MotoGP 2012 snart, blir DU å følge med på det?

Forum for alle typer MC motorsport, på bane, off-road og grus- og vinterkjøring
pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: MotoGP 2012 snart, blir DU å følge med på det?

Legg inn av pelsen »

Gielas skrev:
pelsen skrev:
Globe skrev: Har du noen favoritt, eller noen du blir å følge med ekstra denne sesongen?
favoritten min er dessverre ikke med lenger #58
Ditto pelsen!, vi får desverre aldri vite hvilket tap dette var for MotoGP... :sorry
joda, vi vet allererede at sirkuset har mistet en av de fineste personlighetene. Har sett Marco i depot et par ganger, en blid fyr som alltid hadde tid til fansen.
MotoGP er ikke bare prestasjoner på banen, det handler like mye om hvordan man representerer sine sponsorer.
F.eks Stoner er nok ute så snart han ikke henger med og kjører fortest, ikke spesielt populær fyr. Edwards har vel aldri kjørt fortest, men han er en person som de vil ha med likevel. Rossi er flink i alt og bestemmer vel selv når han vil gi seg. Simoncelli kunne nok kjørt GP i mange år bare pga personligheten.

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: MotoGP 2012 snart, blir DU å følge med på det?

Legg inn av Banditmannen »

XRing skrev:Stoner må man nok regne med i år. Dessverre, for han er utrolig kjedelig å se på.
Ehhh...? :eh
Man kan da si mye om Stoner, og det er det mange som gjør... Han er sutrete og sær. Men på sykkelen er jo mannen helt rå! Eneste som klarte å temme Ducatien, og vinne løp med den! Er vel få som kjører så publikumsvennlig som han?


[video]http://www.youtube.com/watch?v=aizoF8MGchY[/video] [video]http://www.youtube.com/watch?v=Yw24pY6ScNA[/video]

Brukeravatar
XRing
Innlegg: 279
Registrert: 13 feb 2011, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600 S 1995
Sted: Bergen

Re: MotoGP 2012 snart, blir DU å følge med på det?

Legg inn av XRing »

Banditmannen skrev:
XRing skrev:Stoner må man nok regne med i år. Dessverre, for han er utrolig kjedelig å se på.
Ehhh...? :eh
Man kan da si mye om Stoner, og det er det mange som gjør... Han er sutrete og sær. Men på sykkelen er jo mannen helt rå! Eneste som klarte å temme Ducatien, og vinne løp med den! Er vel få som kjører så publikumsvennlig som han?
Joda. Han glimter til dann og vann, det skal jeg ærlig innrømme. Særlig på Ducatien, som du viser til. Men jeg kan ikke huske et eneste artig øyeblikk fra i fjor. Kanskje det er all sutringen som har gjort meg så negativ til ham.
Bikes get you through times of no money better than money gets you
through times of no bikes

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: MotoGP 2012 snart, blir DU å følge med på det?

Legg inn av SheDevil »

En liten oppdatering av banen som det skal kjøres på i helgen:

Qatar er en bane som ble konstruert i 2004, er 5.380 meter lang, har en bredde på 12 meter, 6 venstresvinger, 10 høyresvinger og det lengste strekket er på 1.068 meter. Banen kostet den gang $58 millioner amerikanske dollar og 1000 mennesker jobbet døgnet rundt for å få den ferdig i tide til åpningsdagen ”Marlboro Grand Prix of Qatar” 2. oktober 2004.

Hele anlegget er på ca 5.4 kilometer og har kunstig gress rundt anlegget for å holde unna ørkensanden som er nærmeste nabo. Langstrekket er på litt over en kilometer og det er en god miks av medium og høyfarts svinger, inkludert et par raske vesntresvinger som har vist seg å være populær til førerne som har kjørt der.

I 2008 fikk Qatar anledning til å kjøre kveldsrace for første gang i historien i Grand Prix og de har nå et permanent lysanlegg for formålet. Bytte til kveldsløp ble en suksess og er blitt en tradisjon og er en av de mest spektakulære opplevelsene i MotoGP kalenderen.

Treningen starter førstkommende torsdag og de får tre kvelder å bli kjent med banen på nytt.

Løpene starter klokken 18.00 og oppvarmingen til MotoGP, er det som setter det hele i gang klokken 18.00.

Moto3 kjører løpet klokken 19.00.

Moto2 klokken 20.20.

MotoGP klokken 22.00.

Sånn.....til en opplysning.... :prf
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: MotoGP 2012 snart, blir DU å følge med på det?

Legg inn av pelsen »

SheDevil skrev: Sånn.....til en opplysning.... :prf
en til opplysning
jeg kjenner noen som har vært der. #50
kort oppsummert: dette er ikke noe anbefalt sted å dra til, se det på TV

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: MotoGP 2012 snart, blir DU å følge med på det?

Legg inn av SheDevil »

Jeg har ikke fått mulighet til å være på noen av banene i så måte men, lysten er der....

Noen av dere som har vært på noen av MotoGP løpene og hvilken bane anbefaler dere i så fall?

"Enklest" er det vel å kjøre til en av de nærmeste sånn sett kanskje...
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Dimzum
Innlegg: 274
Registrert: 21 nov 2010, 11:09
Motorsykkelen din: Yamaha R1 2006

Re: MotoGP 2012 snart, blir DU å følge med på det?

Legg inn av Dimzum »

Ja, endelig starter det igjen. Selv følger jeg mest med på Scott Redding (Moto2). Har tro på at han i år vil kunne hevde seg "der oppe".

I MotoGp ønsker jeg jo som mange at Rossi skal lykkes, men med den sykkelen er nok det håpet lyserødt....

Uandett..... :bananas GO GO GO!
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: MotoGP 2012 snart, blir DU å følge med på det?

Legg inn av pelsen »

SheDevil skrev:Jeg har ikke fått mulighet til å være på noen av banene i så måte men, lysten er der....

Noen av dere som har vært på noen av MotoGP løpene og hvilken bane anbefaler dere i så fall?

"Enklest" er det vel å kjøre til en av de nærmeste sånn sett kanskje...
Eller fly til et av løpene i Europa
Har vært på Donington, Brno, LeMans, Estoril og Valencia.
Donington kjøres ikke lengre, jeg likte meg der, men det er ikke så relevant nå.
LeMans, Estoril og Valencia er det greit å komme til med fly/tog/drosje.
I LeMans går det trikk fra sentrum til banen, det er veldig praktisk.
Til Brno har jeg vært med på organisert pakketur med buss, noe som ikke gjentas.
Billetter kan det være greit å kjøpe på nett før det blir utsolgt, men her er det store forskjeller på banene. På Estoril og Brno kan billetter kjøpes i porten på fredag.
Har aldri kjørt sykkel til løp, jeg synes det er ok å la den stå hjemme. Det er MC-camp ved de fleste banene, f.eks på LeMans er det kjempefest med kaldrusing hele natta. Etter å ha sett på GP hele dagen klarer jeg meg uten dette på natta og tilbringer heller kvelden på en resturant i byen.
Ørepropper er et must, det er fin lyd av MotoGP, men det er mye og lenge.

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: MotoGP 2012 snart, blir DU å følge med på det?

Legg inn av SheDevil »

Har laget en artikkel om årets start i MotoGP som kan leses inne på BikePort:

http://www.bikeport.no/2012/04/05/motog ... -i-helgen/" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

l-k-p
Innlegg: 169
Registrert: 01 apr 2009, 20:56
Motorsykkelen din: Flere

Re: MotoGP 2012 snart, blir DU å følge med på det?

Legg inn av l-k-p »

:-) Har fulgt med i alle år. Har selv kjørt litt på midten av 70 tallet. Er på ARC hvert år i juli.

Svar