Veien til den perfekte A2 sykkel til våren!

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?

Legg inn av mortenolb »

http://m.finn.no/mc/all/ad.html?engine_ ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;

What the shit?

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?

Legg inn av Snikendeugle »

Sement i 3 av 4 sylindere? :P
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?

Legg inn av mortenolb »

Snikendeugle skrev:Sement i 3 av 4 sylindere? :P
Haha, kanskje det.

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?

Legg inn av freddy123 »

Du ønsker råd angående kjøp....

Okei rådet mitt er lag deg en liste over sykkler du liker og kunne tenkt deg å prøve ut, reis til forhandler og prøv alle de ulike modellene så gjør du deg opp en mening om selve totalfølelsen hver sykkel gir og ikke kun utseende, da er du klar til å velge hvilken sykkel du skal ha.

Det viktigste for meg er ihvertfall ha en sykkel man liker å kjøre samt liker utseende til og folk er forskjellige så en sykkel jeg liker det ikke sikkert du liker så det blir vanskelig å gi noe annet råd enn å reise ut å prøve litt.

Og en siste ting ikke kjøp den dyreste sykkelen nå som det er første gangen du velger etter første året med sykkel så gjør man seg mange meninger som kanskje gjør at man ønsker å skifte allerede etter en sesong.

slatten
Innlegg: 28
Registrert: 11 des 2010, 00:10
Motorsykkelen din: Sliten Puch
Sted: Førde

Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?

Legg inn av slatten »

Wooho skrev:
slatten skrev:Hei. Vil du ha min mening så er det å holde seg unna kawasaki 300 :) jeg tror dette er en sykkel som gir deg lite for pengene, samtidig som den er såpass ny og dyr at den må bli tatt vare på. Hadde jeg vert deg så hadde jeg brukt hele vinteren og sett på finn, youtube, mcblad osv. for å finne noe som er "gøy" og gir en "funfaktor" :)

Kanskje ikke så gøy å skru på en dyr og ny sykkel med hensyn til garanti osv. Litt av sjarmen med MC er å putle på litt selv :)

Gratulere med lappen og lykke til med jakten :)
Du har helt sikkert rett, men synes du ikke den sykkelen ser veldig bra ut iforhold til mange andre sykler? Det er bare utseendemessig jeg elsker den, føler den er rå og sexy. Har aldri kjørt den, så har ingen anelse om hvordan den er å kjøre, men siden det blir min første sykkel, så tror jeg uansett jeg blir fornøyd med den. Men det er en dyr sykkel som du sier.
Om jeg skal vere ærlig på spørsmålet ditt, så synes jeg at alle disse 300/250 ikke ser ut :) hadde kjøpt sykkelen for max 40 000 for å så selge den videre. Det finst utrolig mange sykler, det har jeg selv erfart etter flere års fartstid på finn.no med mer!
Puch X50-4 1982

x Kawasaki ZX-6R Ninja 1998
x Cagiva Mito 2007

Reodor Felgen
Innlegg: 262
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?

Legg inn av Reodor Felgen »

Bjerknez skrev:
Wooho skrev:
mortenolb skrev:De syklene er såpass sløve at jeg tviler på at det er noen stor forskjell på 250 og 300, så hadde vel gått for 250 selv. Evt. en helt annen sykkel.
Hvordan er Kawasaki ninja 300 sammenlignet med Honda CB500F? CB500F kjørte jeg på kjøreskolen, og den var helt grei :) Trenger ikke en sykkel som gjør 0-100 på 2 sek akkurat nå. Har til og med bli frarådet fra mange i å kjøpe R sykkel som førstesykkel, så.. jeg tror jeg har allerede gått over streken.
Jeg var også veldig opptatt av 0-100 tider, men ikke fordi disse millisekundene teller så mye, men rett og slett for å et inntrykk av hvor bra det går da de fleste av oss kan gjennforene oss i disse tidene.

jeg ser du nevner 2sek...
Så vidt meg bekjent så finnes det ingen sykler som klarer 0-100 på 2sek. Altså sykler ment for å brukes på vei. Rundt 3-4sek. Tror jeg de aller fleste syklene bruker med motorstørrelse over 500cc. De helt råeste kommer nok ned i 2.5-3sek. De største forskjellene ligger i hvor mye mer man har å gi når man allerede ligger i 150-200km/t :-)å
Den lille 400'en min tar 0-100 på godt under 4 sek.

Personlig synes jeg designet på de to små Ninjaene er mislykket, synes de ser ut som mopeder.

slatten
Innlegg: 28
Registrert: 11 des 2010, 00:10
Motorsykkelen din: Sliten Puch
Sted: Førde

Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?

Legg inn av slatten »

Reodor Felgen skrev:
Bjerknez skrev:
Wooho skrev:
mortenolb skrev:De syklene er såpass sløve at jeg tviler på at det er noen stor forskjell på 250 og 300, så hadde vel gått for 250 selv. Evt. en helt annen sykkel.
Hvordan er Kawasaki ninja 300 sammenlignet med Honda CB500F? CB500F kjørte jeg på kjøreskolen, og den var helt grei :) Trenger ikke en sykkel som gjør 0-100 på 2 sek akkurat nå. Har til og med bli frarådet fra mange i å kjøpe R sykkel som førstesykkel, så.. jeg tror jeg har allerede gått over streken.
Jeg var også veldig opptatt av 0-100 tider, men ikke fordi disse millisekundene teller så mye, men rett og slett for å et inntrykk av hvor bra det går da de fleste av oss kan gjennforene oss i disse tidene.

jeg ser du nevner 2sek...
Så vidt meg bekjent så finnes det ingen sykler som klarer 0-100 på 2sek. Altså sykler ment for å brukes på vei. Rundt 3-4sek. Tror jeg de aller fleste syklene bruker med motorstørrelse over 500cc. De helt råeste kommer nok ned i 2.5-3sek. De største forskjellene ligger i hvor mye mer man har å gi når man allerede ligger i 150-200km/t :-)å
Den lille 400'en min tar 0-100 på godt under 4 sek.

Personlig synes jeg designet på de to små Ninjaene er mislykket, synes de ser ut som mopeder.
Der tror jeg du formulerte det riktig for meg :)

Det å få lappen betyr vel ikke i grunn at du må få deg sykkel med en gang. Jeg ville brukt tid for å virkelig finne ut hva du vil ha. Vil du ha noe som du skal kjøre turer med kompiser? Er det noen kompiser som i det hele har sykkel og eller sertifikat? Vil du ha noe som er veldig enkelt, som du bare hopper på og kjør som en supermotard?
Undersøk litt på det med V-twin, rekkemotor og endunker. Da motoren har veldig stor innflytelse på kjøreopplevelsen både i lav og høy hastighet :)
Puch X50-4 1982

x Kawasaki ZX-6R Ninja 1998
x Cagiva Mito 2007

Wooho
Innlegg: 79
Registrert: 25 sep 2014, 23:10
Motorsykkelen din: a2

Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?

Legg inn av Wooho »

Takk for mange gode tips! Jeg har bestemt meg for å kjøre en med en "enklere" sykkel før jeg oppgraderer til en "R" sykkel. Dette tipset har jeg fått fra mange, så kanskje greit å følge den + at det blir billigere forsikring og lettere å skaffe seg en billig sykkel.

Fant denne:

Bilde

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Er denne verdt prisen? Den har kjørt ca. 12 500 km.
Jeg ser at det er en lett sykkel, men grei nok til bykjøring?

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?

Legg inn av Rune75 »

Wooho skrev:Takk for mange gode tips! Jeg har bestemt meg for å kjøre en med en "enklere" sykkel før jeg oppgraderer til en "R" sykkel. Dette tipset har jeg fått fra mange, så kanskje greit å følge den + at det blir billigere forsikring og lettere å skaffe seg en billig sykkel.

Fant denne:

Bilde

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Er denne verdt prisen? Den har kjørt ca. 12 500 km.
Jeg ser at det er en lett sykkel, men grei nok til bykjøring?

Det der er en av di trøtteste lett syklene du får tak i. Motoren er utrolig tam. Veldig lite inspirerende å kjøre.

Wooho
Innlegg: 79
Registrert: 25 sep 2014, 23:10
Motorsykkelen din: a2

Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?

Legg inn av Wooho »

Rune75 skrev:
Det der er en av di trøtteste lett syklene du får tak i. Motoren er utrolig tam. Veldig lite inspirerende å kjøre.
Men den skal være grei nok til bykjøring? Kommer seg i 100 km/t ifølge selgeren, men ikke den beste sykkelen på akselerasjon. Kan sikkert prute ned litt på den. Ser veldig pen ut, og komfortabelt å kjøre den.

slatten
Innlegg: 28
Registrert: 11 des 2010, 00:10
Motorsykkelen din: Sliten Puch
Sted: Førde

Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?

Legg inn av slatten »

Dette er da en lettsykkel..
Puch X50-4 1982

x Kawasaki ZX-6R Ninja 1998
x Cagiva Mito 2007

Wooho
Innlegg: 79
Registrert: 25 sep 2014, 23:10
Motorsykkelen din: a2

Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?

Legg inn av Wooho »

slatten skrev:Dette er da en lettsykkel..
Det vet jeg :) Får jeg tak i en mellom tung sykkel til denne prisen? Tviler.

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?

Legg inn av MLeikarnes »

http://m.finn.no/mc/all/ad.html?q=suzuk ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;

En GS500e anbefales på det sterkeste! Denne har ikke gått noe heller... Kjørte nærmere 40.000 på den jeg hadde! Ikke ett feilslag med over 100.000km på telleren. Kun en sliten motor som ble byttet på 120.000km, så den sykkelen er god for 100.000km til! Den er også god å kjøre!

Sent from my Sony Xperia Z2
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Wooho
Innlegg: 79
Registrert: 25 sep 2014, 23:10
Motorsykkelen din: a2

Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?

Legg inn av Wooho »

MLeikarnes skrev:http://m.finn.no/mc/all/ad.html?q=suzuk ... rough=true

En GS500e anbefales på det sterkeste! Denne har ikke gått noe heller... Kjørte nærmere 40.000 på den jeg hadde! Ikke ett feilslag med over 100.000km på telleren. Kun en sliten motor som ble byttet på 120.000km, så den sykkelen er god for 100.000km til! Den er også god å kjøre!

Sent from my Sony Xperia Z2
Den sykkelen ser bra ut, men ikke akkurat den fineste, men det kan jeg ikke forvente i den prisklassen. Så jeg burde absolutt holde meg unna Virago 125? Har en muntlig avtale med han om å hente den i morgen, hvis han får fikset batteriet og speedometeret på den.

Er det ingen fordeler med denne sykkelen? Vil den ikke holde for min bruk?

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?

Legg inn av Rune75 »

Det viktigste er jo selvfølgelig at du liker sykkelen. Jeg kjører selv en lett etter å ha eid 2stk tunge sykler.

Billig å forsikre og billig i drift. Og som du selv nevner så får du en veldig fin sykkel med lav kmstand for lite penger. Hvis det viser seg at den gjør nytta for deg så har du jo spart en del penger. Og ant spart deg for noen framtidige reparasjoner/utgifter du ville fått med en gammel og dyrere tung sykkel.

Svar