Suzuki SV650 S 2008

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
Circus
Innlegg: 30
Registrert: 12 feb 2015, 23:46
Motorsykkelen din: Suzuki SV650S K8
Sted: Bergen

Suzuki SV650 S 2008

Legg inn av Circus »

Hei :vs

Heilt ny på forumet her og tok lappen på klasse A2 i slutten av september i fjor. Eg fant derfor ut at eg skulle vente med å kjøpe sykkel før ut på vårparten. Har sett på mange forskjellige sykler på finn.no, og har funne ut at eg skal reise å sjå på ein Suzuki SV650S 2008 registrert som 34hk. Det står på LeoVince slip on og det følger med litt utstyr. I tilegg har den ABS :thumleft
Den har godt ca 20 000km og er priset til 65 000,-

Er det noken som har erfaring med disse sykklene? Noke spesielt eg bør sjå etter når eg ser på den? ka synest dere om prisen?
Never ride faster than your guardian angel can fly.

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Suzuki SV650 S 2008

Legg inn av freddy123 »

Jeg har ingen erfaring med denne sykkelen , men syntes de er tøffe , men vet toven her inne har en så hør med han så får du nokk et klokt svar tilbake , men vær obs på at til den prisen så er du ikke langt unna en helt ny a2 regga sykkel.

Du har jo mt07,hondacbf650 og en del andre , men velg med hjerte så går du nokk en fin sesong i møte.

Circus
Innlegg: 30
Registrert: 12 feb 2015, 23:46
Motorsykkelen din: Suzuki SV650S K8
Sted: Bergen

Re: Suzuki SV650 S 2008

Legg inn av Circus »

freddy123 skrev:Jeg har ingen erfaring med denne sykkelen , men syntes de er tøffe , men vet toven her inne har en så hør med han så får du nokk et klokt svar tilbake , men vær obs på at til den prisen så er du ikke langt unna en helt ny a2 regga sykkel.

Du har jo mt07,hondacbf650 og en del andre , men velg med hjerte så går du nokk en fin sesong i møte.
Det er sant at det ikkje er langt i frå ein ny sykkel ja, men eg har satt ei grense på max 60 000, og ingen av A2 syklene til 60-70000 faller i smak for min del... Likevel har eg sett på andre sykkler som Kawasaki ER6N, GSXR og CBR av nyere modeller, men ser at det blir for høg pris.
Never ride faster than your guardian angel can fly.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22898
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki SV650 S 2008

Legg inn av Bjerknez »

Har du sett på Street Triple R?

Neida.. bare tøyser litt (internhumor) :lol :-# :x

Toven mener jeg har en slik sykkel ja og den har jeg faktisk skikkelig sansen for. Har ikke kjørt den, men jeg liker det klassiske utseendet. Fin lyd er det i den også. Noe mer enn det vet jeg nok ikke om den sykkelen. :mk

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Suzuki SV650 S 2008

Legg inn av freddy123 »

Visst du venter litt nærmere våren igjen så vil det nokk dukke opp en del flere sykkler på finn og utvalget blir bedre , jeg så faktsik en ganske tøff gsxr 600 på finn for ikke så lenge siden til 50000kr regga som a2 var den også .

Circus
Innlegg: 30
Registrert: 12 feb 2015, 23:46
Motorsykkelen din: Suzuki SV650S K8
Sted: Bergen

Re: Suzuki SV650 S 2008

Legg inn av Circus »

Bjerknez skrev:Har du sett på Street Triple R?

Neida.. bare tøyser litt (internhumor) :lol :-# :x

Toven mener jeg har en slik sykkel ja og den har jeg faktisk skikkelig sansen for. Har ikke kjørt den, men jeg liker det klassiske utseendet. Fin lyd er det i den også. Noe mer enn det vet jeg nok ikke om den sykkelen. :mk
Street triple er nydelige, og eg kunne godt tenkt meg ein :roll
Det får bli om noen år tenker eg :thumleft
Never ride faster than your guardian angel can fly.

Circus
Innlegg: 30
Registrert: 12 feb 2015, 23:46
Motorsykkelen din: Suzuki SV650S K8
Sted: Bergen

Re: Suzuki SV650 S 2008

Legg inn av Circus »

freddy123 skrev:Visst du venter litt nærmere våren igjen så vil det nokk dukke opp en del flere sykkler på finn og utvalget blir bedre , jeg så faktsik en ganske tøff gsxr 600 på finn for ikke så lenge siden til 50000kr regga som a2 var den også .
Ja no er det ikkje veldig mye å velge imellom.. Eg har dessverre ikkje mulighet til å betale forsikring på ein gsxr. Er for tiden student, og må ha noko som ikkje koster skjorta å forsikre ;-)
Never ride faster than your guardian angel can fly.

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Suzuki SV650 S 2008

Legg inn av Haymaker »

Circus skrev:Hei :vs

Heilt ny på forumet her og tok lappen på klasse A2 i slutten av september i fjor. Eg fant derfor ut at eg skulle vente med å kjøpe sykkel før ut på vårparten. Har sett på mange forskjellige sykler på finn.no, og har funne ut at eg skal reise å sjå på ein Suzuki SV650S 2008 registrert som 34hk. Det står på LeoVince slip on og det følger med litt utstyr. I tilegg har den ABS :thumleft
Den har godt ca 20 000km og er priset til 65 000,-

Er det noken som har erfaring med disse sykklene? Noke spesielt eg bør sjå etter når eg ser på den? ka synest dere om prisen?
Må si meg enig i at den er priset litt høyt. Den sykkelen bør du få til rundt 50-55 lapper.

Toven

Re: Suzuki SV650 S 2008

Legg inn av Toven »

Mye klokt skrevet over :prf

Betalte selv 50k for min 04 registrerte (overligger så K3 egentlig :P ), hadde gått 18.000, èn tidligere eier importert fra Italia. Ålreit forsikring på disse, morsom v-twin med godt drag :-) Hvordan A2 er vet jeg ikke men..
Ting å se etter, hmmm. Faktisk ville jeg kikket litt etter korrosjon på rammeverk. Det er en budsjett-sykkel fra Suzuki så titt litt ekstra godt over. Etter hva jeg har lest er det nokså vanlig med rustflekker under styrekrona:

Bilde

Morten sin gsx650f hadde også smått med flekker der :P :p , er vist bare å male over med noe hammerite rustmaling :prf

Ventilsjekk/justering på 24.000 ja. Jeg hadde den servicen på slutten av sesongen i fjor, betalte 8-9k.

Gjorde et søk på google, "things to look for when buying SV650"
http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=112573

" If you can take a look at as many bolts/screws as you can, a few of mine were stripped/rounded off/missing and they may require replacing. That's cheap but it might indicate how well it's been maintained." Var ikke et dumt tips dette ihvertfall :-)

SVrider forumet står det veldig mye nyttig på, så søk litt mer rundt på google. Etter hva jeg har lest og sett på min sykkel er det ikke noe spesielt å se etter enn de vanlige tingene, kjede/drev, oljeskift rutiner, dekk, lager osv osv

Toven

Re: Suzuki SV650 S 2008

Legg inn av Toven »

Elolz skrev:
Toven skrev: Ventilsjekk/justering på 24.000 ja. Jeg hadde den servicen på slutten av sesongen i fjor, betalte 8-9k.
Wow, det var litt av en pris for den servicen! :-)å
Haha, en bekjent betalte vel 5k så.. Men ventilsjekken kosta 4500, så toppakning på 1200, bytta også tennplugger samt luftfilter (luftfilter var nesten nytt men jaja), bremsepumpe-sak og diverse andre pakninger som det står. Hoper seg opp :P :p

Circus
Innlegg: 30
Registrert: 12 feb 2015, 23:46
Motorsykkelen din: Suzuki SV650S K8
Sted: Bergen

Re: Suzuki SV650 S 2008

Legg inn av Circus »

Toven skrev:Mye klokt skrevet over :prf

Betalte selv 50k for min 04 registrerte (overligger så K3 egentlig :P ), hadde gått 18.000, èn tidligere eier importert fra Italia. Ålreit forsikring på disse, morsom v-twin med godt drag :-) Hvordan A2 er vet jeg ikke men..
Ting å se etter, hmmm. Faktisk ville jeg kikket litt etter korrosjon på rammeverk. Det er en budsjett-sykkel fra Suzuki så titt litt ekstra godt over. Etter hva jeg har lest er det nokså vanlig med rustflekker under styrekrona:

Bilde

Morten sin gsx650f hadde også smått med flekker der :P :p , er vist bare å male over med noe hammerite rustmaling :prf

Ventilsjekk/justering på 24.000 ja. Jeg hadde den servicen på slutten av sesongen i fjor, betalte 8-9k.

Gjorde et søk på google, "things to look for when buying SV650"
http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=112573

" If you can take a look at as many bolts/screws as you can, a few of mine were stripped/rounded off/missing and they may require replacing. That's cheap but it might indicate how well it's been maintained." Var ikke et dumt tips dette ihvertfall :-)

SVrider forumet står det veldig mye nyttig på, så søk litt mer rundt på google. Etter hva jeg har lest og sett på min sykkel er det ikke noe spesielt å se etter enn de vanlige tingene, kjede/drev, oljeskift rutiner, dekk, lager osv osv

Takk for langt svar med nyttig info :thumleft Håper på å få prutet ned til 50.55k ved evt kjøp
Never ride faster than your guardian angel can fly.

Circus
Innlegg: 30
Registrert: 12 feb 2015, 23:46
Motorsykkelen din: Suzuki SV650S K8
Sted: Bergen

Re: Suzuki SV650 S 2008

Legg inn av Circus »

Då er kjøpskontrakten skrevet under for suzukien :yeyeye Nøkkelen ligger her, men sykkelen står fortsatt på vinterlagring hos selger i vente på bedre vær. Det er meldt strålende sol og 7-8 grader midt på dagen på lørdag og søndag. Sykkelen står 2 timer unna. Eg har lite erfaring med kjøring i kaldt vær, og lurer derfor på om dette er galskap i bare skinndress, eller overlever eg ? Kjekt å få noken tips fra folk som har peiling :D
Never ride faster than your guardian angel can fly.

Toven

Re: Suzuki SV650 S 2008

Legg inn av Toven »

Et godt base-layer og noe beskyttelse mot vind, så er det vel ok. Sleng på deg en vindjakke og vindbukse utenpå mc-tøyet så burde det vel holde :)

Circus
Innlegg: 30
Registrert: 12 feb 2015, 23:46
Motorsykkelen din: Suzuki SV650S K8
Sted: Bergen

Re: Suzuki SV650 S 2008

Legg inn av Circus »

:thumleft Kva tenker du om føre da? er vel fare for at enkelte deler av vegen er undersolt når det er lave nattetemperaturer? Er redd for å komme i ein sving der det er fryst på... :scratch
Never ride faster than your guardian angel can fly.

Emsal
Innlegg: 17
Registrert: 06 sep 2014, 22:59
Motorsykkelen din: SV 650 S 2006

Re: Suzuki SV650 S 2008

Legg inn av Emsal »

Du må passe deg for veikantene også hvis det har blitt strødd mye sand om vinteren. Så lenge det har vært plussgrader hele natten burde det ikke være noe frost.

Genial sykkel sånn forresten. Ble litt irritert over vibrasjonen i styret i lengden siden hendene mine ble numne. Bare ikke hold hardt i styret, selv om jeg ofte glemmer det av spenning.

Svar