Forslag til lett/mellomtung MC?

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Forslag til lett/mellomtung MC?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har som mange sikkert vet nå kjøpt meg en Yamaha XVS 1300A 2012mod. og dette blir jo så klart "søndagssykkelen", men siden jeg er en fersk MC'er og ikke engang har lappen ennå, så tenkte jeg kanskje jeg skulle kjøpt meg en brukt lett MC i tillegg som det ikke er så VELDIG nøye med om den skulle falle i bakken etc.

Er jo et hav av sykler på Finn.no, men vil ha en såkalt "naked" sykkel med skikkelig sal, som ser ut som noe slikt:
Bilde

Motorstørrelse er ikke veldg viktig, men ett sted mellom 125cc og 500cc bør dte vel være. Den bør ikke være i 100% flott stand rent estetisk, men den bør være 100% rent teknisk.

Hadde ikke tenkt å at dette skulle koste noe særlig mer enn maks 20.000,-
Er snakk om en sykkel som skal eies til den kastes, men den må jo bli godkjent for gatebruk.

Noen ideer over noen gamle slitere som tåler en støyt som befinner seg i samme sjanger som sykkelen avbildet over?

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Forslag til lett/mellomtung MC?

Legg inn av Snikendeugle »

Hadde nok bare kjørt den du har kjøpt nå. :)
Drar ikke 180 grader rundt bare en rører gassen på den selvom den er stor. Sunn fornuft så forblir den på begge hjul uten å skrape opp sidene :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Forslag til lett/mellomtung MC?

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:Hadde nok bare kjørt den du har kjøpt nå. :)
Drar ikke 180 grader rundt bare en rører gassen på den selvom den er stor. Sunn fornuft så forblir den på begge hjul uten å skrape opp sidene :)
Var ikke akkuratdetjeg var redd for. Jeg tenkte mer på en sykkel det ikke var så veldig nøye med, som kunne stå parkert ubevoktet noen timer uten fare for at pøbler skal ødelegge den etc.

Rett og slett en sykkel jeg kan leke meg litt med. Kjøre litt på skogsstier kanskje...

Svar