KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service osv
-
- Innlegg: 16
- Registrert: 27 mai 2010, 07:42
- Motorsykkelen din: KTM 1190 Adventure
- Sted: Kvinnherad
KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service osv
Hei folkens
Eg har kjørt motorsykkel siden 1987, så litt ymse har ein prøvd. :-)
Har kjørt Ducati (luftkjølt ) dei siste 20 åra, med eit par små sidesprang (Triumph T595-97 og BMW F800S-06). Har bare gode erfaringer med Ducati og det er og blir eit favoritt merke. Kjøpte meg ein Transalp 700-09 i fjor vår som nummer to sykkel og det ga meirsmak. Transalpen har gitt meg eit mykje større bruksområde, samt muligheten for å drasse på bagasje osv.
Solgte nett min Monster 1100 Evo etter 2,5 års samboerskap.
Transalpen er super ift driftsikkerhet, økonomi og komfort, men kan fort bli kjedelig som nummer en sykkel for meg, så derfor ser eg meg om etter ein adventure/reiseendure sak med litt meir pulver i.
Som Ducati fan, så er det nærliggende å tenke på Multistrada 1200S, men tenker litt meir grusorientert.
Ein sykkel som intereserer meg er, KTM 1190 Adventure. Brukserfaringer, holdbarhet/kvalitet, servicekostnader osv?
Kjør debatt.
Terje A
Eg har kjørt motorsykkel siden 1987, så litt ymse har ein prøvd. :-)
Har kjørt Ducati (luftkjølt ) dei siste 20 åra, med eit par små sidesprang (Triumph T595-97 og BMW F800S-06). Har bare gode erfaringer med Ducati og det er og blir eit favoritt merke. Kjøpte meg ein Transalp 700-09 i fjor vår som nummer to sykkel og det ga meirsmak. Transalpen har gitt meg eit mykje større bruksområde, samt muligheten for å drasse på bagasje osv.
Solgte nett min Monster 1100 Evo etter 2,5 års samboerskap.
Transalpen er super ift driftsikkerhet, økonomi og komfort, men kan fort bli kjedelig som nummer en sykkel for meg, så derfor ser eg meg om etter ein adventure/reiseendure sak med litt meir pulver i.
Som Ducati fan, så er det nærliggende å tenke på Multistrada 1200S, men tenker litt meir grusorientert.
Ein sykkel som intereserer meg er, KTM 1190 Adventure. Brukserfaringer, holdbarhet/kvalitet, servicekostnader osv?
Kjør debatt.
Terje A
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37876
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service
Spennende!
Vil gjerne lese om gode og mindre gode erfaringer om KTM 1190, jeg også .
Benytter samtidig anledningen til å ønske TAF velkommen med første post siden registreringen her inne så langt tilbake som i 2010
Vil gjerne lese om gode og mindre gode erfaringer om KTM 1190, jeg også .
Benytter samtidig anledningen til å ønske TAF velkommen med første post siden registreringen her inne så langt tilbake som i 2010
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service
Jeg tror ikke det er så mange 1190 eiere her på forumet, men i Orange Crush avdelingen på ADV forums er det maaaange erfaringer på godt og vondt:
Det som har vært en gjenganger med 1190 er vel at standard luftfilteret er dårlig og bør byttes ut asap.
http://www.advrider.com/forums/forumdisplay.php?f=92" onclick="window.open(this.href);return false;
Det som har vært en gjenganger med 1190 er vel at standard luftfilteret er dårlig og bør byttes ut asap.
http://www.advrider.com/forums/forumdisplay.php?f=92" onclick="window.open(this.href);return false;
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
- Innlegg: 16
- Registrert: 27 mai 2010, 07:42
- Motorsykkelen din: KTM 1190 Adventure
- Sted: Kvinnherad
Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service
Takker for det AJ.
Var ikkje klar over at er var registret her før eg skulle registrere meg inn idag. Surrekopp.
Var ikkje klar over at er var registret her før eg skulle registrere meg inn idag. Surrekopp.
-
- Innlegg: 16
- Registrert: 27 mai 2010, 07:42
- Motorsykkelen din: KTM 1190 Adventure
- Sted: Kvinnherad
Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service
Snikendeugle skrev:Jeg tror ikke det er så mange 1190 eiere her på forumet, men i Orange Crush avdelingen på ADV forums er det maaaange erfaringer på godt og vondt:
Det som har vært en gjenganger med 1190 er vel at standard luftfilteret er dårlig og bør byttes ut asap.
http://www.advrider.com/forums/forumdisplay.php?f=92" onclick="window.open(this.href);return false;
Hei Snikendeugle
Har lest ein del på nevnte forum, samt over heile nettveven, og som du seier: på godt og vondt. Det er slikt man blir litt usikker av.
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Sted: Trondheim
Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service
Som Ducati-mann så burde du jo gå for en Mulitstrada 1200 Begynner å bli grei bruktpris på de også nå. Continental leverer TKC80 i dimensjoner som passer
Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service
Kompis som har en sånn og den har visst vært relativt dyr så lang etter hva jeg har hørt (k1200s før). Null forstehåndserfaring selv så bør vel egentlig ikke uttale meg..
Virker som en sprek sak da :-)
Virker som en sprek sak da :-)
-
- Innlegg: 16
- Registrert: 27 mai 2010, 07:42
- Motorsykkelen din: KTM 1190 Adventure
- Sted: Kvinnherad
Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service
Andreas skrev:Som Ducati-mann så burde du jo gå for en Mulitstrada 1200 Begynner å bli grei bruktpris på de også nå. Continental leverer TKC80 i dimensjoner som passer
Sant nok det. TKC80 fås både forran og bak nå til Multistrada.
Sist redigert av TAF den 15 jan 2015, 13:26, redigert 1 gang totalt.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37876
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service
"Dyr så langt"... på hvilken måte? I tilfelle du vet noe mer om dette (som f.eks. servicekostnader, forbruksdeler osv., osv. ...)?TBI81 skrev:Kompis som har en sånn og den har visst vært relativt dyr så lang etter hva jeg har hørt (k1200s før). Null forstehåndserfaring selv så bør vel egentlig ikke uttale meg..
Virker som en sprek sak da :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service
Slik jeg forstod det så gikk det både på service og forbruksdeler. Han kan jo ha vært uheldig, ikke vet jeg. Vent heller på svar fra noen som har førstehånds erfaring.AJ skrev:"Dyr så langt"... på hvilken måte? I tilfelle du vet noe mer om dette (som f.eks. servicekostnader, forbruksdeler osv., osv. ...)?TBI81 skrev:Kompis som har en sånn og den har visst vært relativt dyr så lang etter hva jeg har hørt (k1200s før). Null forstehåndserfaring selv så bør vel egentlig ikke uttale meg..
Virker som en sprek sak da :-)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37876
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service
Yes...TBI81 skrev:Slik jeg forstod det så gikk det både på service og forbruksdeler. Han kan jo ha vært uheldig, ikke vet jeg. Vent heller på svar fra noen som har førstehånds erfaring.AJ skrev:"Dyr så langt"... på hvilken måte? I tilfelle du vet noe mer om dette (som f.eks. servicekostnader, forbruksdeler osv., osv. ...)?TBI81 skrev:Kompis som har en sånn og den har visst vært relativt dyr så lang etter hva jeg har hørt (k1200s før). Null forstehåndserfaring selv så bør vel egentlig ikke uttale meg..
Virker som en sprek sak da :-)
Får se om det henger seg på noen KTM 1190 eiere her...
Opptil flere med 690'er her inne, men ingen med 1190?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service
Det var egentlig planen å bytte til 1190, men etter ha tatt 690'en på skikkelig langtur virket det ikke så viktig lenger. 690'en er jo perfekt! :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service
De med KTM motocrosserene, venter lenge på deler enn de med Yamaha..det sa Lene på AGM. De selger begge.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service
Vet ikke om det er samme tilgjengelighet for motorcross, men AMD får skaffet det aller meste på 2-3 dager fra KTM.ZZR-Erling skrev:De med KTM motocrosserene, venter lenge på deler enn de med Yamaha..det sa Lene på AGM. De selger begge.
Jeg har bestilt en hel del fra de, og det kommer alltid lynkjappt selvom de ikke har det inne :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service
Bra!Snikendeugle skrev:Vet ikke om det er samme tilgjengelighet for motorcross, men AMD får skaffet det aller meste på 2-3 dager fra KTM.ZZR-Erling skrev:De med KTM motocrosserene, venter lenge på deler enn de med Yamaha..det sa Lene på AGM. De selger begge.
Jeg har bestilt en hel del fra de, og det kommer alltid lynkjappt selvom de ikke har det inne :)