XT 350

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
RCHobby
Innlegg: 3
Registrert: 20 aug 2013, 21:58
Motorsykkelen din: Yamaha XT 350, 1987

XT 350

Legg inn av RCHobby »

Hei. Har en Yamaha XT 350, som det nettopp har blitt byttet stempel og ringer på. Før bytte gikk syklen som ei kule, til tross for pinnebank. Etter stempelbytte, går den som en dass..... Noen som kan ha peiling? Har sjekka at regsitret er rett (dvs det punktet på svinghjulet og punktene på kammene stemmer over ens. har hatt opp forgasseren, og sjekket at det ikke er sprekker eller noe annet galt med vacuum kammeret, på sekundær forgasseren, men uten å opptage feil der.

Den starter meget lett, og går flott på tomgang. Men den trekker dårlig. Orker rundt 90 -100 km/t på 6 giret på flata (ca 5500 omdr/min). Før hadde jeg fint 120 km/t opp "Lier bakkene" for de som er lokal kjent.

Forslag taes i mot med takk :-)


PS, virker som den har god kompressjon.

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Sted: Melhus

Re: XT 350

Legg inn av omaas »

RCHobby skrev:Hei. Har en Yamaha XT 350, som det nettopp har blitt byttet stempel og ringer på. Før bytte gikk syklen som ei kule, til tross for pinnebank. Etter stempelbytte, går den som en dass..... Noen som kan ha peiling? Har sjekka at regsitret er rett (dvs det punktet på svinghjulet og punktene på kammene stemmer over ens. har hatt opp forgasseren, og sjekket at det ikke er sprekker eller noe annet galt med vacuum kammeret, på sekundær forgasseren, men uten å opptage feil der.

Den starter meget lett, og går flott på tomgang. Men den trekker dårlig. Orker rundt 90 -100 km/t på 6 giret på flata (ca 5500 omdr/min). Før hadde jeg fint 120 km/t opp "Lier bakkene" for de som er lokal kjent.

Forslag taes i mot med takk :-)


PS, virker som den har god kompressjon.
Hvor langt har du kjørt etter skiftet av stempel og ringer?
Den må vell ha en innkjøring før den yter maks.
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

RCHobby
Innlegg: 3
Registrert: 20 aug 2013, 21:58
Motorsykkelen din: Yamaha XT 350, 1987

Re: XT 350

Legg inn av RCHobby »

Hei, kjørt enn 20-30 mil, og jeg har kjørt meget pent, pga innkjøring, men uansett, så syntes jeg den trekker elendig i forhold til hva de gjorde med slitt stempel/ringer.

Espen

superduper
Innlegg: 96
Registrert: 03 jan 2013, 19:55
Motorsykkelen din: Old School CHOPPER!

Re: XT 350

Legg inn av superduper »

Stempelet ble vel montert riktig vei? Monterte stempelet feil vei på min gamle DT250 og da fikk jeg faktisk akkurat de samme symptomene du nevner nå.. Men det skal nevnes at det var en 2-takter..

Svar