Kjøre på gokartbanen på Evje

Forum for alle typer MC motorsport, på bane, off-road og grus- og vinterkjøring
Svar
Myst
Innlegg: 141
Registrert: 14 okt 2013, 12:41
Motorsykkelen din: Honda CB125F-H
Sted: Grimstad

Kjøre på gokartbanen på Evje

Legg inn av Myst »

(Håper jeg har postet dette på riktig sted nå. Ellers kan mod flytte tråden)

I en samtale med kjørelæreren min fikk jeg vite at han noen ganger drar til Evje for å kjøre på gokartbanen der. Fikk ikke spurt om mye detaljer, men tenker er sikkert noen her inne som også vet.

Prøvde å søke info om hvordan kjøringen der foregår, og tittet også på senior mc sine nettsider. Ble overrasket over at de ikke har noen arrangementer/treff her i Agder. Uansett fant jeg ingen info.

Med håp om at jeg klarer oppkjøringen før sesongen er over (hadde trafikktime i går og er fortsatt en god del trening som må til før jeg i det hele tatt kan stå foran sensor), hadde det vært artig å tatt seg noen turer på den banen. Fra luften ser den litt liten og veldig svingete ut, men tenker å besøke stedet personlig også en eller annen gang.

Uansett da, lurte på om noen som har kjørt der og kan si noe om hvordan man avtaler/arrangerer en kjøredag der? Ifølge hjemmesiden er de åpent hver dag for gokarting. Må leie banen i form av gruppebestilling kanskje?
Kommer og går..

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Kjøre på gokartbanen på Evje

Legg inn av niko »

Akkurat Evje veit jeg ingen ting om, men det er veldig vanlig at kjøreskolene i Viken (Østfold og Akershus i hvert fall) har banedager. Jeg hadde det, og lærte masse som jeg ikke kunne å teste ut på offentlig vei. Velta blant annet :-) Fikk "herje" med sykkelen og ble veldig mye tryggere i løpet av de tre timene vi var på banen. Anbefales!

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Kjøre på gokartbanen på Evje

Legg inn av FreewheelBurning »

Jeg har overkjørt på gocart banen på Evje. Det var et av trinnene som kjørelærer sto for. Vi begynte vel rundt kl 10 og det varte ca en time eller litt mer. Du trenger vel stengt talt ikke noe mer enn det kjørelærern din arrangerer? Det er nok høysesong der nå. Hvis du ønsker k høring privat så har du nok best sjangs utenfor normal åpningstid. Du må nok mest sannsynlig ringe og høre med de.

Myst
Innlegg: 141
Registrert: 14 okt 2013, 12:41
Motorsykkelen din: Honda CB125F-H
Sted: Grimstad

Re: Kjøre på gokartbanen på Evje

Legg inn av Myst »

Ok, takk for svar. Får ta skikkelig prat med kjørelæreren min neste gang har time. Han har aldri nevnt før at skolen driver med opplæring på bane helt der borte, vi bruker hovedsaklig kjøregården til SVV i Arendal. Han sa bare han skulle til Evje denne lørdagen for å kjøre på bane der. Får ringe gokart-folka også når det blir behov.
Kommer og går..

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Kjøre på gokartbanen på Evje

Legg inn av 45316 »

Opplæringen har vel obligatorisk kjøring på bane i 3-4 timer?

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk


Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Kjøre på gokartbanen på Evje

Legg inn av niko »

45316 skrev: 09 jul 2020, 12:46 Opplæringen har vel obligatorisk kjøring på bane i 3-4 timer?

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Det trodde jeg også, men det står ikke spesifisert bane så vidt jeg kan se......
https://www.vegvesen.no/forerkort/ta-fo ... afikal-del

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Kjøre på gokartbanen på Evje

Legg inn av 45316 »

Hmm, jeg er i hvertfall glad jeg hadde det på gocart bane og ikke en parkeringsplass. Rimelig stor forskjell.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk


Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Kjøre på gokartbanen på Evje

Legg inn av niko »

Helt klart!

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Kjøre på gokartbanen på Evje

Legg inn av Snikendeugle »

Jeg hadde min "bane"-dag på Gardermoen Raceway (flat strekke). Det er nok definitivt mye mer gøy på en Go-kart bane! :D
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Kjøre på gokartbanen på Evje

Legg inn av FreewheelBurning »

Ja, når jeg tenker meg om var det nok mer enn 1 time, kan ha vært 3-4 timer som nevnt over. Begynte nok en del tidligere også kanskje rundt kl 8-9 (vi startet grytidlig på vei opp). Brukte masse tid på kjegleplassen ved statens vegvesen i Arendal, men det var IKKE banekjøring. Kjørelærer organiserte alt med gocart banen på Evje, jeg gjorde ingenting annet enn å møte på avtalt tid og betale (det var dyrt!).

Svar