Område for å drive stunt/freestyle + oppbevaring av scooter?

Forum for alle typer MC motorsport, på bane, off-road og grus- og vinterkjøring
Svar
Brukeravatar
Noobie
Innlegg: 13
Registrert: 07 mai 2016, 12:16
Motorsykkelen din: 2009 Yamaha MT03, 660cc

Område for å drive stunt/freestyle + oppbevaring av scooter?

Legg inn av Noobie »

Hei! Jeg har fått interesse for å prøve meg på litt små-stunting, og har i den forbindelse vært i kontakt med en som mekker om en scooter til meg. Den blir jo da trimmet, og selv om den er skiltet er det risikofylt å kjøre i trafikken med, bråker en del, og overopphetes også fort.
IMG_4637.JPG
Det er et ganske spontant innfall å kjøpe den, ettersom lite ligger til rette for det! Jeg bor på Nordstrand liksom :-k Men det jeg håper er at det er noen her som vet om et garasjeanlegg/sted man kan ha en slik sykkel stående, som også er i nærheten av et område egnet for å kjøre litt på bakhjul og prøve seg frem? Alternativet jeg har nå er å snike meg hjemmefra på scooteren ned til en lite brukt parkeringsplass, men jeg ønsker jo å kjøre minst mulig rundt i trafikken med den, samtidig som det jo er litt biler osv som passerer det området og kan finne på å reagere. Det optimale hadde vært om det var et sted 20-40 min kjøring unna Oslo/Nordstrand, hvor jeg kan ha scooteren stående, og bare kjøre ut med motorsykkelen for å øve :confused Jeg tenkte kanskje dette kunne være stedet for å lete etter denslags?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: Område for å drive stunt/freestyle + oppbevaring av scooter?

Legg inn av Blaamand »

Tenker nok at skapbil er det enkleste. Bare å hive sykkelen inn og kjøre til egnet område.


Er nok av industriområder retning Langhus...
BRAAAAAP! :mc1

Brukeravatar
Noobie
Innlegg: 13
Registrert: 07 mai 2016, 12:16
Motorsykkelen din: 2009 Yamaha MT03, 660cc

Re: Område for å drive stunt/freestyle + oppbevaring av scooter?

Legg inn av Noobie »

Blaamand skrev: 07 apr 2017, 12:40 Tenker nok at skapbil er det enkleste. Bare å hive sykkelen inn og kjøre til egnet område.


Er nok av industriområder retning Langhus...
Ja det hadde vært veldig greit, men det blir litt mye utgifter nå mens jeg er student :(

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: Område for å drive stunt/freestyle + oppbevaring av scooter?

Legg inn av Blaamand »

Noobie skrev: 07 apr 2017, 12:49
Blaamand skrev: 07 apr 2017, 12:40 Tenker nok at skapbil er det enkleste. Bare å hive sykkelen inn og kjøre til egnet område.


Er nok av industriområder retning Langhus...
Ja det hadde vært veldig greit, men det blir litt mye utgifter nå mens jeg er student :(
Ser den, da hadde jeg droppa Scooter og heller kjøpt en motard. Der kan man sette på stunt pegs og wheelie bar osvosv.
Da kan du helt lovlig kjøre fra sted til sted.
BRAAAAAP! :mc1

Brukeravatar
Noobie
Innlegg: 13
Registrert: 07 mai 2016, 12:16
Motorsykkelen din: 2009 Yamaha MT03, 660cc

Re: Område for å drive stunt/freestyle + oppbevaring av scooter?

Legg inn av Noobie »

Blaamand skrev: 07 apr 2017, 13:00
Noobie skrev: 07 apr 2017, 12:49
Blaamand skrev: 07 apr 2017, 12:40 Tenker nok at skapbil er det enkleste. Bare å hive sykkelen inn og kjøre til egnet område.


Er nok av industriområder retning Langhus...
Ja det hadde vært veldig greit, men det blir litt mye utgifter nå mens jeg er student :(
Ser den, da hadde jeg droppa Scooter og heller kjøpt en motard. Der kan man sette på stunt pegs og wheelie bar osvosv.
Da kan du helt lovlig kjøre fra sted til sted.
Ja, det tenker jeg fort kan bli aktuelt etterhvert :) Nå kjøpte jeg scooteren litt spontant, men fikk anbefalt av en som har drevet med stunt å starte med 50cc scooter og heller forsøke noe større etterhvert som jeg får inn det grunnleggende. Kan fort hende det blir kjedelig etter kort tid, men på den annen side er det sikkert fornuftig ettersom jeg er ganske fersk på to hjul :redface

Svar