Planer for egen del innenfor RR/banekjøring sesongen 2012??

Forum for alle typer MC motorsport, på bane, off-road og grus- og vinterkjøring
Svar
Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Planer for egen del innenfor RR/banekjøring sesongen 2012??

Legg inn av Globe »

Noen av våre medlemmer som har ambisjoner innenfor RR/banekjøring kommende sesong?

Selv har jeg et brennende ønske, hpå og tro på at det skal løses Treningslisens i løpet av kommende sesong. Ble bitt av basillen etter et førerutviklingskurs i sommer \:D/

Først...skal det vurderes banesykkel, eller bytte av gatesykkel til en som kan benyttes på bane. Følger bl.a. med på RR-kjøp og salg på Facebook, og på racing.no.

Du da??.....noen ambisjoner innefor RR/banekjøring...kommende sesong?

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 719
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Planer for egen del innenfor RR/banekjøring sesongen 201

Legg inn av JanK »

Kommer forhåpentligvis til å bli en god del banekjøring i 2012 også, dog bare for moro skyld. Høydepunktet blir nok Mugello! :prop:

Planlegger du å kjøpe sykkel som allerede er klargjort for banekjøring eller skal du kjøpe en originalsykkel for så å gjøre den om selv (vil anbefale det siste alternativet)?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Planer for egen del innenfor RR/banekjøring sesongen 201

Legg inn av AJ »

Kunne vært artig :-) Tiger får jo ny sportslig NITRON demper med lettbetjent hydraulisk forspenningskontroll og kanskje (har fått et brukbart pristilbud på nettopp dette...) nye Öhlins fjærer i forgaffer'n... :-k
Meeen... får vel holde meg på vanlig vei, tror jeg...
Tiger er jo ingen utpreget banesykkel uansett... Selv om den absolutt er sprek nok :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Planer for egen del innenfor RR/banekjøring sesongen 201

Legg inn av Globe »

JanK skrev:Kommer forhåpentligvis til å bli en god del banekjøring i 2012 også, dog bare for moro skyld. Høydepunktet blir nok Mugello! :prop:

Planlegger du å kjøpe sykkel som allerede er klargjort for banekjøring eller skal du kjøpe en originalsykkel for så å gjøre den om selv (vil anbefale det siste alternativet)?
Høres bra ut JanK :thumleft

Hva gjelder mitt eget kjøp, så hadde jeg vel egentlig tenkt å kjøpe en ferdig banesykkel ja :-k Budsjettet blir ikke all verden om jeg skal gå for en dedikert banesykkel, så da virker det som en grei start å kjøpe noe som er ferdig preppa....mer elle mindre "rett utstyrt". Ser for meg å bruke i størrelse 50K, og det virker som om det går ann å få en greit oppastt banesykkel for dette.

Har du andre erfaringer, og eller tips...mottas de med takk!


....og Mugello, jo det både høres..og ser bra ut :-)

Bilde

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 719
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Planer for egen del innenfor RR/banekjøring sesongen 201

Legg inn av JanK »

Globe skrev:Har du andre erfaringer, og eller tips...mottas de med takk!
Jeg ville kjøpt en original sykkel, fordi med en preppa sykkel vet man aldri eksakt hva som er blitt gjort og hvordan det er gjort. Banesyklene lever ett mye hardere liv enn en gatesykkel også. Kjenner flere som har kjøpt (billige) banesykler å angret etterpå.

En Honda CBR600RR er perfekt, eneste du trenger er ett kåpesett, stålomspunnede bremseslanger og ei radialpumpe.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Planer for egen del innenfor RR/banekjøring sesongen 201

Legg inn av Globe »

Hmmmm......det er jo ikke så mye som skal til for å "konvertere" til banesykkel nei :-k

Fant denne billedoversikten på racing.no

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 719
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Planer for egen del innenfor RR/banekjøring sesongen 201

Legg inn av JanK »

Globe skrev:Hmmmm......det er jo ikke så mye som skal til for å "konvertere" til banesykkel nei :-k

Fant denne billedoversikten på racing.no
Nei det er ikke mye som skal til. En öhlins demper bak er selvsagt å foretrekke men ikke et must for en "nybegynner".

Mange gode løsninger i den linken, har ikke gjort noe av det selv men burde kanskje... :-k

Jeg ville satset på en original CBR600RR 2003-2004 med under 20.000km. Kommer på under 50.000kr med ekstra kåper, bremseslanger etc. :thumleft

Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Planer for egen del innenfor RR/banekjøring sesongen 201

Legg inn av Globe »

oooohhhh....bare dette bildet gjør at PMS'n river og sliter i kroppen :knegg

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 719
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Planer for egen del innenfor RR/banekjøring sesongen 201

Legg inn av JanK »

løp og kjøp :bananas

Svar