Billig vintersykkel/offroad

Forum for alle typer MC motorsport, på bane, off-road og grus- og vinterkjøring
Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Billig vintersykkel/offroad

Legg inn av Snikkeren »

Høres bra ut.
Du får si til han at han skal få den uten stator hvis han klarer å pusse den opp selv. :thumleft Da lærer han seg å skru, og du "slipper" å tenke så mye på det. Eller det vil si, du kommer vel til å tenke ennå mer på det enn om du fikset den selv: "Må" bare ut i garasjen en tur for å sjekke hva guttungen har gjort. :knegg
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

mekkern
Innlegg: 7589
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Billig vintersykkel/offroad

Legg inn av mekkern »

Genial morro selv om farten er moderat og en blir sett på som litt snål...bedre kontroll på sykkel er en grei bieffekt også... :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Billig vintersykkel/offroad

Legg inn av Kawasaki »

Snikkeren skrev:Du får si til han at han skal få den uten stator hvis han klarer å pusse den opp selv.
Vet ikke om det er en god ide. Gir jeg han frie tøyler,så ender det vel opp med at alt som mangler på delesykkelen nå,kommer til å mangle på den andre når han er ferdig.Skal ikke undervurdere ungdommen :D

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med den. Så noen bilder av en ombygd sånn sykkel,med mindre tank og mindre plastikk,sånn at motoren kom mere fram i dagen. 600 kubikk på en sylinder,ser faktisk voksent ut på en måte. Synes det er en pen motor å se på.

Får se hva jeg finner på,hadde kanskje vært morsomt å lagd noe spesiellt av den.
ikkebike.norwegianforum.net

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Billig vintersykkel/offroad

Legg inn av Kawasaki »

mekkern skrev:Genial morro selv om farten er moderat og en blir sett på som litt snål...

Hehe,ja tror han lurte litt,han som var ute og luftet bikkja,da jeg skar rett ut av veien :D
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Billig vintersykkel/offroad

Legg inn av Snikkeren »

Hva synes du om kreftene i den da? Var det tilstrekkelig?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Snerken
Innlegg: 53
Registrert: 03 okt 2010, 04:06
Motorsykkelen din: Tilsammen 1700ccm

Re: Billig vintersykkel/offroad

Legg inn av Snerken »

Kawasaki skrev:Hoho,dæven kaffør ha e ittje gjort dettan før :D

Minus 5 grader,og jeg har vært og kost meg på motorsykkeltur. Var ikke hele tiden jeg holdt meg på asfalten, jeg fant jo fort ut at det var like kjekt å kjøre i veigrøfta.Trengte ikke mye fart heller for å ha det skøy ;e

XT'en er jo lettkjørt som en moped,men går bittelitt bedre. Tror dette kan bli kjekt. Guttungen på 12 har allerede begynt å lure på hvilken av dem han skal få :-)
Det er den mest positive vinterposten som jeg har lest her på lenge!
:bananas
Go bananas og ha det gøy!
:bananas
Felleskjøpet har skrupigger, bare pass på å sette de inn før gummien blir slitt ned, og ikke kjøp for lange/dype pigger.
Så vidt jeg vet er det ikke noen regler for antal pigger pr dekk på mc i Norge, men det er vel en maksimumslengde - ganske lang, tor jeg.

Ut og lek! :terge Tho-hei!

Snerken.

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Billig vintersykkel/offroad

Legg inn av Kawasaki »

Snikkeren skrev:Hva synes du om kreftene i den da? Var det tilstrekkelig?

Bra nok til grøftekjøring og kjøring i byggefeltet,ikke mer enn det må være på asfalten ;e Men løfter hjulet på gassen i første :D

Men så er jo jeg godt vant,da :knegg
ikkebike.norwegianforum.net

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Billig vintersykkel/offroad

Legg inn av ArcticTiger »

På Flisa snakker de visst ennå om han som kjørte opp hele kafegata på bakhjulet, snudde (fortsatt på bakhjulet), og ned gata igjen på bakhjulet. Det var med en XT550 :knegg

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Billig vintersykkel/offroad

Legg inn av Kawasaki »

Fy faen korr kallt dæ e førr tia :-) Turan bi ittje lang,men di bi iværtfall. Må få tak i nån goe varme hanska åg kansje ei sånn finnlannshætte å ha uinner jælmen.

Ellers så har jeg så smått begynt å rive ned delesykkelen for å se hva som skjuler seg under plastikken. En del rust på bakre halvdel av ramma,mens fremre halvdel ser bra ut. Noe slarkete baksving. En forgasser som helt klart trenger en god rengjøring,det ligger et slags belegg i nedre del av innsugstrakt på den ene,kan bare tenke meg hvordan det ser ut inni.
Har også fått fatt på han som eide denne delesykkelen da den enda gikk på veien,og han sier at bortsett fra at den kunne være tricky å få start på,så skal den fungere fint.Den var i bruk for mindre enn et år siden. Så da er troen på at det kun er stator som mangler styrket. Fikk helt ny stator med på kjøpet inkludert faktura for denne,men det viser seg at denne er av feil type og ikke passer. Var i kontakt med leverandør igår,og det kan tenkes vi klarer å få til en ordning. Eksosanlegget er fucked,så må ha det hele nytt. Leker med tanken på å lage manifolden selv av rustfritt ,og så få tak i ei billig slip on potte. Så ei CBR600 potte som ligger under hekken,tror det kunne blitt noe:-)

Så pr dags dato,så er vel planen å få ramma rustfri og behandle den, skifte lagere og div i på svingen samt antagelig hjullagere. Ventiljusteringer og forgasserrengjøring,få på eksos og så se hvor det bærer hen.

[img]http://bildr.no/thumb/766968.jpeg[/img]
Sist redigert av Kawasaki den 27 nov 2010, 22:07, redigert 1 gang totalt.
ikkebike.norwegianforum.net

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Billig vintersykkel/offroad

Legg inn av Kawasaki »

Nå er det bare skjelettet og framhjulet igjen på delesykkelen,resten ligger rundt omkring. At moppen var tungstarta er ikke vanskelig å forstå,jeg er nu helst imponert over at den startet i det hele tatt :eh

Skal prøve å legge ved et bilde,så ser dere selv:

[img]http://bildr.no/thumb/766960.jpeg[/img]
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Billig vintersykkel/offroad

Legg inn av AJ »

På tur til Lillehammer i dag så vi en MC'ist i fint driv ikke langt unna Mjøsbrua. Tydeligvis en som hadde skaffet seg en vintersykkel som gikk helt fint i sånn ca. 10 - 15 minusgrader ... :-)
Så ut som en 350 av et eller annet slag.
Er dog ikke så sikker på om jeg fikk veldig lyst på å følge fyrens eksempel akkurat i dag, gitt... :eh
Tiger'n blir nok i hiet sitt enda noen måneder, ja...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Billig vintersykkel/offroad

Legg inn av ArcticTiger »

Ja, jeg er litt enig med deg ang vinterkjøring AJ. Det er jo artig og friskt å kjøre i snøen, men jeg frøys igrunnen nok til å bli kurert de åra vi kjørte lettvekter hele vintern. Kjøreutstyret var jo ikke helt på topp den gangen, det "holdt" med pottehjelm, skjerf, parkas, terylenebukse m/stillongs under og gummistøvler m/ullsokker. Så jeg tror jeg venter til våren.....

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Billig vintersykkel/offroad

Legg inn av Kawasaki »

Pinglegutter ;e

Neida,skal være enig i at moppekjøring er best i plussgrader,men til småturer på posten eller lignende i nærområdet så syns jeg nyinvesteringen min har vært genial. Like lettkjørt som scooteren til jentungen,og lett å ta snarveier på plasser som jeg ikke ville gjort med zx'en. Trer på meg en varmedress,så er jeg klar :-) Har bare en bil,og den er oftest opptatt. Liker egentlig ikke så godt å kjøre bil,heller.
Men var noe dritt her om dagen da saltesørpa rakk meg til knærne :orefk

Nå mangler jeg bare en skikkelig kasse bakpå xt'en,så slipper jeg å bruke ryggsekk når jeg skal ha noe med meg. Så et bilde av Gammelgutt's alu kasse,men den blir kanskje i største laget :sk?
ikkebike.norwegianforum.net

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Billig vintersykkel/offroad

Legg inn av ArcticTiger »

Jeg har en sånn der "moped-bud" kasse liggende. Som jeg ALDRI kommer til å bruke. TIL SALGS!
Den er helt ubrukt og har universalfeste for bagasjebrett. Satt på -98 Tigern da jeg kjøpte den. Send meg en PM hvis det kan være av interesse for deg.

mekkern
Innlegg: 7589
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Billig vintersykkel/offroad

Legg inn av mekkern »

350 skruer i bakdekket griper brukbart for tiden...

Bilde
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar