville nok takket nei om jeg fikk den i gave. Eller kanskje ville jeg solgt den til en av dere...
Live long and prosper