Overgang fra A2 til A

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Sted: Hamar

Re: Overgang fra A2 til A

Legg inn av Fjeldern »

Så man må altså ha hatt førerkortet i 2 år og en dag. Jaja, må vel klare meg helt frem til 19 august istedet for 18 da...

Ellers har jeg akkurat hatt A2 til A kurset.
Fikk beskjed om at jeg til vanlig kanskje lå litt for langt til venstre i mitt kjørefelt, men var en posisjon jeg fikk beskjed om av kjørelæreren min på A1, og vil nok ta tid å avvende meg med. Ellers lå jeg fort litt for fort noen få ganger, men det kan en da skylde på at det er en sykkel som er litt sterkere enn det jeg er vant til, og derfor er det fort gjort at hastigheten kryper litt høyt, uten at man kanskje ikke får det med seg.
Bortsett fra det var det visst ingenting å kommentere. Mente jeg hadde riktige sporvalg, og ellers kjørte greit.

4200 kroner for å kjøre en langtur med noen med seg egentlig. Som også er 1300 kroner billigere, enn hvis jeg skulle gjort det på den lokale kjøreskolen.
Jeg har, tja, ca 10 000 kjøre kilometer, det meste på landevei fra før, så var ikke mye nytt sånn kjøringsmessig. Ikke noe jeg ikke har gjort før. Klart, man kan fort legge til seg uvaner, men, som en lokal kjørelærer jeg kjenner sa: Hva trenger man å få vite etter man har kjørt i 2 år, som man ikke burde ha visst i utgangspunktet? Man får kanskje fikset opp i de uvanene man har lært seg, men det er jo derfor man også har førerkurs, som veldig mange melder seg på hvert år.

Uansett ferdig med det, og kan nå vente spent på august!

Brukeravatar
Shawn91
Innlegg: 106
Registrert: 28 mai 2013, 19:08
Motorsykkelen din: Yamaha FZS600 Fazer 1999
Sted: Holmestrand

Re: Overgang fra A2 til A

Legg inn av Shawn91 »

Yes, var det jeg fikk beskjed om ihvertfall :) nå har dem fått rydda opp i datasystemet sitt, så jeg kunne komme inn i morgen tidlig å få det nye førerkortet mitt :) et lite tips, ring statens vegvesen en ukes tid før du skal inn og fornye førerkortet ditt til A og forsikre deg om at dem har all dokumentasjonen dem trenger for å gi deg A. Siden dette er relativt nye regler så er det fortsatt flere kjøreskoler som ikke er godkjent til å melde inn overgangskurset, og da må dem få statens vegvesen til å legge det inn i systemet for dem... Det var den kjappe forklaringen jeg fikk av kjørelæreren ihvertfall :thumleft
Shiny side up...

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Sted: Hamar

Re: Overgang fra A2 til A

Legg inn av Fjeldern »

Shawn91 skrev:Yes, var det jeg fikk beskjed om ihvertfall :) nå har dem fått rydda opp i datasystemet sitt, så jeg kunne komme inn i morgen tidlig å få det nye førerkortet mitt :) et lite tips, ring statens vegvesen en ukes tid før du skal inn og fornye førerkortet ditt til A og forsikre deg om at dem har all dokumentasjonen dem trenger for å gi deg A. Siden dette er relativt nye regler så er det fortsatt flere kjøreskoler som ikke er godkjent til å melde inn overgangskurset, og da må dem få statens vegvesen til å legge det inn i systemet for dem... Det var den kjappe forklaringen jeg fikk av kjørelæreren ihvertfall :thumleft
Takker for den! Vil ikke måtte vente unødvenig lenge før jeg får A, så takker for tipset!

Brukeravatar
Shawn91
Innlegg: 106
Registrert: 28 mai 2013, 19:08
Motorsykkelen din: Yamaha FZS600 Fazer 1999
Sted: Holmestrand

Re: Overgang fra A2 til A

Legg inn av Shawn91 »

Endelig!!! Det hadde visst vært mye kluss med alle som skal gå fra a2 til A etter de nye reglene, jeg fikk beskjed om at jeg var den første på statens vegvesen i Drammen som har fått :prop:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Shiny side up...

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Sted: Hamar

Re: Overgang fra A2 til A

Legg inn av Fjeldern »

Shawn91 skrev:Endelig!!! Det hadde visst vært mye kluss med alle som skal gå fra a2 til A etter de nye reglene, jeg fikk beskjed om at jeg var den første på statens vegvesen i Drammen som har fått :prop:
Gratulerer! Venter spent på august imens jeg da, og satser påpminst mulig kluss!

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Overgang fra A2 til A

Legg inn av cosmogs »

Grattis! :thumleft
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Svar