Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Forum for alle typer MC motorsport, på bane, off-road og grus- og vinterkjøring
Svar
Toven

Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Toven »

ai ai, må holde seg unna sånne farlige pedalstativ :[-(

Var vel ikke så altfor lenge siden han brakk en finger heller? Kjipt det

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av kjellv »

Helgens MotoGP kjøres i Japan. Løpet går direkte på Viasat Motor kl. 06:30 på søndag. Da er ikke jeg våken, men det er selvfølgelig satt på opptak og skal nytes senere på dagen/kvelden :prop: :yeyeye
Veldig moro å følge årets komet, Bradley Smith i Team Monster Yamaha Tech3 Han har hatt fantastiske resultater i år med flere pallplasseringer. Han blir en stor utfordrer i toppen til neste år!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av kjellv »

Da er startoppstillingen klar til morgendagen.
Marquez er med i første linje tross armbrudd for to uker siden. Blir spennende å se om han klarer å henge på i morgen. Han har hatt i overlag mange unødvendige småfeil og uhell denne sesongen.
(kvalifiseringsresultatet er publisert av Tech3 teamet, derfor de grønne markeringene)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av kjellv »

Et meget spennende løp i Japan! Denne banen har store utfordringer, med flere svært skarpe svinger. I tillegg regnet det hele løpet igjennom. Lorenzo gikk hardt ut som vanlig og tok teten. Han kontrollerte de første 14 rundene med Rossi på andre. De siste 10 rundene var det dekkenes tilstand som avgjorde. Pederosa klatret jevnt og trutt etter at både Lorenzo og Rossi måtte ned i fart etter at særlig fordekkene (medium regndekk) begynte å gå i oppløsning. Pederosa tok sin første 1. plass denne sesongen, Rossi 2 og Lorenzo 3.

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av kjellv »

Meget spennende MotoGP runde på Philip Island i dag!
Plasserte ergometersykkelen foran TVn og så opptaket derifra når jeg stod opp, perfekt løsning! Løpet var så spennende mot slutten at jeg ikke kjente smerter og syklet mye lenger enn jeg pleier.

Phillip Island ligger på sørkysten av Australia, og den kjølige vårvinden fra sydishavet blåste rett innover banen. Dette skapte store utfordringer for dekkvalg, med 45-50 grader varm asfalt og kun 15 grader i lufta med sterk vind. På langstrekkene gikk derfor dekktemperaturene mye ned og medførte ikke optimale forhold i de mange skarpe svingene.

I dag var også Ducati og Iannone med i tetstriden til en forandring. De har ikke hatt de helt store resultatene denne sesongen, men likevel bedre enn de foregående år. Action fra første stund, et meget spennende løp. Særlig siste halvdel av løpet, med mange heftige dueller blant de fire øverst på resultatlisten. Marcuez trakk det lengste strået.
Det er nå klart at Yamaha Factory Racing er årets vinnerteam. Ingen har lenger mulighet til å ta fra dem lagseieren de tre siste løp i år. Heller ingen andre kjørere har mulighet til å ta 1 eller 2 plass, her er det Rossi og Lorenzo som regjerer. De siste løpene avgjør hvem av disse to som tar sammenlagtseieren i år.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av kjellv »

Det er hektisk i MotoGP-sirkuset for tiden, med løp hver helg.
Denne helga er det også i øst, på Sepang i Malaisia.
Her et lite bilde fra dagens fri trening. Det skiller kun 11 poeng mellom Rossi på 1. plass og teamkompis Lorenzo på 2. plass. Marquez har ingen mulighet til sammenlagtseier i år, men løpet ventes å bli svært spennende.
Rossi og Lorenzo er teamkompiser, men i løp er de bitre motstandere og firer ikke for noe. Jeg gleder meg, og løpet som sendes på Viasat Motor kl 07:30 og er allerede satt på opptak
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Olden
Innlegg: 136
Registrert: 20 nov 2014, 01:37
Motorsykkelen din: SR

Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Olden »

Rolig nattskift ikveld, så da blir det å se treninga i Malaisia om få strakser tenker jeg.
Jeg er ikke sikker på om jeg skal holde meg våken til å få med meg løpet på søndag, men det får jeg vurdere når det nærmer seg :-)
Forrige runde på Phillip Island var skikkelig bra, så håper det blir like mye kniving i front denne gangen også! ;-)

#99

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av pingvin »

https://www.youtube.com/watch?v=J-D4DHvqvk0" onclick="window.open(this.href);return false;

Synes først så ut som Rossi presset Marquez overende...men Marquez endrer retning og gasser uten å måtte det og forårsaker selv crashen.

Mulig Rossi ikke skulle sluppet seg ut slik men plenty plass for Marques til å unngå sammenstøt.

Skjønner Rossis frustrasjon, ufin kjøring av Marquez, tøft er greit men dette var ufin kjøring bare for å ødelgge for Rossi.
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av kjellv »

Rossis frustrasjon var tydelig, og forståelig. Marquez sin agenda så ut til å være kun å ødelegge for Rossi og hans VM tittel. Selv har han ingen mulighet for tittelen i år.
Mange herlige fighter mellom disse to, til det endte med at Rossi slakker av og presser Marquez til venstre og ut. For å avslutte for Marquez ser det ut som Rossi slår ut med kneet mot bremsehendelen til Marcuez, men påfølgende forhjulsslipp og game over.
Usportslig ja! Men usportslig fra begge!
Gratulerer til Pederosa med nok en seier, ledet så og si hele løpet. Lorenzo klarte aldri å ta ham, men nå er det sammenlagtseier det handlet om og for Lorenzo var det nok taktisk lurt å ikke risikere noe, men sørge for en høyere plassering en Rossi. Rossis ledelse over Lorenzo er nå redusert til skarve 7 poeng. Fin 4. plass til Bradley Smith i dag.
Dårlig dag for Ducati igjen. Både Dovizioso og Ianonne ute.
Ett løp igjen i år. Det går i Valencia om to uker.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av kjellv »

Da har juryen sagt sitt. Rossi straffes med dårligste startspor i neste (siste) løp i Valencia om to uker.
Med kun 7 poengs ledelse skal det holde hardt for Rossi å sikre seg VM-tittelen i år.
Yamaha teamet har anket juryens avgjørelse.
http://www.vg.no/sport/motorsport/motor ... /23548789/

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av pingvin »

kjellv skrev:Da har juryen sagt sitt. Rossi straffes med dårligste startspor i neste (siste) løp i Valencia om to uker.
Med kun 7 poengs ledelse skal det holde hardt for Rossi å sikre seg VM-tittelen i år.
Yamaha teamet har anket juryens avgjørelse.
http://www.vg.no/sport/motorsport/motor ... /23548789/
Det var trist. Ikke ufortjent at Lorenzo vinner VM men hadde vært moro om Rossi gjorde det eller i alle fall at ble fight.

Marquez kommer IKKE til å være populær fremover (andre steder enn Spania), kommer til å bli pepet ut i langt tid.
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av kjellv »

Er Rossi heldig med starten og første sving kan det gå bra for ham likevel. Rossi er ikke den beste ut fra startlinja, men han gjør nok et grovt innhogg i feltet allerede på den første runden. Men dette skal i hvert fall bli et meget spennende løp!

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av kjellv »

http://www.bike.no/nyheter/avgjorelsen- ... m-tittelen
Anken er avslått, Rossi starter sist som straff etter hendelsen i Malaysia for to uker siden.
Detter betyr at hvis Lorenzo kjører først over målstreken, må Rossi dårligst være nr 2 for å dra tittelen i havn!

Spennende skal det i hvert fall bli på søndag!

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Tonys »

Trist utgangspunkt, jeg mener begge hadde like mye skyld.
Ikke pent å presse ut, men kan ikke fatte hvordan Rossi skulle klart å komme borti bremsen hans
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av kjellv »

Da er jeg klar for dagens store begivenhet. Avslutningen av MotoGP 2015 :prop:
Løpet ska etter planen starte kl. 13:30, men det blir antakelig litt forsinket pga en stygg massekrasj i Moto2, sving 2 i 1. runde. Løpet ble rødflagget, og omstart har ennå ikke skjedd kl 12:40
Som kjent er Rossi ilagt straff etter forrige løp og må starte sist i feltet. Dette skal bli meget spennende!
Må nesten legge inn et utrolig kult bilde av Lorenzo. Det er nesten utrolig at slike nedlegg er mulig :-k
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar