KTM Duke 390

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
LockBreaker
Innlegg: 12
Registrert: 27 apr 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nothing just yet

Re: KTM Duke 390

Legg inn av LockBreaker »

Denne eller CBR500R?

Tar kjøretimer for A2 nå og regner vel med at jeg kommer til å få lappen rundt juni. Sykkelen kommer nok til å bli solgt ganske fort (om 2 år når jeg får tung)til fordel for en større sykkel, så det dreier seg vel litt om hva man tror taper seg minst i verdi. Ser for meg at begge kan bli ganske morsomme å kjøre. Hondaen er dog litt hardere på lommeboken...

Den orginale tanken var å kjøpe en sykkel med 95 hk og så plombere den ned, men det slo jeg fort fra meg da jeg fikk vite at de ville ha 15000 for å bygge om sykkelen jeg tenkte på. (10-12000 for arbeidet og 3000 for settet)

*Sorry for at jeg låner tråden din litt, men syntes ikke det var nødvendig å lage en helt ny tråd bare for dette ene spørsmålet. :)

LockBreaker
Innlegg: 12
Registrert: 27 apr 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nothing just yet

Re: KTM Duke 390

Legg inn av LockBreaker »

Elolz skrev:
LockBreaker skrev:Denne eller CBR500R?

Tar kjøretimer for A2 nå og regner vel med at jeg kommer til å få lappen rundt juni. Sykkelen kommer nok til å bli solgt ganske fort (om 2 år når jeg får tung)til fordel for en større sykkel, så det dreier seg vel litt om hva man tror taper seg minst i verdi. Ser for meg at begge kan bli ganske morsomme å kjøre. Hondaen er dog litt hardere på lommeboken...

Den orginale tanken var å kjøpe en sykkel med 95 hk og så plombere den ned, men det slo jeg fort fra meg da jeg fikk vite at de ville ha 15000 for å bygge om sykkelen jeg tenkte på. (10-12000 for arbeidet og 3000 for settet)

*Sorry for at jeg låner tråden din litt, men syntes ikke det var nødvendig å lage en helt ny tråd bare for dette ene spørsmålet. :)
Vurdert Ninja 250R? Billig sykkel, lav forsikring, god kvalitet, taper seg lite i verdi. Vi er et par som har den her på forumet nå, og er godt fornøyde :-)
Har ikke vurdert den, men mulig jeg burde se litt nærmere på den. Prisen er vertfall attraktiv ser det ut til. Er litt bekymret for at den ikke skal ha nok pepp for å holde humøret ved like, men det er kanskje dumt å tenke sånn? Har også vurdert Yamaha xt660r, men litt usikker på hvordan den vil være å få solgt igjen.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: KTM Duke 390

Legg inn av Snikendeugle »

Evt nye Ninja 300, den skal ha en god del futt. Men koster endel mer enn Duke'n uten å ha _mer_ futt : )
Slik det ser ut akuratt nå, så ser Duke 390'en ut som beste kjøpet med tanke på hvor mye du får for pengene. Og om man er en fan av duke designet så er jo det bare +++ :)
Fordelen med hondaen er jo at etter at du har tung lappen, så kan du mappe den om til full effekt igjen, og trenger da nødvendigvis ikke ny sykkel : )
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

LockBreaker
Innlegg: 12
Registrert: 27 apr 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nothing just yet

Re: KTM Duke 390

Legg inn av LockBreaker »

Snikendeugle skrev:Evt nye Ninja 300, den skal ha en god del futt. Men koster endel mer enn Duke'n uten å ha _mer_ futt : )
Slik det ser ut akuratt nå, så ser Duke 390'en ut som beste kjøpet med tanke på hvor mye du får for pengene. Og om man er en fan av duke designet så er jo det bare +++ :)
Fordelen med hondaen er jo at etter at du har tung lappen, så kan du mappe den om til full effekt igjen, og trenger da nødvendigvis ikke ny sykkel : )
Blir det ny sykkel blir det nok helt sikkert Duke 390. Liker designet godt. Får håpe størrelsen passer også.

Ellers har jeg ikke veldig stor lyst til å bruke mye penger på denne typen sykkel. Brukt sykkel hadde vært det beste, men det ser ikke ut til at det er så mye på markedet som tiltrekker meg. Vurderer Ninja 250 nå, men er også på utkikk etter andre kupp.

Stianhalb
Innlegg: 2
Registrert: 25 jul 2013, 21:02
Motorsykkelen din: Honda CBF 125 2010
Sted: Hemsedal

Re: KTM Duke 390

Legg inn av Stianhalb »

Jævlig fin sykkel du har skaffet deg! Vurderer sterkt en 390 selv når jeg skal ta mellomtung lappen. Vet du/noen hvor mye A2 lappen havner på? Jeg har A1 fra før.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: KTM Duke 390

Legg inn av Snikendeugle »

Stianhalb skrev:Jævlig fin sykkel du har skaffet deg! Vurderer sterkt en 390 selv når jeg skal ta mellomtung lappen. Vet du/noen hvor mye A2 lappen havner på? Jeg har A1 fra før.
Jeg endte opp med 690 Duken istedenfor siden 390 aldri kom til forhandlerene før sent i August. Om du er villig til å legge inn litt ekstra kroner for en mellomtung 690, så er det verdt det i mine øyne, siden du da har en "helt ny" sykkel når den mappes om til fulleffekt etter to år :)
Men 390'en er fortsatt like appelerende i mine øyne om det kun er snakk om mellomtung.


Tror ikke steget fra A1 til A2 er store prisen, men hør med en kjøreskole så får du nok vite sånn ca pris--
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

tobbelobb
Innlegg: 10
Registrert: 09 okt 2014, 10:35
Motorsykkelen din: 4-5 stykker :-)

Re: KTM Duke 390

Legg inn av tobbelobb »

Noen som vet hvor man får kjøpt denne bakskjermen som er heeeelt langs bakhjulet og festet i kjedekassa ??
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

tobbelobb
Innlegg: 10
Registrert: 09 okt 2014, 10:35
Motorsykkelen din: 4-5 stykker :-)

Re: KTM Duke 390

Legg inn av tobbelobb »

Ja jeg har funnet masse på ebay, men ikke akkurat den der og det går mest i kombi hugger med kjedekassa
Ikke stand alone :-(
Jeg får titte videre og se om andre har noen tips på forumet her

Svar