Mellomklasse sykkel til høy person

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
BTBL
Innlegg: 1
Registrert: 23 mar 2014, 13:08
Motorsykkelen din: På utkikk

Mellomklasse sykkel til høy person

Legg inn av BTBL »

Er på jakt etter min første sykkel, og har mellomklasselappen. Litt av problemet er at jeg er 193cm lang, og blir derfor veldig usikker på hva jeg skal velge. Har ikke bestemt meg for type sykkel, så jeg er åpen for alt der, den kan gjerne være nedblombert. Vil helst ikke bruke særlig mye over 40k.

Noen som har gode forslag?

Takk!

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Mellomklasse sykkel til høy person

Legg inn av SuperMorten »

Hei og velkommen hit.

Jeg er selv 194 høy. Min erfaring er at "vi lange" passer på de fleste sykler. Det er smaken mer enn fysisk størrelse. Dersom du er svak for en spesiell type er jeg sikker på at du finner noe som passer.

Når det gjelder spesifikke, får du bare søke på finn.no og se hva du finner. Så er det bedre å kanskje spørre om råd når du har en konkret sykkel med pris.. trur eg..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Mellomklasse sykkel til høy person

Legg inn av LordShaft »

Jeg er selv 2 meter høy. Er ikke mange sykler jeg kan huske at har vært direkte ubehagelig å kjøre. Det er ingen grunn til å tro at du skal oppleve noe særlig ubehag ved valg av sykkel.
Klart skal du kjøre jorden rundt på en R sykkel. Vil alle ha litt vondt

Note 3

Brukeravatar
Jonk888
Innlegg: 37
Registrert: 02 jun 2014, 22:59
Motorsykkelen din: Honda VFR800 2002
Sted: Asker

Re: Mellomklasse sykkel til høy person

Legg inn av Jonk888 »

Jeg husker jeg kjørte en Honda NC700X på kjøreskolen. Jeg er 180cm høy og følte at den sykkelen var ganske høy. Føttene mine klarte akkurat å nå ned i bakken, så jeg tror at en på f.eks 190cm vil føle at den passer veldig fint.

Her er et bilde av den: Bilde

Edit: Overså at du skulle ha en til under 40K. Så du kan egentlig overse det alternativet jeg kom med.

Svar