Insektsfjerner?!

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
MC: 2017-BMW S1000R
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Insektsfjerner?!

Legg inn av Bjerknez » 07 aug 2018, 10:04

KawaKjetil skrev:
07 aug 2018, 09:48
Noen som har prøvd denne, og har negative erfaringer å dele?
Kan den brukes på kåpeglass etc? Lakk regner jeg med er null problem..
Har litt moskitos som må fjernes etter 9000km ferie :D

Trenger ikke tips om andre produkter da jeg allerede har kjøpt denne flasken :thumleft
Bilde
Spyl sykkelen din med vann. MYE VANN. Hold den våt lenge. Ikke la den tørke. Vask så sykkelen med mikrofiber vaskehanske og såpe. Da skal du se at innsektene forsvinner ganske kjapt. Til slutt spyler du av med rikelige mengder vann igjen.

Å kjøpe en dedikert innsektsfjerner har jeg ikke noe tro på. Jeg sier ikke at den ikke funker, men man trenger ikke ENDA et produkt for å fjerne innsekter. Rent vann og en klut gjør susen og det er som nevnt helt gratis :)
Min blogg: www.bjerknez.no

Murse
MC: Suzuki SV650A 2016

Legg inn av Murse » 07 aug 2018, 11:07

Jeg kan anbefale å ta en tur innom detailersclub og lese litt om detailing(OBS: dyr og sterkt vanedannende hobby!) På DCN.no er det fine guider innenfor det meste, alt i fra fluefjerning med og uten kjemi, til hvordan du fikser steinsprut og bruker en god del utstyr riktig!

(Admin får fjerne svar hvis dette anses som reklame(Ikke ment som reklame, men tips til hvor man kan lære mer om detailing!) 👌

Brukeravatar
Barbarozza
MC: Kawasaki ZZR1400

Legg inn av Barbarozza » 07 aug 2018, 12:12

Jeg bruker damp, men enda lettere om du legger et vått håndkle over en stund før. Som såpe....zalo siden det er billig og at jeg alltid har det liggende hvis det må vaskes litt. Avslutter med litt voksing. Da sitter det ikke like jævlig neste gang
Memento mori

Brukeravatar
KawaKjetil
MC: Kawasaki
Sted: Bergen

Legg inn av KawaKjetil » 08 aug 2018, 20:51

Barbarozza skrev:
07 aug 2018, 12:12
Jeg bruker damp, men enda lettere om du legger et vått håndkle over en stund før. Som såpe....zalo siden det er billig og at jeg alltid har det liggende hvis det må vaskes litt. Avslutter med litt voksing. Da sitter det ikke like jævlig neste gang
Skal prøve Zalo :thumleft Mild mot hendene, så tåler vel kåpeglass og lakk det også.
Bråstopp i høy fart gjør noe med disse insektene :D

Svar