Yamaha R3! SOLGT

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Yamaha R3! Ny Shoei GT-Air

Legg inn av xyvind »

Flott hjelm - akkurat samme som jeg har :-) Er på tredje sesongen nå og er fortsatt veldig fornøyd med den. Begynte å like den enda mer etter at jeg kjøpte nakensykkel i vår. Hjelmen er mer lydløs og stabil nå som det ikke er noe turbulens fra kåpe eller vindskjerm.

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3! Ny Shoei GT-Air

Legg inn av Sopranoo »

Ja, merket noe mer turbelens med den en, min tidligere. Kjenner egentli mest i 90km/h. over 100 forsvinner det igjen. Sedan hørrer jeg en mer susete lyd. Men misstenker at det er pga alle luftemuligheter.
Når er ventilasjonen helt åpen? Er det når den er skyvd bakover eller fremover, Altså dem oppe på hjelmen? haha

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Yamaha R3! Ny Shoei GT-Air

Legg inn av xyvind »

Er ikke turbulensen bare fra vindskjermen din da? Opplever ikke noe turbulens nå jeg i hvert fall.

Det er to ventiler oppå hjelmen. Den lengst foran tror jeg er åpen når du skyver den fram mot panna, og den bakerste tror jeg du skal skyve bakover for å åpne. Blir av og til litt usikker selv, men du kjenner forskjell hvis du har litt fart ;-)

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3! Ny Shoei GT-Air

Legg inn av Sopranoo »

Haha. Ja skal ikke være lett. Jo det er vindskjermen, det var det jeg mente. Bare dåligt forklart.
Blir forøvrig kjøring fra Oslo til Kristiansand imorgen! Fin tur for å prøve hjelmen! :)

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Yamaha R3! Ny Shoei GT-Air

Legg inn av Cutless »

Høyfrekvent susing kan komme av at visiret ikke sitter stramt nok på. Du kan løsne de to skruene hvor visiret er festet, også flytte hele greiene litt lengre bak for å få visiret strammere mot gummilista.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Yamaha R3! Ny Shoei GT-Air

Legg inn av xyvind »

Når du har lukka visiret er det også er lite hakk til hvis du klemmer til, som liksom lukker visiret. Susingen forsvinner hos meg når jeg klikker visiret helt igjen

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3! Ny Shoei GT-Air

Legg inn av Sopranoo »

Ja, det er jo sånn at det ser lukket ut men det er ikke helt lukket. En såkallt byfunksjon ved kjøring i lav hastighet. Tror jag lukket det igjen, Jeg har kikket litt på det. Å det ser ut som det sitter stramt å fint. Så misstenker att susingen kommer fra åpen ventil oppe på toppen :) Skal teste mere imorgen på langtur !

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3! Ny Shoei GT-Air

Legg inn av Sopranoo »

Turen imorgen blir vel noe sånnher
https://goo.gl/maps/qtLVc" onclick="window.open(this.href);return false;
Annen rute å rekommendere? Har ikke allverdens med tid, men oppimot 5,5h går fint :)

Toven

Re: Yamaha R3! Ny Shoei GT-Air

Legg inn av Toven »

Hva med ?

http://tinyurl.com/pd7pqak

Eller:
http://tinyurl.com/np465al
Ville tatt denne jeg da :prf

EDIT: Herregud, så jo først nå at du hadde tidsrestriksjon. ups :redface

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3! Ny Shoei GT-Air

Legg inn av Sopranoo »

Vurdert rutene. Førstnevnte ser fin ut! Skal kjøre imorra etter jobb, så usikker på hvor lenge jeg klarer å være våken :)

Toven

Re: Yamaha R3! Ny Shoei GT-Air

Legg inn av Toven »

Hva ble ruten? :P :p

Dan24
Innlegg: 4
Registrert: 22 mai 2015, 21:46
Motorsykkelen din: Yamaha R3

Re: Yamaha R3! Ny Shoei GT-Air

Legg inn av Dan24 »

Da var Kriega US-20 kommet på sykkelen, kan ikke se for meg et bedre alternativ enn denne, blir å kjøpe 2 stk US-10 også.
Er det noen gode forslag til tankvesker som passe til R3 ? :)
Noen andre R3 eiere som har funnet et alternativ til skiltoppheng?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3! Ny Shoei GT-Air

Legg inn av Sopranoo »

Blev E18 ned til etter drammen en plass, så ut på 32 mot skien:) Deretter på E18 igjen! 32an va jo en suksess, nesten ikke trafikk, å nydelig asfalt!

Kriega! Ja har vurdert det selv! Blir nok innhandling av 1 US20 etterhvert! Sliter med å finne en forhandler som selger.
Synes tanken er ganske høy på R3en, så alt av tankvesker synes jeg ser ut som tårn på sykkeln. Skal droppe tankveske selv å heller gå får en bra tailbag. :) Si ifra hvis du finner en tankbag som er passende! :-)å

Dan24
Innlegg: 4
Registrert: 22 mai 2015, 21:46
Motorsykkelen din: Yamaha R3

Re: Yamaha R3! Ny Shoei GT-Air

Legg inn av Dan24 »

Speed MC sender Kriega i postoppkrav om du tar kontakt med dem. Betalte totalt i overkant av 1100 kr for Kriega US-20. Dei sendte den samme dag som eg sendte forespørsel på epost :thumleft

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3! Ny Shoei GT-Air

Legg inn av Sopranoo »

Hei, raskt spørsmål!
Må man skifte olje hos merkeverksted for å beholde garantien? :) Er ikke dette litt overkill?
Skal jo skifte hver 5000km. Hadde den nylig inne på førsteganservice. Anelse hva det koster? :sorry

Svar