Effekt ikke oppgitt i vognkort

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
olew62@gmail.com
Innlegg: 3
Registrert: 22 mai 2014, 19:11
Motorsykkelen din: ZZR600-2000

Effekt ikke oppgitt i vognkort

Legg inn av olew62@gmail.com »

Hei,
Har en GSX400E hvor det ikke er oppgitt effekt i vognkortet. Det gir problem i forhold til å kjøre den med klasse A2 førerkort.
Er det noen som har en slik sykkel, med et vognkort hvor det er oppgitt effekt? Det skal være 30kW. Kan dere i så tilfelle oppgi regnr og typegodkjenningskode?

mvh Ole

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Effekt ikke oppgitt i vognkort

Legg inn av kjellv »

olew62@gmail.com skrev:Hei,
Har en GSX400E hvor det ikke er oppgitt effekt i vognkortet. Det gir problem i forhold til å kjøre den med klasse A2 førerkort.
Er det noen som har en slik sykkel, med et vognkort hvor det er oppgitt effekt? Det skal være 30kW. Kan dere i så tilfelle oppgi regnr og typegodkjenningskode?

mvh Ole
Det er i hvert fall feil, dette skal stå i vognkortet.
Slit ser det ut på http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+ ... mer=uu9659 når jeg legger inn reg.nummer på en Yamaha XJ6 A2 kjøreskolesykkel jeg solgte i forrige uke:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

olew62@gmail.com
Innlegg: 3
Registrert: 22 mai 2014, 19:11
Motorsykkelen din: ZZR600-2000

Re: Effekt ikke oppgitt i vognkort

Legg inn av olew62@gmail.com »

Takk, at det er feil vet jeg. Og jeg vet fra tidligere sjekk av regnr på finn at noen av disse syklene også har oppgitt effekt i vognkort, andre har ikke det. Og da er de automatisk klasset som tung motorsykkel. Så jeg har behov for å sjekke om det da er avvik i typegodkjenningskoden. Importøren kan gjøre dette, men ønsker seg kr 3000 i betaling. Det synes jeg er litt rått.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Effekt ikke oppgitt i vognkort

Legg inn av kjellv »

olew62@gmail.com skrev:Takk, at det er feil vet jeg. Og jeg vet fra tidligere sjekk av regnr på finn at noen av disse syklene også har oppgitt effekt i vognkort, andre har ikke det. Og da er de automatisk klasset som tung motorsykkel. Så jeg har behov for å sjekke om det da er avvik i typegodkjenningskoden. Importøren kan gjøre dette, men ønsker seg kr 3000 i betaling. Det synes jeg er litt rått.
Dersom sykkelen ikke har gjennomgått endringer i effekten (ikke har vært nedplombert etterpå) er det vel egentlig importøren som har oppgitt mangelfulle opplysninger under nyregistrering...?
Har du prøvd hos vegvesnets kontrollstasjon? De skal ha liggende en kopi av typegodkjenning, og der skal da dette stå.

olew62@gmail.com
Innlegg: 3
Registrert: 22 mai 2014, 19:11
Motorsykkelen din: ZZR600-2000

Re: Effekt ikke oppgitt i vognkort

Legg inn av olew62@gmail.com »

Takk, det siste kan jo være verdt et forsøk. Dog var det VV som ba meg kontakte importøren.

Likevel: Om noen har en GSX400E (82-86), og et vognkort med oppgitt effekt, blir jeg glad for å få oppgitt typegodkjenningskoden og reg.nr

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 496
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: Effekt ikke oppgitt i vognkort

Legg inn av MGR1 »

Du har rett. Sjekket nettopp reg.nr på min gamle GSX400E som jeg solgte for mange år siden, og der står det jammen 0 HK.

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+ ... mer=df2429

Svar