Hvilken sykkel - naked/sport

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Sted: Melhus

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av omaas »

Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Haymaker »

KawaJens skrev:GSR750 har no motoren i fra GSXR750
.
Mer er den tunet identisk?

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av cevillan »

Bjerknez skrev:
KawaJens skrev:
Bjerknez skrev:[da det virker til at det går en liten sport i å krittisere mine annbefalinger på grunnlag av tilsynelatende for dårlig erfaringsgrunnlag. Er det slik at jeg skal avstå fra og komme med innspill fordi jeg ikke har kjørt sykkel lenge nok, eller har prøvekjørt alle sykler som finnes?
Om det går sport i å krittisere utalelsene dine eller om utalelsene dine er til tider kritikverdige er vel noke en kan spørre seg om. Å komme med innspill er jo kjempe bra, og komme med bombastiske utalelser når en har lite erfaring på områdetet og til tidere rivruskende feil så må en jo skjønne at folk legger merke til det.
Kan du vise meg de bombastiske uttalelsene mine? Altså uttalelser som kan missforstås da erfaringsgrunnlaget mitt ikke er nevnt, slik at faren for missveiledning er stor?

Jeg har som sagt sterke meninger om det meste, men jeg er også ydmyk i den grad at jeg aldri legger skjul på hva den faktiske erfaringen min er med det jeg kommenterer. Er ikke det rettferdig da?
Det oppfattes ikke som veldig ydmykt å hele tiden ha en holdning om at sykkelen du til enhver tid har er den beste og gadgetene du ikke har er unødvendige (eksempelvis navigasjon til mc som var helt unødvendig, inntil du da kjøper det selv). Jeg tror heller ikke det å sitte på ting gir særlig erfaringsgrunnlag for valg av motorsykkel. Uansett om du opplyser om at nettopp sitte på noe, er det du har gjort. Dette er ikke en kritikk av deg, men kanskje en forklaring for hvorfor du får noen kommentarer mot dine noe ensporede anbefalinger, og det faktum at du møter deg selv i døren et utall ganger. Like mye rett som du har til å uttale deg om ting og tang, har andre rett til å kommentere noe bristende logikk og manglende konsekvens.

Tilbake til tema, vil jeg nok ikke anbefale min egen sykkel (KTM DukeR 2013) som første sykkel. Den er litt tricky å kjøre "out of the box" da den går urent i lave hastigheter. Dette kan fikses for noe tusen kroner via diverse oppgraderinger som bestilles fra ulike hjørner av verden, men det er grenseløst provoserende at den er så dårlig ut av butikk. Når alle oppgraderinger er gjort, kan den anbefales på det varmeste, men man må altså plusse på noen tusenlapper på listeprisen og noen timer med forumlesing for å finne ut hva man faktisk må gjøre.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Bjerknez »

Det oppfattes ikke som veldig ydmykt å hele tiden ha en holdning om at sykkelen du til enhver tid har er den beste og gadgetene du ikke har er unødvendige (eksempelvis navigasjon til mc som var helt unødvendig, inntil du da kjøper det selv). Jeg tror heller ikke det å sitte på ting gir særlig erfaringsgrunnlag for valg av motorsykkel. Uansett om du opplyser om at nettopp sitte på noe, er det du har gjort. Dette er ikke en kritikk av deg, men kanskje en forklaring for hvorfor du får noen kommentarer mot dine noe ensporede anbefalinger, og det faktum at du møter deg selv i døren et utall ganger. Like mye rett som du har til å uttale deg om ting og tang, har andre rett til å kommentere noe bristende logikk og manglende konsekvens.

Tilbake til tema, vil jeg nok ikke anbefale min egen sykkel (KTM DukeR 2013) som første sykkel. Den er litt tricky å kjøre "out of the box" da den går urent i lave hastigheter. Dette kan fikses for noe tusen kroner via diverse oppgraderinger som bestilles fra ulike hjørner av verden, men det er grenseløst provoserende at den er så dårlig ut av butikk. Når alle oppgraderinger er gjort, kan den anbefales på det varmeste, men man må altså plusse på noen tusenlapper på listeprisen og noen timer med forumlesing for å finne ut hva man faktisk må gjøre.
Jeg annbefaler det JEG mener er best ut fra den erafringen JEG har. Har jeg kun erfaring med to sykler og jeg har vert fornøyd med disse så vil jeg annbefale disse videre til andre. Så får det være opp til andre og anbefale sykler DEM liker etc. jeg står fortsatt fast på at man kommer veldig langt med iPhone å innebygget APP og dette vil i 90% av tillfellene være mer enn bra nok tror jeg. Jeg kjøpte TomTom rett og slett fordi jeg tror det er best de gangene man skal kjøre i storbyer man ikke er kjent.

Så lenge jeg opplyser om erfaringsgrunnlaget mitt med tanke på annbefalinger videre så ser jeg ikke problemet. Hvis jeg spør om råd om hvilke nGPS jeg skal velge og du svarer at du ville valgt Garmin da du etter 5 minutter med trykking på denne fikk et godt førsteinntrykk, så vet jo jeg det at du ikke har lenger erfaring enn dette og dermed så konkluderer jeg med at TomTom allikevel kan være bedre på mange punkter.

Dette er et forum hvor alle kan komme med sine annbefalinger uansett erfaringsnivå. Man trenger ikke å være noe ekspert eller ha kjørt sykkel i 50 år for å svare på henvendelser angående sykler og utstyr. jeg skriver hva JEG er fornøyd med, og andre skriver hva DEM er fornøyd med. Så får det være opp til trådstarter og sile ut svarene han/hun har fått samt legge egne premissser til grunn.

Værre enn det er det ikke...

MEN!... når det kommer til den Benelli sykkelen der så var denen faktisk litt tøff :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av mortenolb »

Haymaker skrev:
KawaJens skrev:GSR750 har no motoren i fra GSXR750
.
Mer er den tunet identisk?
Den er vel noe tunet ned. Jeg synes den gikk dårlig jeg også, men jeg hadde prøvekjørt mye sprekt den dagen, så det er kanskje litt feil inntrykk.. Samme inntrykk jeg sitter med av CB1000R. Den går så mye dårligere enn andre ting i klassen, men den har jeg nesten funnet ut at jeg må prøve på nytt før jeg skal uttale meg skikkelig.

Jeg er spent på GSX-S1000, da.

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av sankyo »

Kjempe kul sykkel

http://www.motorcyclenews.com/bike-revi ... 1130/2004/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sent fra min Nexus 9 via Tapatalk
Live long and prosper :janikk

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av detvarvondtdet »

Suzuki GSX 1000s
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av ATWindsor »

Står 2016 på nettsida, når er den faktisk ute?

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av detvarvondtdet »

edit: never mind

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av sankyo »

detvarvondtdet skrev:edit: never mind
Du finner den på Monsterbike.no
Veil.pris fra 169.900

Men også de skriver nyhet 2016-modell .
Kommer kanskje ikke før til høsten?
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av sankyo »

GSX-S1000FA derimot står oppført som nyhet 2015
Live long and prosper :janikk

petterk1000
Innlegg: 10
Registrert: 16 jul 2014, 14:09
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av petterk1000 »

Prøvesatt street triple her om dagen og fikk forsåvidt et godt inntrykk, men den føltes litt for kompakt for meg. Kort vei til styret for armene, og litt krummet rygg ved sittestilling. Kikket på 1000cc modellen også som virket større. Blir nok å prøvesitte gsr 750 snart, men den er vel ikke særlig større.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Tobben84 »

detvarvondtdet skrev:Suzuki GSX 1000s
Herremin for en grå mus. Får litt sånn Toyota Avensis-følelse av den der jeg altså, hverken pluss eller minus. Sikkert en knakende god sykkel da :scratch

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Bjerknez »

Synes faktisk ikke den GSX1000S'en så så ille ut jeg da...
Men hvordan den er å kjøre samt specs etc. har jeg ikke sett nærmere på... :scratch

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Bjerknez »

petterk1000 skrev:Prøvesatt street triple her om dagen og fikk forsåvidt et godt inntrykk, men den føltes litt for kompakt for meg. Kort vei til styret for armene, og litt krummet rygg ved sittestilling. Kikket på 1000cc modellen også som virket større. Blir nok å prøvesitte gsr 750 snart, men den er vel ikke særlig større.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ikke for å forsvare Street triplen her, men jeg snakker mer på generelt grunnlag:

Når jeg prøvekjørte en Street Triple R for første gang så var det en enorm tilvenning jeg viste jeg måtte gjennom. Jeg følte at jeg satt veldig fremoverlent i forhold til hva jeg var vant til fra en cruiser, men bestemte meg for at dette var noe jeg skulle venne meg til. Sykkelen er kompakt, liten, lett og lettkjørt. Det tok noen mil før jeg ble 100% tilfreds og det hele var en tilvenning. Det hadde det blitt med en hvilken som helst annen sykkel også.

Husk at det er stor forskjell på og sitte på en sykkel i butikken med beina i bakken til å faktisk kjøre den. Man sitter mer oppreist på en Street Triple kontra feks. Kawa Z800 og Ducati Monster. Street Triple er ganske nøytral når det kommer til sittevinkelen og den eneste sykkelen i den klassen som skiller seg skikkelig ut med tanke på oppreist sittestilling er Yamaha MT09. Tror ikke man finner en streetfighter med mer oppreist sittestilling enn denne. Vertfall ikke som jeg har prøvesittet/kjørt.

Det blir som å sette seg inn i en ny bil for første gang. Selv om man går rett fra en Golf til en splitter ny BMW så vil man de første sekundene føle det litt overveldende og kanskje litt "feil", men etter en stund vil man ofte ikke gå tilbake igjen.

Det kan som sagt godt være at en Street Triple R ikke passer for deg, men hvis du ikke er vant med noe annet eller har eid en helt annen type sykkel så tror jeg en prøvekjøring må til for å få den rette feelingen. Så hvis du virkelig liker Street Triplen og i utgangspunktet vil ha denne, så gi den en sjanse med tanke på prøvekjøring. Faller den ikke i smak etter prøvekjøring så har du vertfall prøvd :thumleft

Svar