Heisann! Enda en ny en på forumet her :)
Har egentlig bare ett spørsmål, og det gjelder nedstruping av tung mc til mellomklasse. Da jeg driver og tar mellomklasse-A2 nå, så er jeg selvfølgelig på jakt etter en mellomtung registrert sykkel. Men til min irritasjon har mange av de syklene jeg kunne tenke meg 37-40 kW.. Etter en del søking og leting har jeg funnet Greybikes.no som leverer 35 kW sett til de fleste. Men da må jo dette bestilles, monteres og av et godkjent verksted også godkjennes av vegvesenet.
Så det jeg i bunn og grunn lurer på er om det finnes en enklere(og billigere) metode å strupe ned mc på, siden det bare er snakk om et par kW. På forhånd takk for svar! :)
Enklere struping?
-
- Innlegg: 1
- Registrert: 10 jun 2016, 11:05
- Motorsykkelen din: Rieju - RS2 - 125 - 2006
- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Sted: Kristiansand
Re: Enklere struping?
Nei, det er tuv-godkjente sett som må til og de må i hvertfall godkjennes montert av verksted. Om de er nødt til å montere det er jeg mindre sikker på, men de skal godkjenne at det er satt på.
Deretter er det ikke værre enn å bestille visningstime på vegvesenet og få det godkjent.
Deretter er det ikke værre enn å bestille visningstime på vegvesenet og få det godkjent.
Re: Enklere struping?
Vanskelig å si. Det er et minefelt av regler man må forholde seg til hvis man skal begynne å ettermontere restrictor kits på eldre sykler.
Nyere sykler leveres jo ofte i A2, men nye sykler koster penger. Penger man ofte ikke har.
Jeg ville heller tenkt på en ferdig strupet eller en sykkel som går under A2 i 2 år og så kjøpt sykkelen du egentlig vil ha senere når du har "served your sentence"
Nyere sykler leveres jo ofte i A2, men nye sykler koster penger. Penger man ofte ikke har.
Jeg ville heller tenkt på en ferdig strupet eller en sykkel som går under A2 i 2 år og så kjøpt sykkelen du egentlig vil ha senere når du har "served your sentence"