Kawasaki z750 2007 plombering

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne...
Svar
Skogstur
Innlegg: 5
Registrert: 03 sep 2018, 08:35
MC: Kawasaki z750 2007

Kawasaki z750 2007 plombering

Legg inn av Skogstur » 03 sep 2018, 08:43

Har hatt en velt med sykkelen min, jeg er litt redd for å involvere forsikringsselskapet fordi sykkelen er fulleffekt. Noen som har erfaring med dette eller som eventuelt vet hvordan jeg kan plombere ned sykkelen?

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 422
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
MC: KTM Duke 690

Re: Kawasaki z750 2007 plombering

Legg inn av Sakkle » 03 sep 2018, 09:06

Skogstur skrev:
03 sep 2018, 08:43
Har hatt en velt med sykkelen min, jeg er litt redd for å involvere forsikringsselskapet fordi sykkelen er fulleffekt. Noen som har erfaring med dette eller som eventuelt vet hvordan jeg kan plombere ned sykkelen?
Står den som fulleffekt i vognkortet? I så fall har det vel lite å si ift. forsikringsselskapet om du plomberer...

Skogstur
Innlegg: 5
Registrert: 03 sep 2018, 08:35
MC: Kawasaki z750 2007

Re: Kawasaki z750 2007 plombering

Legg inn av Skogstur » 03 sep 2018, 09:12

Den er registrert med 34 hester

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 601
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
MC: Din MC her

Re: Kawasaki z750 2007 plombering

Legg inn av Rune75 » 03 sep 2018, 09:38

Skogstur skrev:
03 sep 2018, 08:43
Har hatt en velt med sykkelen min, jeg er litt redd for å involvere forsikringsselskapet fordi sykkelen er fulleffekt. Noen som har erfaring med dette eller som eventuelt vet hvordan jeg kan plombere ned sykkelen?
Det enkle svaret her er at du ikke involverer forsikringsselskapet. Du har valgt å kjøre "uforsikret" og må ta konsekvensene. Hvorfor du i det hele tatt har betalt for en (kasko) forsikring du ikke kan bruke er jo et annet spørsmål.

Brukeravatar
KawaKjetil
Innlegg: 729
Registrert: 14 aug 2012, 21:09
MC: Kawasaki
Sted: Bergen

Re: Kawasaki z750 2007 plombering

Legg inn av KawaKjetil » 03 sep 2018, 09:56

Har aldri hørt at de tar effektmåling/benkekjøring ved kaskoskade. 99,99% sikker på at det der går helt fint


Sent from my iPhone using Tapatalk

Skogstur
Innlegg: 5
Registrert: 03 sep 2018, 08:35
MC: Kawasaki z750 2007

Re: Kawasaki z750 2007 plombering

Legg inn av Skogstur » 03 sep 2018, 09:58

Rune75 skrev:
03 sep 2018, 09:38
Skogstur skrev:
03 sep 2018, 08:43
Har hatt en velt med sykkelen min, jeg er litt redd for å involvere forsikringsselskapet fordi sykkelen er fulleffekt. Noen som har erfaring med dette eller som eventuelt vet hvordan jeg kan plombere ned sykkelen?
Det enkle svaret her er at du ikke involverer forsikringsselskapet. Du har valgt å kjøre "uforsikret" og må ta konsekvensene. Hvorfor du i det hele tatt har betalt for en (kasko) forsikring du ikke kan bruke er jo et annet spørsmål.
Dette svaret hjelper meg vel egentlig ingenting, men takk for innspillet ;)

Skogstur
Innlegg: 5
Registrert: 03 sep 2018, 08:35
MC: Kawasaki z750 2007

Re: Kawasaki z750 2007 plombering

Legg inn av Skogstur » 03 sep 2018, 10:00

KawaKjetil skrev:
03 sep 2018, 09:56
Har aldri hørt at de tar effektmåling/benkekjøring ved kaskoskade. 99,99% sikker på at det der går helt fintBilde


Sent from my iPhone using Tapatalk
Verkstedet jeg har snakket med ga meg noen lunde samme svar, takk!

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 601
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
MC: Din MC her

Re: Kawasaki z750 2007 plombering

Legg inn av Rune75 » 03 sep 2018, 10:26

Skogstur skrev:
03 sep 2018, 09:58
Rune75 skrev:
03 sep 2018, 09:38
Skogstur skrev:
03 sep 2018, 08:43
Har hatt en velt med sykkelen min, jeg er litt redd for å involvere forsikringsselskapet fordi sykkelen er fulleffekt. Noen som har erfaring med dette eller som eventuelt vet hvordan jeg kan plombere ned sykkelen?
Det enkle svaret her er at du ikke involverer forsikringsselskapet. Du har valgt å kjøre "uforsikret" og må ta konsekvensene. Hvorfor du i det hele tatt har betalt for en (kasko) forsikring du ikke kan bruke er jo et annet spørsmål.
Dette svaret hjelper meg vel egentlig ingenting, men takk for innspillet ;)
Tja. Hvis du blir tatt for forsikringssvindel så kom ikke å si at jeg ikke prøvde å hjelpe ihvertfall.

Det ligger vel litt i korta her at jeg ikke har helt sansen for at vi andre skal betale for en skade du i utgangspunktetet ikke var forsikret for men har tenk å lure til deg utbetaling for.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 601
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
MC: Din MC her

Re: Kawasaki z750 2007 plombering

Legg inn av Rune75 » 03 sep 2018, 10:26

*Dobbeltpost*

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 13090
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
MC: 2017-BMW S1000R
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kawasaki z750 2007 plombering

Legg inn av Bjerknez » 03 sep 2018, 10:46

Jeg må nok si meg enig med Rune75 her.

Dette er forsikringssvindel og du spør i tillegg i et åpent forum hvordan du kan sno deg unna. Jeg betaler nok i forsikringspremie som jeg gjør og da er det faktisk litt provoserende når andre turer frem som om dette var noe helt hverdagslig å gjøre. Jeg er sikker på at de som gjør dette åpenbart ikke anser det som svindel heller... Helt merkelig.

Når det er sagt så sier jeg ikke at skaden på sykkelen din bør ha noen sammenheng med den økte motorytelsen, men du har nå uansett betalt for lite penger i premie i forhold til hva du har kjørt.
Min blogg: www.bjerknez.no

cannon
Innlegg: 1007
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
MC: Honda cbr929rr 2000

Re: Kawasaki z750 2007 plombering

Legg inn av cannon » 03 sep 2018, 11:18

"Plomben" på moderne sykler med innsprut er stort sett elektronisk. Fiks kan være å bytte eller omprogrammere ecu. Begge deler krever attestasjon fra forhandler/importør for å få oppdatert dette i vognkort.
Kanske ikke smart å kødde det mer til ved å oppdatere vognkortet og forsikringen etter at skaden har inntruffet?
Ta det som en mann. Du er nok ikke uten forsikring, men du må minst fovente en forhøyet premie. Som forsikringskunde står du nok litt lavt i kurs hvis du går den veien.

Skogstur
Innlegg: 5
Registrert: 03 sep 2018, 08:35
MC: Kawasaki z750 2007

Re: Kawasaki z750 2007 plombering

Legg inn av Skogstur » 03 sep 2018, 12:10

Vil bare gjøre det klart at jeg ikke spør om noens mening angående forsikringssvindel.
Om noen har erfaring med hvordan plomberingen utføres, eller har vært i samme situasjon selv vil jeg gjerne ha feedback på det. :)

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1028
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
MC: BMW F800 GS 2009
Sted: Oslo

Re: Kawasaki z750 2007 plombering

Legg inn av Dansekris » 03 sep 2018, 12:18

Skogstur skrev:
03 sep 2018, 12:10
Vil bare gjøre det klart at jeg ikke spør om noens mening angående forsikringssvindel.
Nei, men så er dette et diskusjonsforum!

Ikke bare er det forsikringssvindel, du kjører uten gyldig førerkort også(gitt at du kun har A2).
Honda Hornet 07 (2016)
Honda CBR 600 F4i 03 (2017)
BMW F800GS 09 (2018 ->

Det er aldri forseint å gi opp!
:thumleft

mekkern
Innlegg: 5155
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
MC: 2 hjul med motor

Re: Kawasaki z750 2007 plombering

Legg inn av mekkern » 03 sep 2018, 14:51

Siden man vet sykkeltype-årsmodell og ca tidsramme så kan en jo håpe forsikringsselskapet finner eier og skadetilfelle...siden verkstedet er informert om mulig svindel vil nok selskapet også vurdere å avslutte avtaler med det aktuelle verkstedet også hvis de bidrar til svindelen...

Ugyldig førerrett er dessverre "bare " bot på 10000kr første gang, sist jeg sjekket.
men skade kan jo fixe et beslag pga paragraf 3...

Hater svindlere-håper det ikke løser seg. :evil
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 13090
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
MC: 2017-BMW S1000R
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kawasaki z750 2007 plombering

Legg inn av Bjerknez » 03 sep 2018, 15:43

Dessuten skal skadene være relativt omfattende før det blir mer lønnsomt å bruke forsikringen. Tap av bonus samt egenandel svir ganske bra. Jeg veltet med min splitter nye BMW S1000R og skadene kom på totalt 6.000,- (+-)(Hvis jeg gjorde det selv). Å blande inn forsikringsselskapet for slike summer er normalt sett dårlig butikk. 4.000,- i egenandel og tapt bonus gjør at det blir mer lønnsomt å betale selv.

Så parer man heller forsikringen til den dagen man virkelig skader sykkelen.

Men som nevnt... Det at du spør i tråden her om hvordan du skal plombere sykkelen etter en skade er nettopp og be om hjelp til å lure forsikringsselskapet. Noe som er litt i overkant provoserende. Det finnes unge motorsyklister som betaler 50.000 kr. i året for å kjøre drømmesykkelen. Har du ikke penger til å forsikre sykkelen du kjører, så ville jeg nok heller kjøpt meg en tråsykkel.
Min blogg: www.bjerknez.no

Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester