Noen her inne som har peiling på om det e noe æ kan gjøre selv for å få fulleffekt på sykkelen min uten å ta den til forhandler? (Den er levert som A2)
Vet at kawasaki verksted gjør jobben med å programmere hjernen men det nærmeste verkstedet ligger rundt 10 timer unna
Har lest at på noen sykler så bytta de kun hjernen med en som e programmert til fulleffekt, men finner ingenting om min sykkel.
Trur dere at det kan funke? evnt om det e ''plug n play''.
Kawasaki ninja 650 -18
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6956
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Kawasaki ninja 650 -18
Du kommer ikke unna forhandleren pga dokumentasjonen. Ta kontakt med nærmeste forhandler og få orientering om hvordan dette kan løses.
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
-
Online
- Innlegg: 7588
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Kawasaki ninja 650 -18
ecu er nok kodet sammen med startsperra også..
etter dommen mot Erling sande(suzuki) er nok ikke forhandlerne spesielt intresserte i å jukse med effekt/avgifter heller..
du kan kødde med mye men ikke penga til staten..
https://www.nettavisen.no/nyheter/innen ... 22101.html
etter dommen mot Erling sande(suzuki) er nok ikke forhandlerne spesielt intresserte i å jukse med effekt/avgifter heller..
du kan kødde med mye men ikke penga til staten..
https://www.nettavisen.no/nyheter/innen ... 22101.html
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Kawasaki ninja 650 -18
Takk for svar, må kanskje finne på nokka anna
-
Online
- Innlegg: 7588
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Kawasaki ninja 650 -18
Har du A sertifikat er vel det enkleste å bytte sykkel...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Kawasaki ninja 650 -18
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6956
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Kawasaki ninja 650 -18
Jobben må dokumenteres av et godkjent MC-verksted, og jeg antar det også må være en Kawaforhandler. Det er nok bare de som har tilgang til programvaren og COC.cannon skrev: ↑30 des 2019, 15:20SV krever dok fra godkjent verksted ved oppjustering til annen effektklasse.
Altså ganske nytteløst å tukle med det selv, siden sykkelen uansett må fikses av verksted.
Ingen godkjente verksted er villige til å risikere godkjenningen sin ved å sette sitt stempel på slike ting uten at de selv har full kontroll på hva som er gjort. Dette er såpass strengt blitt, at det er bare å ta kostnaden. Siden dette er en 2018 modell er det er Euro4, og det skal ikke være avgifter som må betales. Der er avgiften beregnet etter sylindervolum og utslipp, dette vil i de fleste tilfeller være akkurat likt med A og A2. For samme sykkel som var nyregistrert før 2017 ville du også bli nødt til å betale inn en god bunke lapper i avgift også.
Men som nevnt lengre oppe, det er ikke umulig at det vil lønne seg for deg å selge sykkelen som A2 og kjøpe en annen i klasse A. Om denne omregistreringen skulle koste mer enn 8-10 tusen, vil jeg nesten tro det ikke er lønnsomt. Markedet for A2-sykler begynner faktisk å bli ganske stort, ettersom det er mange unge kandidater som kommer fra A1, men også en ganske stor gruppe godt voksne som fikk A1 sammen med klasse B og som nå kan oppgradere seg til klasse A via klasse A2.