Hvilken sykkel - naked/sport

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av hakhap »

Bjerknez skrev:Som moderator så ser jeg at jeg allerede har tøyd strikken et godt stykke med tanke på utskeielsen i denne tråden. Jeg tror vi tar resten på PM så lar vi tråden fortsette der den slapp før diskusjonen rundt min atferd startet. :thumleft

Derail by moderator :lol

Har ikke testet MT09 men Street Triple R som jeg likte veldig godt, men om en lener seg lit på tester så taper MT-09 knappt mot STR så den er helt sikkert en kjempe sykkel.

Videre finnes det andre i den klassen GSR-750 (her ikke prøvd men ønsker å gjøre det) som har en gunstig pris på 117k, men mange av oss rykkes med av alle ekstra tingen som en får på de lit dyrere syklene, fordi det er nice to have som vi kanskje egentlig ikke trenger :redface
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Som moderator så ser jeg at jeg allerede har tøyd strikken et godt stykke med tanke på utskeielsen i denne tråden. Jeg tror vi tar resten på PM så lar vi tråden fortsette der den slapp før diskusjonen rundt min atferd startet. :thumleft
Det er PMS-tider, og enhver mann som har levd sammen med en kvinne i ...la oss si ca 3-4 uker vet akkurat hvordan det utarter seg :-)å Det er bare at vi mannfolk med Parkert Motorsykkel har vel så sterke symptomer på nevnte syndrom som gjennomsnittet kvinner uten motorsykkel har en gang i måneden. Godt vi har oppegående moderatorer som kan jekke oss ned når det river som verst.. :-k

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Snikendeugle »

Asså, greit oppsummert: MT-09 har en grisestygg bakende og Striple har en grisestygg front. :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av ojda »

Snikendeugle skrev:Asså, greit oppsummert: MT-09 har en grisestygg bakende og Striple som egentlig er mopedutgaven av Speed 3.R som er en kjempesykkel har en grisestygg front. :) Før man venner seg til den
Rødt lagt til av ojda :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av ATWindsor »

Bjerknez skrev:Hvilken jeg ville valgt av disse er vel ganske åpenlyst så det skal jeg spare dere for, men når dte kommer til MT09 vs MT09 Tracer så velg for guds skyld Tracer'en. Uten at jeg har sett Tracer'en live, så virker denne langt mer gjennomtenkt enn MT09'en.
Hvorfor? Virker mer "tung og klumpete" og koster mer.

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av ATWindsor »

Min erfaring er at høyde har litt å si, men klarer jo å kjøre alt av sykler om man må, men det er komfortforskjeller. Ta feks Kawa ER6-N, den synes jeg er for "trang" for min 1.91, klarer å kjøre den, men det er mindre behagelig enn jeg ønsker.

Er inne på ny sykkel i samme leie selv og har vurdert

BMW R1200R
BMW F800R
BMW S 1000R
Kawa ER6n
Kawa Z800
Honda CB1000R
Honda CBR650F
Yamaha MT07
Yamaha MT09
Ducati Monster 821
Triumph Speed Triple
Triump Speed Triple

Ikke alle er innenfor budsjettet ditt dog. Z800 virker kanskje litt "low-tech" og tung for pirsen i mine øyne, Hondaene har lite elektronikk om du liker eller liker slik. Triumphen virker kanskje litt upraktisk? (lite passasjersete, og eksos oppe ve setet er upraktisk). R1200R har den litt rare utstikkende boxermotoren og kanskje litt lite kvass hjulavstand og vinkel?

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Olav K »

ATWindsor skrev:Min erfaring er at høyde har litt å si, men klarer jo å kjøre alt av sykler om man må, men det er komfortforskjeller. Ta feks Kawa ER6-N, den synes jeg er for "trang" for min 1.91, klarer å kjøre den, men det er mindre behagelig enn jeg ønsker.

Er inne på ny sykkel i samme leie selv og har vurdert

BMW R1200R
BMW F800R
BMW S 1000R
Kawa ER6n
Kawa Z800
Honda CB1000R
Honda CBR650F
Yamaha MT07
Yamaha MT09
Ducati Monster 821
Triumph Speed Triple
Triump Speed Triple

Ikke alle er innenfor budsjettet ditt dog. Z800 virker kanskje litt "low-tech" og tung for pirsen i mine øyne, Hondaene har lite elektronikk om du liker eller liker slik. Triumphen virker kanskje litt upraktisk? (lite passasjersete, og eksos oppe ve setet er upraktisk). R1200R har den litt rare utstikkende boxermotoren og kanskje litt lite kvass hjulavstand og vinkel?

Her må en Triumph entusiast arrestere umiddelbart :knegg Street Triplen har eksosen montert nede fra og med 2013 mod. Speed Triplen har den orginalt montert oppe, med doble enderør under/til side for salen. Hvordan det er upraktisk vet jeg ikke, det betyr iallefall ikke noe for meg. Begge modellene er overraskende komfortable å kjøre, dagsetapper på 100 mil går helt fint :-D (fakta)
Når det er sagt, vil aldri en streetfighter bli en "praktisk" mc, det finnes det mange mange andre modeller som tar seg av, fra alle merker. Men de (streetfighterne) er herlige å kjøre, og for meg kan ikke "hooliganfaktoren" prises høyt nok. Da kan fint leve med de ulempene streetfighterne har, kontra GS og andre praktiske sykler.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av ATWindsor »

Snakker om speed-triplen her. Det er jo upraksisk om man skal ha sidevesker feks antar jeg? (i tillegg til at det i mine øyne ikke ser særlig bra ut, men det er jo smak og behag). Og selfølgelig, kjøreglede har jo mye å si, men det er en glidene overgang, andre sykler kan være 99% så morosomme på korte turer, og mer praktiske allikevel osv. Det er grader av både "praktisk" og "hooligan"

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Olav K »

ATWindsor skrev:Snakker om speed-triplen her. Det er jo upraksisk om man skal ha sidevesker feks antar jeg? (i tillegg til at det i mine øyne ikke ser særlig bra ut, men det er jo smak og behag). Og selfølgelig, kjøreglede har jo mye å si, men det er en glidene overgang, andre sykler kan være 99% så morosomme på korte turer, og mer praktiske allikevel osv. Det er grader av både "praktisk" og "hooligan"
Det er sant. Personlig ville jeg aldri drømme om å sette sidevesker på Speed'n min. Det er bare helt feil på en streetfighter, synes jeg. Men det finnes systemer for dette også, men da blir sykkelen ganske brei over rumpa. Mange monterer en slipon som festes nede på sykkelen. da kan det bli litt smalere. Jeg har Kriega vesker som festes oppå passasjersalen, og det skal gå greit å reise rundt i alpene med det oppsettet i sommer :thumleft
Men som du sier, smak og behag. Det gode er at alt bunner ned i hva man liker, for dårlige motorsyler finnes vel knapt idag?
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Haymaker »

ATWindsor skrev:Min erfaring er at høyde har litt å si, men klarer jo å kjøre alt av sykler om man må, men det er komfortforskjeller. Ta feks Kawa ER6-N, den synes jeg er for "trang" for min 1.91, klarer å kjøre den, men det er mindre behagelig enn jeg ønsker.

Er inne på ny sykkel i samme leie selv og har vurdert

BMW R1200R
BMW F800R
BMW S 1000R
Kawa ER6n
Kawa Z800
Honda CB1000R
Honda CBR650F
Yamaha MT07
Yamaha MT09
Ducati Monster 821
Triumph Speed Triple
Triump Speed Triple

Ikke alle er innenfor budsjettet ditt dog. Z800 virker kanskje litt "low-tech" og tung for pirsen i mine øyne, Hondaene har lite elektronikk om du liker eller liker slik. Triumphen virker kanskje litt upraktisk? (lite passasjersete, og eksos oppe ve setet er upraktisk). R1200R har den litt rare utstikkende boxermotoren og kanskje litt lite kvass hjulavstand og vinkel?
BMW F800R er en kjempefin sykkel å kjøre.
Du sitter oppreist og har greit med dreiemoment for lave girskift.
Dersom du går for modellen med Akrapovic, høres den også veldig grom ut!

Sykkelen jeg kjørte ristet ved høyt turtall, og du kjenner og hører vibrasjonene.
Nokså utypisk BMW, og det er ikke sikkert alle oppfører seg slik, men ta en runde med litt hendel for å sjekke.

At den turtelleren ser ut som en billig klokke, er bare flisespikkeri, men det er sånt tull jeg kan bry meg om :-)

Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av LordShaft »

Hvis ikke pris er noe tema, hadde jeg definitivt gått for s1000R til bmw!! Når du setter deg inn i alt du får med i denne sykkelen, samt komfort og motor så føler jeg det er liten konkurranse. Klart der finnes andre sykler med mer sjel, og kanskje bedre design, men det er vel opp til øyet som ser.

Nå har ikke jeg kjørt veldig mye triumph, men jeg er ikke i nærheten av like imponert over disse syklene enn en del av konkurrentene.

Men har du liten erfaring med sykkel, tror jeg det smarteste du gjør, er å gå for den biken du syns er kulest... Du vil gjøre deg så mange erfaringer at din neste sykkel igjen vil være enda bedre.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Hvis ikke pris er noe tema, hadde jeg definitivt gått for s1000R til bmw!! Når du setter deg inn i alt du får med i denne sykkelen, samt komfort og motor så føler jeg det er liten konkurranse. Klart der finnes andre sykler med mer sjel, og kanskje bedre design, men det er vel opp til øyet som ser.

Nå har ikke jeg kjørt veldig mye triumph, men jeg er ikke i nærheten av like imponert over disse syklene enn en del av konkurrentene.

Men har du liten erfaring med sykkel, tror jeg det smarteste du gjør, er å gå for den biken du syns er kulest... Du vil gjøre deg så mange erfaringer at din neste sykkel igjen vil være enda bedre.
Jeg er ikke helt uenig med deg her, Lordi, S1000R gir god valuta for penga...ingen tvil. Jeg er jo Triumphisert, og innrømmer det gjerne. :lol
Men S1000R var og er HØYT oppe på lista over drømmesykler...for meg :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:
LordShaft skrev:Hvis ikke pris er noe tema, hadde jeg definitivt gått for s1000R til bmw!! Når du setter deg inn i alt du får med i denne sykkelen, samt komfort og motor så føler jeg det er liten konkurranse. Klart der finnes andre sykler med mer sjel, og kanskje bedre design, men det er vel opp til øyet som ser.

Nå har ikke jeg kjørt veldig mye triumph, men jeg er ikke i nærheten av like imponert over disse syklene enn en del av konkurrentene.

Men har du liten erfaring med sykkel, tror jeg det smarteste du gjør, er å gå for den biken du syns er kulest... Du vil gjøre deg så mange erfaringer at din neste sykkel igjen vil være enda bedre.
Jeg er ikke helt uenig med deg her, Lordi, S1000R gir god valuta for penga...ingen tvil. Jeg er jo Triumphisert, og innrømmer det gjerne. :lol
Men S1000R var og er HØYT oppe på lista over drømmesykler...for meg :thumleft
Nei har du hørt på makan! Nå vil ikke jeg være venn med deg mer! :evil

Neida... har ikke noen erfaring med BMW annet enn at jeg fikk prøvesitte sykkelen til Zadness på Tyrigrava i fjor sommer. Virker som en veldig flott sykkel og jeg likte sittestillingen. Helst sikkert en knallflott sykkel, men noe mer erfaring enn prøvesitting har jeg ikke desverre :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av LordShaft »

Olav K skrev:
Jeg er ikke helt uenig med deg her, Lordi, S1000R gir god valuta for penga...ingen tvil. Jeg er jo Triumphisert, og innrømmer det gjerne. :lol
Men S1000R var og er HØYT oppe på lista over drømmesykler...for meg :thumleft
Jeg er jo ducatisert, så har full forståelse for at noen merker gjør bare ett eller annet med deg, som gjerne gjør deg blind på små ting som andre oppfatter som negativt.

Skal en se med helt praktiske øyner, hva en får av motor, teknologi, utstyr, for ikke å snakke om komfort i form av langturer :thumleft

petterk1000
Innlegg: 10
Registrert: 16 jul 2014, 14:09
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av petterk1000 »

ATWindsor skrev:Min erfaring er at høyde har litt å si, men klarer jo å kjøre alt av sykler om man må, men det er komfortforskjeller. Ta feks Kawa ER6-N, den synes jeg er for "trang" for min 1.91, klarer å kjøre den, men det er mindre behagelig enn jeg ønsker.

Er inne på ny sykkel i samme leie selv og har vurdert

BMW R1200R
BMW F800R
BMW S 1000R
Kawa ER6n
Kawa Z800
Honda CB1000R
Honda CBR650F
Yamaha MT07
Yamaha MT09
Ducati Monster 821
Triumph Speed Triple
Triump Speed Triple

Ikke alle er innenfor budsjettet ditt dog. Z800 virker kanskje litt "low-tech" og tung for pirsen i mine øyne, Hondaene har lite elektronikk om du liker eller liker slik. Triumphen virker kanskje litt upraktisk? (lite passasjersete, og eksos oppe ve setet er upraktisk). R1200R har den litt rare utstikkende boxermotoren og kanskje litt lite kvass hjulavstand og vinkel?
Denne listen oppsummerer bra hva jeg har kikket på av sykler den siste tiden. Dessverre er flere utenfor budsjett. S1000R er den som frister mest, med unntak av prisen. Honda'en hadde også vært meget aktuell om den hadde vært priset noe lavere.

BMW F800R kjørte jeg på kjøreskolen og syntes det var en flott sykkel, men frister ikke så mye nå da jeg ser på den som en "skolesykkel" - altså ikke så spennende.

Tror ikke jeg kan strekke meg lenger enn 150k.
Noen som har erfaringer med FZ8-N eller FZ8-S? Ser sistnevnte får for 120, men er mer touringaktig? FZ8-N virker vanskelig å oppdrive med unntak av et par utgående modeller på finn...

Svar