Kawasaki ninja 650 -18

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne...
Svar
Jens63
Innlegg: 3
Registrert: 30 des 2019, 01:38
MC: Kawasaki Ninja 650 2018

Kawasaki ninja 650 -18

Legg inn av Jens63 » 30 des 2019, 01:51

Noen her inne som har peiling på om det e noe æ kan gjøre selv for å få fulleffekt på sykkelen min uten å ta den til forhandler? (Den er levert som A2)
Vet at kawasaki verksted gjør jobben med å programmere hjernen men det nærmeste verkstedet ligger rundt 10 timer unna :scratch
Har lest at på noen sykler så bytta de kun hjernen med en som e programmert til fulleffekt, men finner ingenting om min sykkel.
Trur dere at det kan funke? evnt om det e ''plug n play''.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 5123
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
MC: Yamaha FJR1300
Sted: Romsdal
Kontakt:

Re: Kawasaki ninja 650 -18

Legg inn av kjellv » 30 des 2019, 07:01

Du kommer ikke unna forhandleren pga dokumentasjonen. Ta kontakt med nærmeste forhandler og få orientering om hvordan dette kan løses.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Jens63
Innlegg: 3
Registrert: 30 des 2019, 01:38
MC: Kawasaki Ninja 650 2018

Re: Kawasaki ninja 650 -18

Legg inn av Jens63 » 30 des 2019, 11:39

kjellv skrev:
30 des 2019, 07:01
Du kommer ikke unna forhandleren pga dokumentasjonen. Ta kontakt med nærmeste forhandler og få orientering om hvordan dette kan løses.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Typ dokumentasjon for å få den omregistrert til tungsykkel? E det det du tenker på?

mekkern
Innlegg: 5634
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
MC: 2 hjul med motor

Re: Kawasaki ninja 650 -18

Legg inn av mekkern » 30 des 2019, 12:06

ecu er nok kodet sammen med startsperra også..
etter dommen mot Erling sande(suzuki) er nok ikke forhandlerne spesielt intresserte i å jukse med effekt/avgifter heller..
du kan kødde med mye men ikke penga til staten..

https://www.nettavisen.no/nyheter/innen ... 22101.html
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Jens63
Innlegg: 3
Registrert: 30 des 2019, 01:38
MC: Kawasaki Ninja 650 2018

Re: Kawasaki ninja 650 -18

Legg inn av Jens63 » 30 des 2019, 13:15

Takk for svar, må kanskje finne på nokka anna😅

mekkern
Innlegg: 5634
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
MC: 2 hjul med motor

Re: Kawasaki ninja 650 -18

Legg inn av mekkern » 30 des 2019, 13:24

Har du A sertifikat er vel det enkleste å bytte sykkel...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

cannon
Innlegg: 1238
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
MC: Honda cbr929rr 2000

Re: Kawasaki ninja 650 -18

Legg inn av cannon » 30 des 2019, 15:20

Jens63 skrev:
30 des 2019, 11:39
kjellv skrev:
30 des 2019, 07:01
Du kommer ikke unna forhandleren pga dokumentasjonen. Ta kontakt med nærmeste forhandler og få orientering om hvordan dette kan løses.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Typ dokumentasjon for å få den omregistrert til tungsykkel? E det det du tenker på?
SV krever dok fra godkjent verksted ved oppjustering til annen effektklasse.
Altså ganske nytteløst å tukle med det selv, siden sykkelen uansett må fikses av verksted.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 5123
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
MC: Yamaha FJR1300
Sted: Romsdal
Kontakt:

Re: Kawasaki ninja 650 -18

Legg inn av kjellv » 30 des 2019, 17:04

cannon skrev:
30 des 2019, 15:20
Jens63 skrev:
30 des 2019, 11:39
kjellv skrev:
30 des 2019, 07:01
Du kommer ikke unna forhandleren pga dokumentasjonen. Ta kontakt med nærmeste forhandler og få orientering om hvordan dette kan løses.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Typ dokumentasjon for å få den omregistrert til tungsykkel? E det det du tenker på?
SV krever dok fra godkjent verksted ved oppjustering til annen effektklasse.
Altså ganske nytteløst å tukle med det selv, siden sykkelen uansett må fikses av verksted.
Jobben må dokumenteres av et godkjent MC-verksted, og jeg antar det også må være en Kawaforhandler. Det er nok bare de som har tilgang til programvaren og COC.
Ingen godkjente verksted er villige til å risikere godkjenningen sin ved å sette sitt stempel på slike ting uten at de selv har full kontroll på hva som er gjort. Dette er såpass strengt blitt, at det er bare å ta kostnaden. Siden dette er en 2018 modell er det er Euro4, og det skal ikke være avgifter som må betales. Der er avgiften beregnet etter sylindervolum og utslipp, dette vil i de fleste tilfeller være akkurat likt med A og A2. For samme sykkel som var nyregistrert før 2017 ville du også bli nødt til å betale inn en god bunke lapper i avgift også.
Men som nevnt lengre oppe, det er ikke umulig at det vil lønne seg for deg å selge sykkelen som A2 og kjøpe en annen i klasse A. Om denne omregistreringen skulle koste mer enn 8-10 tusen, vil jeg nesten tro det ikke er lønnsomt. Markedet for A2-sykler begynner faktisk å bli ganske stort, ettersom det er mange unge kandidater som kommer fra A1, men også en ganske stor gruppe godt voksne som fikk A1 sammen med klasse B og som nå kan oppgradere seg til klasse A via klasse A2.

Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest