Lære seg Enduro/Cross-kjøring

Forum for alle typer MC motorsport, på bane, off-road og grus- og vinterkjøring
Svar
Viking84
Innlegg: 10
Registrert: 13 okt 2014, 13:16
Motorsykkelen din: KTM EXC 500

Lære seg Enduro/Cross-kjøring

Legg inn av Viking84 »

Hei!

Etter mange år som asfalt-only solskinns-motorsyklist så tok jeg steget å kjøpte meg en endurosykkel. Kjøpte så klart den kvasseste jeg fant (KTM EXC 500), og den skremmer naturlig nok vannet av meg.

Derfor trenger jeg litt undervisning i basisteknikker for grus og skogkjøring. Noen som vet om gode kurs på det sentrale østlandet? Jeg har planer om å melde meg inn i Lier Motorsportklubb for å kunne kjøre på banen der, men det er greit å ha en viss anelse om hva man driver med før man kaster seg ut sammen med andre.

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Lære seg Enduro/Cross-kjøring

Legg inn av Erik.H.M »

I den klubben du skal melde deg inn i, så vil jeg tro at de lærer deg mye om hvordan man kjører offroad :-)
Så vidt jeg vet, er det ingen som holder kurs på grus- og skogkjøring på Østlandet, for utenom mc-klubbene, og kanskje evt. en kjøreskole.
Jeg vet om en kjøreskole i Sarpsborg med kjørelærere som kjører offroad. Mulig de kan gi noen timer...
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

ZZR-Erling

Re: Lære seg Enduro/Cross-kjøring

Legg inn av ZZR-Erling »

Ett herlig valg da! Jeg begynte med mx ifjor, 47 år gml..kjempemorro!!! :prf

ZZR-Erling

Re: Lære seg Enduro/Cross-kjøring

Legg inn av ZZR-Erling »

Først må du få deg en treningslisens synes jeg. Så er det igrunn bare å begynne å kjøre på de ulike banene. Jeg vil anbefale deg å være med på ett eller flere av de kursene som holdes rundt omkring. Feks:
Bilde

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Lære seg Enduro/Cross-kjøring

Legg inn av Kawagutten »

Ailo Gaup er den beste så meld deg på der hvis du kan :thumleft Uansett hvor du melder deg på er det moro.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

ZZR-Erling

Re: Lære seg Enduro/Cross-kjøring

Legg inn av ZZR-Erling »

Ligger mye bra på nettet. Her er mange tips. http://youtu.be/7610sYWn78U" onclick="window.open(this.href);return false;

Viking84
Innlegg: 10
Registrert: 13 okt 2014, 13:16
Motorsykkelen din: KTM EXC 500

Re: Lære seg Enduro/Cross-kjøring

Legg inn av Viking84 »

Takk for tips :) Har sett på alt jeg kan på nett, men det hjelper nok å ha noen som ser på kjøringen min og forteller meg hva jeg gjør galt. Det er antakelig mye, gitt at jeg har holdt meg lengst mulig unna grus de siste 10 årene ;)

Innmelding hos Lier Motorsportklubb er planen til våren, så om de har opplæringsmuligheter så benytter jeg meg garantert av de! Planen er ikke å bli verdensmester, kun å ha det gøy - men moroa øker jo med kunnskapsnivået vil jeg tro :-)å

Svar