Sjekkliste ved kjøp

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
TurtleJuice
Innlegg: 11
Registrert: 14 des 2012, 14:44
Motorsykkelen din: Bandit 600

Sjekkliste ved kjøp

Legg inn av TurtleJuice »

Hei folkens :vs

Som flere her på forumet er jeg også igang med mc lappen, riktignok mellomtung etter nye regler i 2013. Ser derfor på diverse ninja 250 sykler på markedet. En kollega av meg har en bekjent som selger en ninja, og jeg lurer derfor på om noen kan gi meg noen gode råd og punkter som er nødvendig å få med seg på disse syklene. Er det noe jeg bør ha særlig oppmerksomhet på? Har fått en veldig god pris på denne sykkelen, men er usikker på om det er en grunn til det...

Takker for innspill :-)

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Sjekkliste ved kjøp

Legg inn av Welshen »

Servicehistorikk er viktig. Jeg kan lite om MCer, men servicehistorikk er viktig og sier noe om tidligere eiere. Selvfølgelig er mcen noen år, så er ikke det så vanlig å gjøre alt på verksted. Men eier bør kunne si hva som er gjort og når. Og at intervall er fulgt.

Hvor mange eiere er det. Ved mange eiere kan det være vanskelig å få greie på om det har vært problemer tidligere.

Skader og uhell bør man kunne redegjøre for, men hvis det er mange eiere er det jo ikke alltid lett å garantere noe for nåværende eier.

Helhets inntrykket!

Er sykkelen brukt på vinteren? Hvis den er det så kan det være greit å se etter mulige saltskader/rust.
Google litt på evt recaller på mc en du vurderer og sjekk om det finnes noe sted der du kan lete opp vanlige feil.

Det var nå et par punkter.
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Brukeravatar
jodlevann
Innlegg: 99
Registrert: 29 jul 2012, 18:59
Motorsykkelen din: BMW R850R
Sted: Bærum

Re: Sjekkliste ved kjøp

Legg inn av jodlevann »

Heisan.

Anbefaler at du leser om kjøp av sykkel på sidene til NMCU.

http://nmcu.org/om-kj-p-salg-av-mc

Stor eller liten sykkel, dette er gode råd på veien. Lykke til. :prf

Svar