Insektsfjerner?!

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
superglenn
Innlegg: 20
Registrert: 15 jul 2010, 23:36
Motorsykkelen din: 08 CBR600RR

Insektsfjerner?!

Legg inn av superglenn »

Heisann!

Har en kåpesykkel som fanger opp di fleste insektene her i distriktet :P Hva brukes av dere her på forumet for å fjerne insektene så skånsomt som mulig med tanke på plastkåper osv? Ser biltema har en insektsfjerner, men den virker ganske sterk og er vel ikke ideell å bruke? Ikke vet jeg...

Tar gjerne imot tips og triks :)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Insektsfjerner?!

Legg inn av Jompa »

Våt handduk i etpar timer.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

superglenn
Innlegg: 20
Registrert: 15 jul 2010, 23:36
Motorsykkelen din: 08 CBR600RR

Re: Insektsfjerner?!

Legg inn av superglenn »

:-)å Ingen skånsomme vidundermiddler utenom å gni i timesvis? Henda pleier som regel å være fornøyde etter noen timer på "rumperaketten"! :D

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Insektsfjerner?!

Legg inn av LordShaft »

Jompa skrev:Våt handduk i etpar timer.
Dette skal jeg faen meg prøve i morgen.... Fronten ser ikke klok ut, å jeg er drit lei av å skrubbe med svamp for å få vekk alle splætta

superglenn
Innlegg: 20
Registrert: 15 jul 2010, 23:36
Motorsykkelen din: 08 CBR600RR

Re: Insektsfjerner?!

Legg inn av superglenn »

Elolz skrev:Tar det bare i forbindelse med vask, spyler av og har litt Mequiars Soft Wash gel direkte på en våt mikrofiber vaskehanske. Vaskehanskene er mer skånsomme mot lakken enn svamper, og jeg syns de er bedre på å få med seg dritten istedenfor å bare dra den utover. Bestiller kasser med 8 stk fra ebay UK til 200-300kr, Kent Car Care som oftest. Meguiars Soft Wash fungerer ypperlig til å fjerne oljerester etc også, samtidig som den er mild nok til å ikke strippe voksen. :prf
Bilde Bilde
Takk for tips :)

superglenn
Innlegg: 20
Registrert: 15 jul 2010, 23:36
Motorsykkelen din: 08 CBR600RR

Re: Insektsfjerner?!

Legg inn av superglenn »

@Elolz
Takk for tips :)

Toven

Re: Insektsfjerner?!

Legg inn av Toven »

Skumkanonen med prewash mykner som regel opp insektene og skitt generelt, spyl og vask etterpå så blirre så rent atte :-)

Men en avfetning (men ikke altfor sterk så den stripper voks etc) gjør nok også nytten. Obs sollys og varm overflate da

superglenn
Innlegg: 20
Registrert: 15 jul 2010, 23:36
Motorsykkelen din: 08 CBR600RR

Re: Insektsfjerner?!

Legg inn av superglenn »

@Toven
Takk for tips :)

Ble også tipsa om en spruteflaske som kan virke noen minutter som det da enkelt kan gnies av etterpå for et godt resultat? Det er jo mye om man googler, men vil ikke bruke noe som kan ødelegga kåpa eller missfarge varme deler..

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Insektsfjerner?!

Legg inn av LordShaft »

Pickbort har jeg brukt med veldig godt resultat, men følelsen av at prewashen til turtle gjør bedre rent står jeg fortsatt fast med :thumleft

Sikkert derfor voksen ryker da haha.

Note4

Metzeler-et dekknavn
Innlegg: 21
Registrert: 17 jun 2013, 10:35
Motorsykkelen din: Yamaha FJR

Re: Insektsfjerner?!

Legg inn av Metzeler-et dekknavn »

Gjør som Jompa foreslår. Gjerne legg på en glovarm våt handduk.
Det bare funker!!!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Insektsfjerner?!

Legg inn av LordShaft »

Metzeler-et dekknavn skrev:Gjør som Jompa foreslår. Gjerne legg på en glovarm våt handduk.
Det bare funker!!!
Ja dette skal prøves.... Jeg bruker ikke x antall hundre kroner på diverse produkter når det enkleste funker!! :thumleft

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Sted: Porsgrunn

Re: Insektsfjerner?!

Legg inn av Anaxim »

Enkelte ggr, når sykkelen har stått ute i regnet en natt, har alle insekter latt seg greit fjerne. Har også gode erfaringer med "det forebyggende": Å gni over hele fronten med vinylglans, plastfornyer e.l. og pusse av etterpå. Lager hinne (vil jeg tro) som gjør at insekter og skitt lettere kan fjernes etterpå.

Brukeravatar
Kimshans
Innlegg: 60
Registrert: 27 sep 2012, 23:26
Motorsykkelen din: BMW R1200R 2012 mod.
Sted: Porsgrunn

Re: Insektsfjerner?!

Legg inn av Kimshans »

Bruker denne http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Va ... 000019052/" onclick="window.open(this.href);return false;

Fungerer veldig bra til å fjerne insekter, samt er grei til vask av sykkel ellers også. Har ikke merket noe til at dette har fjernet voks heller.

Har forsøkt diverse middel på bilen tidligere. Skumkanon samt diverse avfettinger og prewash middel, men denne fra Biltema slår dette glatt for fjerning av insekter. Så jeg bruker dette på front og speil på bilen også. :prf

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1269
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Insektsfjerner?!

Legg inn av poulet_cavalier »

Trekker ut litt torky papir, legger på insektene og fukter dette. Lar det ligge på i 20-30 min og bare tørker av insektene. Vanlig vask etterpå - enkelt og greit.

Bruker samme oppskrift på hjelm og visir.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Insektsfjerner?!

Legg inn av JohnnyTh »

poulet_cavalier skrev:Trekker ut litt torky papir, legger på insektene og fukter dette. Lar det ligge på i 20-30 min og bare tørker av insektene. Vanlig vask etterpå - enkelt og greit.

Bruker samme oppskrift på hjelm og visir.
+1
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar