Omregistrere til A fra A2

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
vm91
Innlegg: 54
Registrert: 14 aug 2018, 23:52
Motorsykkelen din: PGO

Omregistrere til A fra A2

Legg inn av vm91 »

Hei

Jeg har en sykkel som er registrert som A2. Plomberingen er fjernet av tidligere eier og jeg har ikke delene som ble fjernet. Er det mulig å få den registrert som tung sykkel igjen? Er det slik at verkstedene på fjerne plomberinga?
Tidligere eier sa også at den var opprinnelig tung sykkel og at den ble nedtrimma.

Er det slik at jeg må innom et verksted og få papirer på at den er satt til orginalstand også innom Vegvesen??

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Omregistrere til A fra A2

Legg inn av Fsva »

Jeg fjernet selv plomberingen på min Street Triple og fikk verkstedet til å skrive en bekreftelse på at «throttle-stoppen» var fjernet og sykkelen nå var satt opp til 70kW. Så fikk jeg typegodkjenningspapirene og reiste til SVV og fikk sykkelen omregistrert.

Jeg kan forstå at noen verksteder ikke ønsker å skrive en sånn bekreftelse uten selv å ha fjernet plomberingen, men det er jo bare å svinge innom forhandleren din og spørre om de kan hjelpe deg.

Ved nedjustering av effekt, fra klasse A til A2, vil jeg tro alle verksteder ønsker å selv montere strupekit og plombering før de gir deg en bekreftelse på effektjusteringen.

vm91
Innlegg: 54
Registrert: 14 aug 2018, 23:52
Motorsykkelen din: PGO

Re: Omregistrere til A fra A2

Legg inn av vm91 »

Fsva skrev: 17 jul 2019, 00:59 Jeg fjernet selv plomberingen på min Street Triple og fikk verkstedet til å skrive en bekreftelse på at «throttle-stoppen» var fjernet og sykkelen nå var satt opp til 70kW. Så fikk jeg typegodkjenningspapirene og reiste til SVV og fikk sykkelen omregistrert.

Jeg kan forstå at noen verksteder ikke ønsker å skrive en sånn bekreftelse uten selv å ha fjernet plomberingen, men det er jo bare å svinge innom forhandleren din og spørre om de kan hjelpe deg.

Ved nedjustering av effekt, fra klasse A til A2, vil jeg tro alle verksteder ønsker å selv montere strupekit og plombering før de gir deg en bekreftelse på effektjusteringen.
Hei
Hvem for man typegodkjenningspapirer fra? Vegvesen?
Eller forhandler?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Omregistrere til A fra A2

Legg inn av kjellv »

Importør. Du må gå via en forhandler for å skaffe dette.

Ikke begynn å rote med dette selv, bruk nærmeste forhandler. Du er avhengig av forhandleren mtp dokumentasjon uansett. Skal forhandleren sette sitt stempel på dokumentasjonen vil de selv gjøre jobben. Dette er ikke grådighet, men de setter sin troverdighet ovenfor svv i spill dersom de dokumenterer arbeid som andre har gjort. Hos oss er vi strenge på dette, tar ingen sjanser og holder på dette prinsippet. Skal vi være sikker på at det er gjort riktig, så gjør vi det selv. Har kunden gjort jobben selv så tar vi betalt for å kontrollere det.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


vm91
Innlegg: 54
Registrert: 14 aug 2018, 23:52
Motorsykkelen din: PGO

Re: Omregistrere til A fra A2

Legg inn av vm91 »

kjellv skrev: 19 jul 2019, 07:09 Importør. Du må gå via en forhandler for å skaffe dette.

Ikke begynn å rote med dette selv, bruk nærmeste forhandler. Du er avhengig av forhandleren mtp dokumentasjon uansett. Skal forhandleren sette sitt stempel på dokumentasjonen vil de selv gjøre jobben. Dette er ikke grådighet, men de setter sin troverdighet ovenfor svv i spill dersom de dokumenterer arbeid som andre har gjort. Hos oss er vi strenge på dette, tar ingen sjanser og holder på dette prinsippet. Skal vi være sikker på at det er gjort riktig, så gjør vi det selv. Har kunden gjort jobben selv så tar vi betalt for å kontrollere det.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Skjønner så jeg må innom forhandler og få papirer på at den er nedjustert også leverer jeg den til vegvesen?

Svar