Kjøpe mc uten service-historikk?

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjøpe mc uten service-historikk?

Legg inn av Bjerknez »

Geiroe skrev: 11 jun 2020, 15:54
Bjerknez skrev: 11 jun 2020, 15:42
Geiroe skrev: 11 jun 2020, 15:40
Bjerknez skrev: 11 jun 2020, 14:40 Når dte er sagt så får dte vel nesten være grenser for hvor mye galt man kan gjøre vedrørende mangel på vedlikehold på en sykkel som er gått kun 9.000km. Så lenge førstegangsservicen er tatt så er det vel ganske greit uansett vel?

Neste service er vel ikke før tidligst 10.000km. uansett?
Du vil bli overrasket over hvordan enkelte kan behandle kjøretøy, og forvente å få en god pris for det.
Mulig du har rett og jeg ville kanskje ikke kjøpt den selv, men er dte vanlig at man kjøper en klin ny sykkel for så og kjøre den i filler? Den har kun gått 9.000km.

Blir noe annet hvis den ikke har fått service overhodet og gått 20-30.000km. eller mer. Eller?
Ingenting overasker meg lenger, sier ikke at denne er dårlig behandlet. Hvis jeg reiser for å se på en sykkel som har gått 9000Km forventer jeg at den er strøken, er den ikke det snur jeg, og reiser hjem.
Ja, det er jeg enig i. En sykkel som ikke har gått mer bør være så og si som ny.

Unntaket er hvis det er noe galt med sykkelen og selger er ærlig om det samt at prisen er lavere etc. Men ja, en sykkel som ikke har gått mer skal være tipp topp.

Jeg vil påstå min sykkel ser bedre ut nå enn da jeg kjøpte den (etter vask). Men så har den jo fått mer stell enn den har blitt kjørt :)

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Kjøpe mc uten service-historikk?

Legg inn av mekkern »

Sykkelen din har jo nesten ikke mer lakk- straks på grunninga. :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar