KLR 650 spesifikasjoner fra vognkort

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
ingvar
Innlegg: 2
Registrert: 20 mar 2019, 23:31
Motorsykkelen din: Kawasaki KLR650, Yamaha V-Star 1100

KLR 650 spesifikasjoner fra vognkort

Legg inn av ingvar »

Heisann

Jeg prøver å importere en 2009 KLR 650 i fra Canada.

Sykkelen har original potte.

Vegvesenet trenger å vite hvor mye støy potta gir (eller reduserer, eller noe slikt (dbA)).
Er det noen som har en 2009 (eller ca 2009) KLR 650 som kan ta bilde av vognkortet (du kan skjule navn, kjennemerke, etc) og sende til meg?
Flott hvis det synes at det er denne modellen det dreier seg om, med samme slagvolum og slikt. Da godtar de kanskje at lydnivået vil være likt. Dette vil bespare meg for mye!

Jeg har epost itjost krøllball gmail punktum com.

Ingvar

(I tilfelle du har sett det så stemmer det at jeg har samme spørsmål anngående en DragStar 1100)

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: KLR 650 spesifikasjoner fra vognkort

Legg inn av LarsE »

Dette burde vel være en relativt smal sak å få fra importør/forhandler? Stiller meg i utgangspunktet ganske tvilende til at SVV vil godkjenne støy nivået ut i fra noen andre sitt vognkort, alle gangene jeg har vært innom dem for å få godkjent noe (med norsk-solgte og registrerte sykler) så har dem krevd papirer med rammenummer som viser at den spesifikke sykkelen oppfyller krava til EU. Kommer du med noe "generelt" der, som ikke er utstedt spesifikt til din sykkel, kan du bare glemme det.

Det er også sånn at sykkelen du skal importere og de som blir solgt her ikke er like. Stort sett er de nok det, men på grunn av forskjellige krav til lys/støy/utslipp så må produsentene lage de litt forskjellig. Det er derfor ingenting som sier at selv om en sykkel som kalles KLR650 her til lands har ett visst støynivå, så har også de som selges under KLR650 navnet i statene det samme nivået.

Ønsker deg uansett lykke til med importeringen!

Svar