Er det mulig?

Forum for alle typer MC motorsport, på bane, off-road og grus- og vinterkjøring
Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Er det mulig?

Legg inn av Duville »

mekkern skrev:Nå "tar" ikke kommunen og "gir bort" gratis da...
men størrelsen av erstatning for arealene er en viktig forhandlingssak.
Er vel ofte slike forhandlinger som strander og som ender med expropiasjon hvis saken er viktig nok. Overdreven tro på verdien av arealene eller liten vilje / evne til å betale....

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Er det mulig?

Legg inn av jhn »

mekkern skrev:Nå "tar" ikke kommunen og "gir bort" gratis da...
men størrelsen av erstatning for arealene er en viktig forhandlingssak.
Det er på en måte uvesentlig ... det er mot eiendommens eiers vilje.
Om det er en forhandlingsak gjenstår å se, om man ikke blir enig, ender det i de fleste tilfeller med markedspris
Hadde det vært av stor samfunnsnytte, så kunne man godta det, men det er det ikke, det er tross alt en meget liten gruppe brukere av disse anleggene ... dette blir ikke bygget av idealistiske årsaker, men fordi en håndfull private skal forsøke å tjene penger

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Er det mulig?

Legg inn av Busa Trond »

Det var jo en sak i distriktet her hvor jeg bor at det nesten ble bygget et nasjonalt motorsportsanlegg for noen år tilbake. Men det ble snudd på flisa i siste liten. Kunne minne litt om et NM i frimureri, denne gangen fritt for vindushopping.
Jaja.. der sparte jeg sikkert masse penger på og ikke starte med banekjøring :mk Men moro hadde det vært :thumleft

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Er det mulig?

Legg inn av Kawasaki »

jhn skrev:Hadde det vært av stor samfunnsnytte, så kunne man godta det, men det er det ikke, det er tross alt en meget liten gruppe brukere av disse anleggene ... dette blir ikke bygget av idealistiske årsaker, men fordi en håndfull private skal forsøke å tjene penger
Nå må du slutte å være så missunnelig,la nå oss gutta få en liten asfaltstripe vi kan leke oss på. Selv tenkte jeg å sette opp en liten pølsebu som jeg kunne tjent meg en liten slant på. Og hvis det blir rolige tider,så kunne jeg tatt meg noen runder med RSV'en min.

Og uten å ha finkjemmet området det er snakk om,så tror jeg ikke det er så mye annet enn haug og hammer der.Har mistanke om at grunneierne der tror de sitter på gull.
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Er det mulig?

Legg inn av jhn »

Ingen missunnelse her i gården ... det e jo bare artig at det bygges et anlegg til dæ også ... men det irritere mæ så inn i gamperæva at staten/kommunen skal kunne ta eiendommen fra en mann for å gi den til en annen mann.
Æ vet ingenting om området eller eierne, men siden det blir ekspropriert antar æ eiern ikke ville gi fra sæ området.
Det hadde nok irritert flere her inne om det ikke va snakk om et motorsportsanlegg ... har jo registrert at det e opptil flere her på forumet som e sterkt kritisk til all innblanding fra myndighetene ... uansett sammenheng .... men ikke i dag :mk

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Er det mulig?

Legg inn av EasyRider »

jhn skrev: Det hadde nok irritert flere her inne om det ikke va snakk om et motorsportsanlegg ... har jo registrert at det e opptil flere her på forumet som e sterkt kritisk til all innblanding fra myndighetene ... uansett sammenheng .... men ikke i dag :mk
Jeg er helt enig med deg. Liker ikke at myndighetene tar seg til rette for å gi bort/overføre privat grunn.
Men jeg forventer at eier har fått et godt tilbud fra aktøren som skal overta?
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Er det mulig?

Legg inn av TheHaughom »

EasyRider skrev:
jhn skrev: Det hadde nok irritert flere her inne om det ikke va snakk om et motorsportsanlegg ... har jo registrert at det e opptil flere her på forumet som e sterkt kritisk til all innblanding fra myndighetene ... uansett sammenheng .... men ikke i dag :mk
Jeg er helt enig med deg. Liker ikke at myndighetene tar seg til rette for å gi bort/overføre privat grunn.
Men jeg forventer at eier har fått et godt tilbud fra aktøren som skal overta?
Etter det jeg kjenner til har alle grunneierne fått et godt tilbud rundt markedspris. Men grunneierne ønsker ikke å selge, da det ikke er så utrolig kjekt å ha et motorsportsenter som nærmeste nabo. I tillegg prissetter dem området som om det skulle ligge på verdens største oljemagasin...

Nei, jeg er ikke for noe tvangssalg av myndighetene, men om de kan gjøre det samme i andre situasjoner (les: fotballbaner, idrettshaller osv.) synes jeg de kan gjøre det for motorsporten også.

Elsker forøvrig argumentet om at alle sitter og spiser pølser og drikker øl, hadde blitt et interessant løp... :knegg
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Er det mulig?

Legg inn av MaxTron »

Hvis ikke folk hadde protestert og klagd hadde det bare betydd at prisen de hadde blitt tilbydd var 3 ganger så høy som de kunne drømme om, og 6 ganger så høy som rimelig.

Folk vil bestandig protestere og klage over sånt, det er jo først og fremst en måte å presse opp prisen på...

Personlig så hadde æ mye heller villa hatt ett motorsenter i nabolaget enn en foppalllbane, any day!!
Heller potent motorbrøl enn apegerbrøl :thumleft
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Er det mulig?

Legg inn av RuneMC »

Hva tror vi... har Krf hatt en finger med i spillet i produksjonen av denne videoen også ?? :knegg
[video]http://www.youtube.com/watch?v=C_QRZCgRpZc[/video]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Er det mulig?

Legg inn av pelsen »

ser man etter hvor dette er så ser man at dette er et område kloss inntil Haugesund Lufthavn, Karmøy.
http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... f7b1c2c4ed" onclick="window.open(this.href);return false;
Dette er vel en av de beste plassene å ha et motorsportsenter siden flystøyen allerede gjør et slikt område ubrukelig til det meste.

Svar