Brukererfaringr om DRZ 400?

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Brukererfaringr om DRZ 400?

Legg inn av Erik.H.M »

Hei!
Jeg har utrulig lyst til å ta mellom klasse mc-lappen, og jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en DRZ-400.
Jeg tenkte i hovedsak å bruke den som en Super Motard, men jeg vil også kjøre enduro med den (ikke aktivt / på bane). Tenkte å modifisere en selv (litt mer hk, kåper og dekaler, og kanskje litt andre småting). Som emnet sier, så lurer jeg på hvilke erfaringer dere har med denne sykkelen. Hvordan er den som en SM sykkel, og hvordan er den offroad?
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Brukererfaringr om DRZ 400?

Legg inn av Desmo »

Kjøpte en DR-Z i 2004 for å ha en bruksvennlig offroader. Den er langt fra noen racer, men den holdt da greit følge med trafikken. Kjøreegenskapene var det ikke noe å si på, og den kunne glatt kjøre dekkene "ut". Dvs. minimale "pysestriper". Litt vibrasjoner som i alle endunkere, og et sete som var ubehagelig etter bare en liten halvtimes kjøring er de største minusene jeg vil dra frem. Lange serviceintervaller, lav vekt og lavt bensinforbruk er pluss. Men hvis du tenker på å trimme den, vil jeg heller anbefale at du ser deg om etter en annen sykkel som har mer "pulver" originalt. Grunnen til at jeg solgte min var at jeg tryna på noe løsgrus på en grusvei. Da var det plutselig ikke så gøy å kjøre grusveier lenger.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Brukererfaringr om DRZ 400?

Legg inn av Erik.H.M »

Finnes det noen endurosykler i samme kasse som DRZn (med like lange service intervaller) med flere hk?
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
pappan
Innlegg: 47
Registrert: 08 aug 2013, 00:34
Motorsykkelen din: BMW F650GS
Sted: Oslo

Re: Brukererfaringr om DRZ 400?

Legg inn av pappan »

DRZ'en kan du trimme ganske massivt. Den har ett veldig beskjedent utgangspunkt, derav de snille serviceintervallene. Tar man ut mer effekt, så bør den også få hyppigere service.

Jeg mener at det er ett veldig godt utgangspunkt i forhold til det du spør om. Det finnes egne forumer for info rundt sykkelen, sjekk/søk/spør der :)

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Brukererfaringr om DRZ 400?

Legg inn av jongsanim »

Thumpertalk har visst en god del info om DRZ400...

Er interessert i denne selv for vinterkjøring, og eventuelt litt på grus/annet ;)

Brukeravatar
pappan
Innlegg: 47
Registrert: 08 aug 2013, 00:34
Motorsykkelen din: BMW F650GS
Sted: Oslo

Re: Brukererfaringr om DRZ 400?

Legg inn av pappan »

Det er billigere og lettere å få tak i SM felger til denne sykkelen enn endurofelger. Skal du kjøre på vinter bør du finne en endurovariant... optimalt sett, så bør du kjøpe en sykkel med begge felgsett...

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Brukererfaringr om DRZ 400?

Legg inn av jongsanim »

pappan skrev:Det er billigere og lettere å få tak i SM felger til denne sykkelen enn endurofelger. Skal du kjøre på vinter bør du finne en endurovariant... optimalt sett, så bør du kjøpe en sykkel med begge felgsett...
Skal evt ha to sett ja :)

SM kommer med "små" felger og S med 21/18? Og så er det noe forskjell på demperne?

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Brukererfaringr om DRZ 400?

Legg inn av Erik.H.M »

Stemmer at de kommer med forskjellige dempere.
E modellen har det mykere oppsettet, og SM modellen har det hardeste. S'en har en mellomting
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Svar