Generelt om og erfaringer med Gsx/ R6...

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
Brukeravatar
Svenn1n
Innlegg: 42
Registrert: 24 mai 2013, 22:25
Motorsykkelen din: GSX-R 600

Generelt om og erfaringer med Gsx/ R6...

Legg inn av Svenn1n »

Etter veldig gode tilbakemeldinger og respons på mine forrige trådet, så jeg meg nødt til å desverre mase på dere her inne igjen. Jeg har meget snart oppkjøring, og det går ikke en eneste dag uten at jeg tenker på motorsykkel og lappen, og jeg har nå bestemt meg for enten en gsx (2004-2006) eller yamaha r6 (1999-2006). Dere har vel vært der og en gang? Jeg har noen få spørsmål til disse syklene som jeg kommer til å nevne nedenfor. Grunnen til at jeg velger en av disse syklene er at jeg alltid har interessert meg for sportssykler. Ingen i familien min interesserer seg for sykkel. Jeg skiller meg litt ut montro?.. * hvordan er det med passasjer på disse syklene, vet det ikke er så veeeeldig komfortabelt, men noen erfaringer? Det er jo tross alt 2 seter på den. * kreves det mye vedlikehold på disse i forhold til andre sykler? Da tenker jeg på det generelle inkl dekk og slikt. *pålitelig? Regner med det ikke er mye problemer med disse sålenge serviceintervaller og vedlikehold følges? Hjertelig takk for svar, settes meget mye pris på!
Sist redigert av AJ den 10 jul 2013, 22:07, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Endret til litt mer utfyllende trådtittel

Brukeravatar
Svenn1n
Innlegg: 42
Registrert: 24 mai 2013, 22:25
Motorsykkelen din: GSX-R 600

Re: Generelt - Gsx/ R6

Legg inn av Svenn1n »

Elolz skrev:Håper du har sjekket forsikringsprisene på disse syklene? ;-)

Det er sjekket, og er jeg er desverre klar over prisen! :mk

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Generelt om og erfaringer med Gsx/ R6...

Legg inn av TheHaughom »

Har testet R6 på bane. Brutalt, men herlig mestringsfølelse på den sykkelen.
R6 er etter min mening den råeste 600ccm raceren. Og komforten er deretter ræva, spesielt om du er over gjennomsnittet høy - jeg er ca. 190cm, og noen kg for tung :P

Ang. vedlikehold vet jeg ikke. Motorene er vel relativt skuddsikre på begge modellene, men det elektriske osv. vet jeg ikke om.

Ang. slitedeler så kommer det an på bruken. Kjører du på bane vil selvfølgelig dekkforbruket være skyhøyt kontra rolige kveldsturer på landeveien.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Svenn1n
Innlegg: 42
Registrert: 24 mai 2013, 22:25
Motorsykkelen din: GSX-R 600

Re: Generelt om og erfaringer med Gsx/ R6...

Legg inn av Svenn1n »

TheHaughom skrev:Har testet R6 på bane. Brutalt, men herlig mestringsfølelse på den sykkelen.
R6 er etter min mening den råeste 600ccm raceren. Og komforten er deretter ræva, spesielt om du er over gjennomsnittet høy - jeg er ca. 190cm, og noen kg for tung :P

Ang. vedlikehold vet jeg ikke. Motorene er vel relativt skuddsikre på begge modellene, men det elektriske osv. vet jeg ikke om.

Ang. slitedeler så kommer det an på bruken. Kjører du på bane vil selvfølgelig dekkforbruket være skyhøyt kontra rolige kveldsturer på landeveien.

Selv er jeg 178 og ganske lett. Sykkelen kommer ikke til å bli banekjørt. Har også hørt noe ang det elektriske på Gsxn, i tillegg til dette har jeg hørt om litt diverse motorproblemer med Yamaha R6

Brukeravatar
Svenn1n
Innlegg: 42
Registrert: 24 mai 2013, 22:25
Motorsykkelen din: GSX-R 600

Re: Generelt om og erfaringer med Gsx/ R6...

Legg inn av Svenn1n »

Elolz skrev:http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=42812103
Denne så jo strøken ut og med lav kmstand og førstegangsreg i 2005 :-)
Takk for tips, satt faktisk akkurat å så på denne :). Går ikke til innkjøp av sykkel før jeg har fått lappen, noe som ikke er lenge til :D

Svar