Gsx 600 m.tung på papir

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
Brukeravatar
Svenn1n
Innlegg: 42
Registrert: 24 mai 2013, 22:25
Motorsykkelen din: GSX-R 600

Gsx 600 m.tung på papir

Legg inn av Svenn1n »

Det har seg slik at jeg idag skal se på en gsx 600 05 modell regga som mellomtung, men er fulleffekt. Dette høres jo fantastisk ut, men fortsatt er jeg allikevel litt skeptisk. Jeg har da noen spørsmål: • hvor stor er sjansen for å bli tatt? Hørt man kun kan bli oppdaget ved ulykke eller grisekjøring som fører til visning. De har vel ingen traller med seg som kan måle en gsx 600? • hvordan er denne sykkelen nedjustert? Hørt at det er ecu'en eller bare en skive

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Gsx 600 m.tung på papir

Legg inn av Snikendeugle »

Svenn1n skrev:Det har seg slik at jeg idag skal se på en gsx 600 05 modell regga som mellomtung, men er fulleffekt. Dette høres jo fantastisk ut, men fortsatt er jeg allikevel litt skeptisk. Jeg har da noen spørsmål: • hvor stor er sjansen for å bli tatt? Hørt man kun kan bli oppdaget ved ulykke eller grisekjøring som fører til visning. De har vel ingen traller med seg som kan måle en gsx 600? • hvordan er denne sykkelen nedjustert? Hørt at det er ecu'en eller bare en skive
Det er ikke som med mopeder hvor de drar ut en liten tralle som måler fart. Mellomtunge sykler og tunge sykler kan vel sådet gå like fort (spørs fra sykkel mot sykkel). Men ved teknisk visning kan de finne det ja, og da er du i "deep shit" for å få den godkjent igjen. GSX syklene må man vel bytte hele ecu for å få den mellomtung, og det koster.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Svenn1n
Innlegg: 42
Registrert: 24 mai 2013, 22:25
Motorsykkelen din: GSX-R 600

Re: Gsx 600 m.tung på papir

Legg inn av Svenn1n »

Snikendeugle skrev:
Svenn1n skrev:Det har seg slik at jeg idag skal se på en gsx 600 05 modell regga som mellomtung, men er fulleffekt. Dette høres jo fantastisk ut, men fortsatt er jeg allikevel litt skeptisk. Jeg har da noen spørsmål: • hvor stor er sjansen for å bli tatt? Hørt man kun kan bli oppdaget ved ulykke eller grisekjøring som fører til visning. De har vel ingen traller med seg som kan måle en gsx 600? • hvordan er denne sykkelen nedjustert? Hørt at det er ecu'en eller bare en skive
Det er ikke som med mopeder hvor de drar ut en liten tralle som måler fart. Mellomtunge sykler og tunge sykler kan vel sådet gå like fort (spørs fra sykkel mot sykkel). Men ved teknisk visning kan de finne det ja, og da er du i "deep shit" for å få den godkjent igjen. GSX syklene må man vel bytte hele ecu for å få den mellomtung, og det koster.
Men det skal litt til for å komme seg på teknisk visning (kjørt som et svin evt ulykke osv)

Så risken er ikke så stor sålenge jeg kjører fint og pent :prop: ? Er vel like stor som en trimmet lett-mc?

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Gsx 600 m.tung på papir

Legg inn av Snikendeugle »

Jaja, det er opp til enhver enkelt og deres kjøreferdigheter. Om du er så uheldig å bli nedkjørt av en bilist uten at det er din feil, vil du uansett slite om de sjekker sykkelen.
Men, ja.. Om du har tung mc førerkort, så er det jo bedre å bare gjøre sykkelen fulleffekt.

Lekte litt med tanken om å fjerne mellomtung sperra på Duke'n min, men skal prøve å holde meg tålmodig i to år så jeg får tung lappen først : )
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Svenn1n
Innlegg: 42
Registrert: 24 mai 2013, 22:25
Motorsykkelen din: GSX-R 600

Re: Gsx 600 m.tung på papir

Legg inn av Svenn1n »

Snikendeugle skrev:Jaja, det er opp til enhver enkelt og deres kjøreferdigheter. Om du er så uheldig å bli nedkjørt av en bilist uten at det er din feil, vil du uansett slite om de sjekker sykkelen.
Men, ja.. Om du har tung mc førerkort, så er det jo bedre å bare gjøre sykkelen fulleffekt.

Lekte litt med tanken om å fjerne mellomtung sperra på Duke'n min, men skal prøve å holde meg tålmodig i to år så jeg får tung lappen først : )
Hehe ser den. For å ha en ''viss sikkerhetsmargin'', går jeg muligens til innkjøp av plombering til denne sykkelen i tilfelle jeg blir sendt inn på visning.

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Re: Gsx 600 m.tung på papir

Legg inn av Tomgsx-r »

Ta deg råd til og kjøpe en som faktisk er slik som vognkortet tilsier. De tusenlappene du sparer på og kjøre ulovlig er ikke verdt det om du må betale regress for mange hundretusener. Uansett hvor forsiktig du er, og tenker "det skjer ikke meg" er det andre trafikanter som gjør feil. Og tro meg de gjør dem :evil

Brukeravatar
Svenn1n
Innlegg: 42
Registrert: 24 mai 2013, 22:25
Motorsykkelen din: GSX-R 600

Re: Gsx 600 m.tung på papir

Legg inn av Svenn1n »

Ang forsikring så vet jeg kun en bokstav skiller mellom 1000-lappen. Gjensidige har et alternativ som heter Gsx 600. Med denne blir det rimeligere. Vil dette gå greit? I praksis er jo det ingen sykler som heter kun Gsx. Men gsx-f og t. Eller tuller jeg nå? Hva vil konsekvensen evt bli?

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Gsx 600 m.tung på papir

Legg inn av SuperMorten »

Elolz skrev:
Svenn1n skrev:Ang forsikring så vet jeg kun en bokstav skiller mellom 1000-lappen. Gjensidige har et alternativ som heter Gsx 600. Med denne blir det rimeligere. Vil dette gå greit? I praksis er jo det ingen sykler som heter kun Gsx. Men gsx-f og t. Eller tuller jeg nå? Hva vil konsekvensen evt bli?
Tror de rimelig lett får ferten av det så snart de får inn registreringsnummeret, ikke mye vits i å prøve engang. Enig med Tomgsx-r over her.
Enig med alle skeptikere over. Konsekvensen ved å ikke ha ting på stell, blir fort at forsikringsselskapet krever deg for alle utlegg de har hatt i forbindelse med uhell du evt er involvert i. Dersom det er varig skade på f.eks barn, kan det beløpet fort ende opp i millioner.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Blindern
Innlegg: 25
Registrert: 01 sep 2013, 13:51
Motorsykkelen din: Honda

Re: Gsx 600 m.tung på papir

Legg inn av Blindern »

Jeg har nylig fått A2 lappen. Kjører en mellomtung registrert R6, 2006. Men den er fulleffekt. Grunnen til dette er at jeg ikke fikk med plombering, de var fjernet av de forrige eierene. Jeg tenker jo også på konsekvensene. Har blitt stoppet av politiet og de hadde ingen mistanke om at den var fulleffekt, de bare klaga på skiltet mitt. :sk?

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Gsx 600 m.tung på papir

Legg inn av Snikendeugle »

Ja nei det er så og si umulig å finne ut av uten gjennomgående teknisk sjekk av sykkelen.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Gsx 600 m.tung på papir

Legg inn av TheHaughom »

Hvis du havner i en litt halvalvorlig ulykke vil sykkelen gjennomgås i forsikringsøyemed. Du vil nok da motta regresskrav. Er du skyldig kan det fort bli MEGET dyrt, og påfølgende gjeldsslave resten av livet.

Anbefaler å samkjøre vognkort/kjøretøy/sertifikat.

Sjansen er vel derimot nærmere null for å bli tatt.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Svar