Honda Forza 350

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Kråka
Innlegg: 42
Registrert: 05 apr 2018, 22:01
Motorsykkelen din: MC løs
Sted: Oslo

Re: Honda Forza 350

Legg inn av Kråka »

Under mine to turer forrige uke begynte jeg å lure på det samme i 30-50 sone. Skulle på død og liv forbi. Problemet vedvarte inn i 60 sonen og avtok i 70+

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 640
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Honda Forza 350

Legg inn av Nomade »

FreewheelBurning skrev: 06 mai 2021, 10:26
Nomade skrev: 05 mai 2021, 21:15 Bag som SilverSmurfer nevner er veldig ok å bruke, tyngdepunkt er ikke noe issue. Jeg har denne: https://nettbutikk.mcoslo.no/BAGASJE/Ba ... )-(WA404S)
Det var mye penger for en bag! Her er mitt oppsett på langtur, det er en biltema bag til 140kr:
IMG_20200705_115021.jpg
Det er et minitelt i toppboksen, sovepose, pute og toalettmappe under sete, klær i pakksekken. Som andre har sagt, tyngdepunkt er ikke et problem her, og det gir ekstra ryggstøtte.
Nå er det vel fem år siden jeg kjøpte den bagen, var vel billigere da. Men om den er dyr? Tja det er vel en subjektiv oppfatning.....pakksekk med rullestenging i enden er så klart billigere, men et enklere produkt.

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Honda Forza 350

Legg inn av SilverSmurfer »

Mags skrev: 06 mai 2021, 11:50 Dere som har erfaring med både mc og scooter, blir dere respektert av andre trafikanter på scooter? Et par turer på moped scooter som var trimmet og fulgte trafikken gjorde meg sjokkert over folks mangel på respekt. Og egentlig mye av det samme da jeg prøvde en 125 som jeg fikset opp. Ikke overholde vikeplikt, presse seg forbi uansett fart og plass osv. Veldig forskjellig fra hva jeg opplever med mc. Jeg forstår at en 350 er noe annet, men ser alle forskjell i farten?
Det er faktisk er jævlig godt poeng, aldri tenkt på det. Men det er helt klart mange som presser seg forbi scootere.
Kråka skrev: 06 mai 2021, 14:31 Under mine to turer forrige uke begynte jeg å lure på det samme i 30-50 sone. Skulle på død og liv forbi. Problemet vedvarte inn i 60 sonen og avtok i 70+
Ekkelt, enda en grunn til at jeg begynner å lure på om jeg skulle kjøpt meg kamera til hjelmen, og kanskje er kamera bakover også.

Hadde en som krysset dobbel sperrelinje for å kjøre forbi, inn i midt felt for noen uker siden. Skulle gitt mye for å ha den videoen så jeg kunne ha overlevert den til politiet.

Tesla selvfølgelig..

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Honda Forza 350

Legg inn av SilverSmurfer »

Mags skrev: 06 mai 2021, 11:50 Dere som har erfaring med både mc og scooter, blir dere respektert av andre trafikanter på scooter? Et par turer på moped scooter som var trimmet og fulgte trafikken gjorde meg sjokkert over folks mangel på respekt. Og egentlig mye av det samme da jeg prøvde en 125 som jeg fikset opp. Ikke overholde vikeplikt, presse seg forbi uansett fart og plass osv. Veldig forskjellig fra hva jeg opplever med mc. Jeg forstår at en 350 er noe annet, men ser alle forskjell i farten?
Det blir spennende å se. Plukker opp min Forza 350 nå på tirsdag.

Men jeg går ut i fra at det blir en veldig forskjellig opplevelse kontra en moped. Det er en massiv forskjell når det kommer til fysisk størrelse på sykkelen.

En. Moped-scooter er jo gjerne knøttliten. Mens en Forza 350 ser voksen ut. Og er like stor som en vanlig MC.

Svar