Transport av sykkel på vinterstid

Forum for alle typer MC motorsport, på bane, off-road og grus- og vinterkjøring
Svar
Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Transport av sykkel på vinterstid

Legg inn av Erik.H.M »

Hei.
Begynte på enduro for ikke så lenge siden, men har ikke fått kjørt på en stund pga. skole... MEN, har tid nå og lurer på hvordan jeg skal få transportert sykkelen fram og tilbake til trening. Har en henger uten topp som jeg har brukt frem til nå, men sist jeg brukte den så var ikke veiene nedsaltet. Skal egentlig ikke være noe problem å frakte sykkelen frem og tilbake med hengeren så lenge jeg vasker vekk saltet fra sykkelen når jeg kommer hjem. Men det er et lite problem. får ikke vasket sykkelen hjemme da utekrana mi har tatt kvelden....
Så.... noen ideer?

Er nok litt paranoid. Sykkelen er nok ikke like utsatt for salt bak på en henger som om den hadde kjørt på veien. Men jeg vil helst slippe det saltet hvis jeg kan...
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Transport av sykkel på vinterstid

Legg inn av kjellv »

Erik.H.M skrev:Hei.
Begynte på enduro for ikke så lenge siden, men har ikke fått kjørt på en stund pga. skole... MEN, har tid nå og lurer på hvordan jeg skal få transportert sykkelen fram og tilbake til trening. Har en henger uten topp som jeg har brukt frem til nå, men sist jeg brukte den så var ikke veiene nedsaltet. Skal egentlig ikke være noe problem å frakte sykkelen frem og tilbake med hengeren så lenge jeg vasker vekk saltet fra sykkelen når jeg kommer hjem. Men det er et lite problem. får ikke vasket sykkelen hjemme da utekrana mi har tatt kvelden....
Så.... noen ideer?

Er nok litt paranoid. Sykkelen er nok ikke like utsatt for salt bak på en henger som om den hadde kjørt på veien. Men jeg vil helst slippe det saltet hvis jeg kan...
Er det ikke mulig å få kjøpt hardtop eller kapell til hengeren din da?

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Transport av sykkel på vinterstid

Legg inn av Erik.H.M »

Det er godt mulig. Men etter en kveld på finn.no, har jeg ikke funnet noen som passer (har kun sett på hardtop)
Har en litt eldre svensk henger...
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Transport av sykkel på vinterstid

Legg inn av kjellv »

Erik.H.M skrev:Det er godt mulig. Men etter en kveld på finn.no, har jeg ikke funnet noen som passer (har kun sett på hardtop)
Har en litt eldre svensk henger...
Mål innvendig kassemål. Så ser du i utstyrslistene til nye hengere av andre merker. Passer kassemålet så finner du nok en løsning på montering.

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Transport av sykkel på vinterstid

Legg inn av Flattop »

Flere har Mc-trekk som du kan ta over den under kjøreturen eventuelt ha det over den om du må lagre ute.

F.eks:

http://www.clasohlson.com/no/Overtrekk- ... r407752002
Bilde

Voksen
Innlegg: 323
Registrert: 06 mar 2012, 17:50
Motorsykkelen din: Suzuki GSX F 600 2002

Re: Transport av sykkel på vinterstid

Legg inn av Voksen »

Overtrekk kan gjøre mer skade enn godt. Blafring i vinden kan matte ned lakk og diverse.
Jeg hadde forøvrig fikset utekrana før jeg investerte i ny henger. Utekran trenger du jo ha i orden igjen.
Har selv varebil som er stor nok, og det er nok den greieste måten å transportere på.

Brukeravatar
The Cowboy
Innlegg: 135
Registrert: 17 jul 2015, 20:16
Motorsykkelen din: H-D 883R - 2002

Re: Transport av sykkel på vinterstid

Legg inn av The Cowboy »

Voksen skrev:Overtrekk kan gjøre mer skade enn godt. Blafring i vinden kan matte ned lakk og diverse.
Jeg hadde forøvrig fikset utekrana før jeg investerte i ny henger. Utekran trenger du jo ha i orden igjen.
Har selv varebil som er stor nok, og det er nok den greieste måten å transportere på.
Med tanke på at det er enduro som er stilen her, er vel ikke lakk det viktigste helt sånn sett.. Har man ikke en lei tendens å tryne litt på slikt da? hehe..

Men angående blafring av overtrekk, så er det en enkel fiks på det.. Bruk litt hyssing på strategiske plasser, og sørg for at overtrekket ligger så tett inntil sykkelen som mulig.. Bør vel holde med en 3-4 lengder..

Mulig man ikke vil knyte opp og igjen hele tiden, sa kan men se på slike strikk med kroker i hver ende (husker ikke hva de heter).. Disse er og anvendelige til slikt.. :)
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

Svar