Noen som har prøvekjørt BMW g310r/gs ?

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Noen som har prøvekjørt BMW g310r/gs ?

Legg inn av Rune75 »

Evt Honda sin cb300r ? De får så mye skryt i i tester sørover i Europa. Blir det for smått til å gi skikkelig motorsykkelfølelse og/eller vil de fungere til dagsturer på 20-40mil ?

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Noen som har prøvekjørt BMW g310r/gs ?

Legg inn av mekkern »

så lenge du ikke lesser de fulle og passasjer så funker de jo greit-men må jo geare noe mer enn ved 1000ccm..
men spørs hva en legger i "motorsykkelfølelse" da... "pange" forbi biler i oppoverbakker er nok ikke deres force...men kjøres litt aktivt på svingete veier fixer de jo.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

popeye
Innlegg: 45
Registrert: 03 mar 2017, 10:16
Motorsykkelen din: BMW K 1600 Grand America - 2021

Re: Noen som har prøvekjørt BMW g310r/gs ?

Legg inn av popeye »

Ble sendt hjem på en g310r når sykkelen min (s1000xr) ikke ble ferdig med service til avtalt tid. Fikk definitivt mopedfølelsen, den føltes veldig liten i forhold til det jeg er vant til.
Når det er sagt var det helt greie kjøreegenskaper og piska du den godt var det faktisk mulig å være litt aktiv i trafikken. Det er definitivt ikke en sykkel jeg hadde lagt ut på langtur med, men for å komme seg til og fra jobben i rushtrafikken vil den fungere utmerket. Jeg synes heller ikke prisen er avskrekkende

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Noen som har prøvekjørt BMW g310r/gs ?

Legg inn av Rune75 »

popeye skrev: 11 sep 2020, 17:15 Ble sendt hjem på en g310r når sykkelen min (s1000xr) ikke ble ferdig med service til avtalt tid. Fikk definitivt mopedfølelsen, den føltes veldig liten i forhold til det jeg er vant til.
Når det er sagt var det helt greie kjøreegenskaper og piska du den godt var det faktisk mulig å være litt aktiv i trafikken. Det er definitivt ikke en sykkel jeg hadde lagt ut på langtur med, men for å komme seg til og fra jobben i rushtrafikken vil den fungere utmerket. Jeg synes heller ikke prisen er avskrekkende
Det er jo mopedfølelsen jeg frykter litt, at det er veldig morro med en gang men ikke føles "tungt" nok i lengden.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Noen som har prøvekjørt BMW g310r/gs ?

Legg inn av Rune75 »

mekkern skrev: 11 sep 2020, 17:06
men spørs hva en legger i "motorsykkelfølelse"
Er redd den vil føles veldig lett - mopedaktig. Selv om det i seg selv ikke nødvendigvis bare er negativt.
Sist redigert av Rune75 den 11 sep 2020, 19:19, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Noen som har prøvekjørt BMW g310r/gs ?

Legg inn av niko »

Jeg har tenkt på den som et alternativ når jeg blir enda eldre og skrøpeligere i knærne, men fortsatt vil kjøre sykkel.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Noen som har prøvekjørt BMW g310r/gs ?

Legg inn av Rune75 »

niko skrev: 11 sep 2020, 18:02 Jeg har tenkt på den som et alternativ når jeg blir enda eldre og skrøpeligere i knærne, men fortsatt vil kjøre sykkel.
Knærne er heldigvis knakende gode :knegg

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Noen som har prøvekjørt BMW g310r/gs ?

Legg inn av niko »

Rune75 skrev: 11 sep 2020, 19:21
niko skrev: 11 sep 2020, 18:02 Jeg har tenkt på den som et alternativ når jeg blir enda eldre og skrøpeligere i knærne, men fortsatt vil kjøre sykkel.
Knærne er heldigvis knakende gode :knegg
Bra! :thumleft Men jeg er seriøs. Lett, lav og generelt grei å ha med å gjøre. Ser for meg at den kan forlenge mc-livet noen år når 200 kg + blir vondt å håndtere. :D

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Noen som har prøvekjørt BMW g310r/gs ?

Legg inn av Rune75 »

niko skrev: 11 sep 2020, 19:28
Rune75 skrev: 11 sep 2020, 19:21
niko skrev: 11 sep 2020, 18:02 Jeg har tenkt på den som et alternativ når jeg blir enda eldre og skrøpeligere i knærne, men fortsatt vil kjøre sykkel.
Knærne er heldigvis knakende gode :knegg
Bra! :thumleft Men jeg er seriøs. Lett, lav og generelt grei å ha med å gjøre. Ser for meg at den kan forlenge mc-livet noen år når 200 kg + blir vondt å håndtere. :D
Ja jeg ser den. At disse "småsykklene" er veldig letthåndterlig er mye av grunnen til den positive omtalen de får. I tillegg til gode kjøreegenskaper og bra finish. Blir det påstått da. Nordmenn ser ut til å ha andre preferanser enn litt sørover i Europa.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Noen som har prøvekjørt BMW g310r/gs ?

Legg inn av mekkern »

Rune75 skrev: 11 sep 2020, 19:39
niko skrev: 11 sep 2020, 19:28
Rune75 skrev: 11 sep 2020, 19:21
niko skrev: 11 sep 2020, 18:02 Jeg har tenkt på den som et alternativ når jeg blir enda eldre og skrøpeligere i knærne, men fortsatt vil kjøre sykkel.
Knærne er heldigvis knakende gode :knegg
Bra! :thumleft Men jeg er seriøs. Lett, lav og generelt grei å ha med å gjøre. Ser for meg at den kan forlenge mc-livet noen år når 200 kg + blir vondt å håndtere. :D
Ja jeg ser den. At disse "småsykklene" er veldig letthåndterlig er mye av grunnen til den positive omtalen de får. I tillegg til gode kjøreegenskaper og bra finish. Blir det påstått da. Nordmenn ser ut til å ha andre preferanser enn litt sørover i Europa.
"Mopedfølelse"? Er ikke mye som kan sammenlignes med moped...Lenge siden man har kjørt det?
Nordmenn har som regel litt størrelseskomplekser- min er større enn din...samme om det er så klumpete og tungt at man står stille å tryner...eller knapt greier å rygge de ut av en parkering.
personlig ser jeg ikke helt greia med at det skal være så svært og tungt.
Liker bedre å kjøre enn å bli kjørt..
Men en får jo ikke noe anerkjennelse hos en del da...
Ei heller noe til dragrace...selv om de fort gjør 150 kmh eller mer.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Noen som har prøvekjørt BMW g310r/gs ?

Legg inn av Bjerknez »

Hadde jeg hatt tung lappen så hadde jeg aldri kjøpt meg en 300cc motorsykkel for langturer. Det hadde tatt bort all kjøreglede for min del. Hvis det er penger det står på, så ville jeg heller valgt en litt eldre sykkel med større motor.

Derimot, skulle jeg hatt en billigst mulig sykkel for jobbpendling kunne jeg gjerne kjøpt meg en brukt 125cc. Men hadde aldri lagt meg ut på norgestur med en slik. Slikt er kanskje enklere hvis man ikke har kjlrt andre sykler tidligere, men å dra på norgestur med en 300cc etter å ha eid en sykkel ala S1000R blir i beste fall bare stup kjedelig.

Men at det går.... for all del. Klart det går. Kjenner en som ganske nylig kjørte Fredrikstad - Mellerud (i sverige) og hjem igjen samme dag, med en gammel Tempo 50cc. (!!) i følge han en utrolig artig tur.

Det er en strekning på totalt 25 mil! Når man ligger i 50km/t på flatstrekket så tar det litt tid, men han så ironien i det. :)

Tempoen gikk hele veien, frem og tilbake, bånn gass hele tiden, uten problemer. Ganske utrolig egentlig. En 1963 modell rusten tempo. :)

kaiu
Innlegg: 162
Registrert: 22 jul 2019, 10:10
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA

Re: Noen som har prøvekjørt BMW g310r/gs ?

Legg inn av kaiu »

Ja mye gøy og langt man kan reise på mindre sykler som disse på C90 Honda. Han har også vært på Nordkapp om vinteren med den :)

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... qXqSM1XJQH

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Noen som har prøvekjørt BMW g310r/gs ?

Legg inn av FreewheelBurning »

Har ingen erfaring med nevnte sykler, men mellomtung vil jeg absolutt anbefale, spesielt til langtur. Kjørte <300cc Norge på langs I sommer, Lindesnes - - > Nordkapp (og tilbake igjen), godt over 500mil totalt. Hele turen gikk smetrfritt mekanisk, det som manglet var eventuelt varme i ræva da Nord-Norge om sommeren er som en tidlig vår eller sen høst temperaturmessig.

Drikker lite bensin, sliter lite på dekkene (holder 15-20k km) og ellers rimelig pris på service.

Og kjører pang forbi alle mopeder!

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Noen som har prøvekjørt BMW g310r/gs ?

Legg inn av FreewheelBurning »

kaiu skrev: 12 sep 2020, 00:23 Ja mye gøy og langt man kan reise på mindre sykler som disse på C90 Honda. Han har også vært på Nordkapp om vinteren med den :)

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... qXqSM1XJQH
Fy faen for en villbass, holdt på å daue når han skikka lyktestolpen i minus 15 c.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Noen som har prøvekjørt BMW g310r/gs ?

Legg inn av Rune75 »

FreewheelBurning skrev: 12 sep 2020, 02:16 Har ingen erfaring med nevnte sykler, men mellomtung vil jeg absolutt anbefale, spesielt til langtur. Kjørte <300cc Norge på langs I sommer, Lindesnes - - > Nordkapp (og tilbake igjen), godt over 500mil totalt. Hele turen gikk smetrfritt mekanisk, det som manglet var eventuelt varme i ræva da Nord-Norge om sommeren er som en tidlig vår eller sen høst temperaturmessig.

Drikker lite bensin, sliter lite på dekkene (holder 15-20k km) og ellers rimelig pris på service.

Og kjører pang forbi alle mopeder!
Følte du noen gang i løpet turen at du manglet kraft - at du ikke fikk kjørt så fort som du ønsket i feks lange bratte oppoverbakker?

Ønsket blir kanskje litt feil men at du klarte å holde fartsgrensene i alle tilfeller?

Svar