Førstegangssykkel - Jente på 20 år??

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Førstegangssykkel - Jente på 20 år??

Legg inn av tor2502 »

Friis94 skrev:
JK95 skrev:Du sier du ikke har mye peiling, å at du ikke har noen rundt deg som kan stort heller. Det jeg lurer på er hvor i landet du holder til? Vi er mange MC-ister her, spredd over hele landet, noen i nærheten av deg kan sikkert være behjelpelige med prøvesitting/kjøring, enten privat eller hos forhandler, slik at du finner ut hva som passer deg ;-) :thumleft
Bor i Drammen ;-)
Jeg kan gjerne være med deg om du har lyst på en liten rundtur til forskjellige forhandlere om det er ønskelg, det er bare å si ifra.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

geirmala
Innlegg: 2
Registrert: 27 mai 2013, 09:12
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada 1200S touring
Sted: Haugesund

Re: Førstegangssykkel - Jente på 20 år??

Legg inn av geirmala »

Hei,

Ta kontakt med Desmodonnaene i Drammen/Oslo området. De er veldig behjelpelige.
http://www.desmodromene.no" onclick="window.open(this.href);return false; eller Desmodromene på facebook. Kan hende du får prøve en sykkel....

Dette er en Ducati klubb.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Førstegangssykkel - Jente på 20 år??

Legg inn av Snikendeugle »

Det er aldri for sent å prakke på enda en Mcsidist Duke-sykdommen heller, så om R-sykkel falt litt bort så er jo denne midt i blinken som A2 sykkel, og etter A2 perioden er den FREMDELES en knall sykkel, ubestridt i lekenhet :)

KTM Duke 4 690 (2012-2014+)
Utrolig leken og lettkjørt sykkel. Veier veldig lite sammenlignet andre sykler med tilsvarende kubikkstørrelse (690). 149kg ferdig tanket!

Det ligger mange 690 Duke 4 ute på Finn for tiden som er lite kjørt til ok priser. Når det er sagt, så er det ikke en sykkel for alles smak (det er nok derfor det ligger mange ute med lav km). Det er en litt spesiell sykkel med tanke på den ensylindrede motoren.

Om du har ok sykkelkontroll, så kan sikkert min testes pent og pyntelig innenfor et lukket område

Min:
Bilde

Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

svein690
Innlegg: 103
Registrert: 27 apr 2014, 16:28
Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
Sted: Tranby

Re: Førstegangssykkel - Jente på 20 år??

Legg inn av svein690 »

Friis94 skrev:
JK95 skrev:Du sier du ikke har mye peiling, å at du ikke har noen rundt deg som kan stort heller. Det jeg lurer på er hvor i landet du holder til? Vi er mange MC-ister her, spredd over hele landet, noen i nærheten av deg kan sikkert være behjelpelige med prøvesitting/kjøring, enten privat eller hos forhandler, slik at du finner ut hva som passer deg ;-) :thumleft
Bor i Drammen ;-)

Jobber 2 min fra cc. Kan sikkert være behjelpelig med å titte litt :)

Bare å gi en lyd det :)

Brukeravatar
KTM950SMR
Innlegg: 96
Registrert: 15 feb 2013, 23:11
Motorsykkelen din: CBR1000RR Repsol

Re: Førstegangssykkel - Jente på 20 år??

Legg inn av KTM950SMR »

Ser i første post at det er R-sykkel du har lyst til å kjøre. En jente på 20år(tenker da på kjøreerfaring) og 167cm tror jeg ville passet bra på en Kawa 250 eller 300. At folk mener det er bortkasta penger med en slik sykkel er tull. Her snakker vi topp kjøreegenskaper og en sykkel som gjør ca 200, og ca 14sek på 1/4 mile. Vist det er R-sykkel som appelerer til deg er det også fantastisk opplevelse og utrolig god erfaring å ta de med på bane. 250-300 R er en fin sykkel å starte med i et år eller to, og økonomien ved salg av sykkelen er god. Ville ikke vært redd for å kjøpe brukt, men ta med deg en som har erfaring og får luket ut om det er noe tull. Ser det ligger 5stk ute på finn nå, jeg ville brukt muligheten og prutet litt å skaffet meg en billig sykkel. Har gutta som har hatt syklene ikke tatt service på sykkelen du ser på i henhold til intervallene så tyner du dem for det på pris og tar en full service når du kjøper den.
Er jo heller ingen hast i å kjøpe så stor sykkel som mulig. Jeg hoppet over 600R klassen og angrer litt på det nå, hadde vært gøy og lærerikt med en 600 før jeg kjøpte meg en 1000.
Eneste er om du har tenkt å kjøre langturer nedover europa så må en nok være litt mer dedikert til sykkelen enn snittet om du kjører R sykkel, men det er pluss og minuser ved alle sykler. Så hva en kommer til å bruke sykkelen til daglig er lurt å ha i bakhodet når en kjøper sykkel. Men husk at det er lite som slår R-sykkel og Trackdays:)
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------

Friis94
Innlegg: 24
Registrert: 13 jun 2014, 20:00
Motorsykkelen din: Ducati M796 2013
Sted: Drammen

Re: Førstegangssykkel - Jente på 20 år??

Legg inn av Friis94 »

En del ulike tips/råd her, takker for det! ... Ikke at jeg ble noe mer sikker, men, jeg får vel bare kjenne litt på det selv.

Jeg har funnet ut at jeg kommer til å bruke sykkelen min på litt lengre turer, eksempelvis utlandet.. Og kanskje Litt lenger enn til Sverige, da :P :p
Så sykkelen må jo kunne ha plass til litt utstyr også :-k

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Førstegangssykkel - Jente på 20 år??

Legg inn av mortenolb »

Du kan jo kjøpe min etter denna sesongen, om den er lov å dope ned til 35kW :knegg

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Førstegangssykkel - Jente på 20 år??

Legg inn av tor2502 »

Friis94 skrev:En del ulike tips/råd her, takker for det! ... Ikke at jeg ble noe mer sikker, men, jeg får vel bare kjenne litt på det selv.

Jeg har funnet ut at jeg kommer til å bruke sykkelen min på litt lengre turer, eksempelvis utlandet.. Og kanskje Litt lenger enn til Sverige, da :P :p
Så sykkelen må jo kunne ha plass til litt utstyr også :-k
Da bør du ikke tenke r-sykkel i det hele tatt, men det finnes masse flotte alternativer på markedet.
Har selv hatt r-sykkel i 11år det er absolutt ikke noe behagelig på langtur. just my2cents :mk
Takker min skaper at jeg kom til fornuft.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Friis94
Innlegg: 24
Registrert: 13 jun 2014, 20:00
Motorsykkelen din: Ducati M796 2013
Sted: Drammen

Re: Førstegangssykkel - Jente på 20 år??

Legg inn av Friis94 »

tor2502 skrev:
Friis94 skrev:En del ulike tips/råd her, takker for det! ... Ikke at jeg ble noe mer sikker, men, jeg får vel bare kjenne litt på det selv.

Jeg har funnet ut at jeg kommer til å bruke sykkelen min på litt lengre turer, eksempelvis utlandet.. Og kanskje Litt lenger enn til Sverige, da :P :p
Så sykkelen må jo kunne ha plass til litt utstyr også :-k
Da bør du ikke tenke r-sykkel i det hele tatt, men det finnes masse flotte alternativer på markedet.
Har selv hatt r-sykkel i 11år det er absolutt ikke noe behagelig på langtur. just my2cents :mk
Takker min skaper at jeg kom til fornuft.
Var det jeg oppdaget også, selv om det faktisk er splittede meninger der også.. Men.. Så jo denne Honda CB500F! Likte utseende, vet ikke hvordan det er med plass osv på denne da. KTM Duke 690 er også nevnt, men den er vel mye "mindre" igjen, enn Hondaen? Uff, ikke vet jeg :scratch Vil anta at KTM'en er mer for lek? Kanskje.. Kanskje ikke. Er vel det at det er begrenset utvalg for meg mtp 35 kW.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Førstegangssykkel - Jente på 20 år??

Legg inn av Snikendeugle »

Mange som kjører R- type sykkel lengre enn langt uten problemer.

Syns faktisk selv kroppen sitter ganske avslappet om jeg sitter litt fremover og med uanstrengte albuer.

Det bunner i personlig preferanse :)
De finnes også ettermarkeds seter til de fleste sykler som kanskje gjør en "ok" sykkel til "drømmesykkelen" :)


KTM'en er litt mer for lek ja, men jeg kan skrive under at etter 20 000km på min etter ett år, så er det ikke noe problem å kjøre langt på.
Jeg mottar snart en god del snacks i form av bagasjeløsninger, så kommer til å poste noen bilder, så kan du se hvor mye en kan få med seg på den :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Førstegangssykkel - Jente på 20 år??

Legg inn av tor2502 »

Var det jeg oppdaget også, selv om det faktisk er splittede meninger der også.. Men.. Så jo denne Honda CB500F! Likte utseende, vet ikke hvordan det er med plass osv på denne da. KTM Duke 690 er også nevnt, men den er vel mye "mindre" igjen, enn Hondaen? Uff, ikke vet jeg :scratch Vil anta at KTM'en er mer for lek? Kanskje.. Kanskje ikke. Er vel det at det er begrenset utvalg for meg mtp 35 kW.[/quote]

Hadde en Honda cbr600F3 i de 11årene, flott sykkel , men den har sine begrensninger... vanskelig å få ned seg ting og tang, sittestillingen tiltaler meg ikke, du får mye belastning på håndleddene.

Ta deg en tur til div. forhandlere så får du sett syklene live and up front.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Førstegangssykkel - Jente på 20 år??

Legg inn av KydeX »

Ofte gjør man også kompromisser på komfort og lastekapasitet for å ha en sykkel som er lett og hendig i svinger osv. Jeg har en VFR1200, som for meg er et bra kompromiss. Det er en sportstourer som heller mer mot sportssiden og har nok bagasjeplass og bunndrag til mitt bruk. Andre klarer seg ikke med mindre enn en Goldwing og må ha med seg et tonn utstyr. Andre klarer seg med tannkost og kredittkort og biter i seg litt stiv nakke og støl rumpe. Da funker en RR sykkel også. Som andre sier er det helt individuelt, og alt går dersom man bare vil det nok.

Sent fra min C6903 via Tapatalk

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Førstegangssykkel - Jente på 20 år??

Legg inn av SuperMorten »

Jeg kjører ikke Goldwing akkurat, men er nok mer i den retningen enn R-sykkel. Men KydeX har helt rett når han sier at det er individuelt. Mine preferanser når det kommer til MC, er komfort. Jeg liker cruisekontroll, og skulle gjerne kunne ta meg en kaffeslurk mens jeg kjører, uansett vær, siden jeg sitter relativt tørt og godt bak en svær vindskjerm :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Friis94
Innlegg: 24
Registrert: 13 jun 2014, 20:00
Motorsykkelen din: Ducati M796 2013
Sted: Drammen

Re: Førstegangssykkel - Jente på 20 år??

Legg inn av Friis94 »

KTM950SMR skrev:Ser i første post at det er R-sykkel du har lyst til å kjøre. En jente på 20år(tenker da på kjøreerfaring) og 167cm tror jeg ville passet bra på en Kawa 250 eller 300. At folk mener det er bortkasta penger med en slik sykkel er tull. Her snakker vi topp kjøreegenskaper og en sykkel som gjør ca 200, og ca 14sek på 1/4 mile. Vist det er R-sykkel som appelerer til deg er det også fantastisk opplevelse og utrolig god erfaring å ta de med på bane. 250-300 R er en fin sykkel å starte med i et år eller to, og økonomien ved salg av sykkelen er god. Ville ikke vært redd for å kjøpe brukt, men ta med deg en som har erfaring og får luket ut om det er noe tull. Ser det ligger 5stk ute på finn nå, jeg ville brukt muligheten og prutet litt å skaffet meg en billig sykkel. Har gutta som har hatt syklene ikke tatt service på sykkelen du ser på i henhold til intervallene så tyner du dem for det på pris og tar en full service når du kjøper den.
Er jo heller ingen hast i å kjøpe så stor sykkel som mulig. Jeg hoppet over 600R klassen og angrer litt på det nå, hadde vært gøy og lærerikt med en 600 før jeg kjøpte meg en 1000.
Eneste er om du har tenkt å kjøre langturer nedover europa så må en nok være litt mer dedikert til sykkelen enn snittet om du kjører R sykkel, men det er pluss og minuser ved alle sykler. Så hva en kommer til å bruke sykkelen til daglig er lurt å ha i bakhodet når en kjøper sykkel. Men husk at det er lite som slår R-sykkel og Trackdays:)
Det som er... at jeg har VELDIG lyst å kjøre langturer... nedover Europa ... :roll

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Førstegangssykkel - Jente på 20 år??

Legg inn av KydeX »

Vel, dersom en skal kompromisse mellom RR sykkel og langtur, så er det vel stort sett disse som gjelder :

Honda VFR1200, BMWK1300S, Kawasaki ZZR1400 og Suzuki Hayabusa. Eventuelt eldre BMWK1200S og Honda CBR1100XX blackbird.

Men ingen av dem er billige akkurat.

Edit: men vil du plent ha R sykkel, så kjøp deg det, og dra på langtur med den. Jeg er sikker på at det blir skikkelig gøy. Og hvis ikke så har du lært noe av det også.

Svar