Yamaha R3! SOLGT

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3! Oljeskift??

Legg inn av Sopranoo »

Da kan jeg skrive under på at den Dainese buksen jeg kjøpte verken er vannavisende eller behaglig. Havnet i ett litet regnvær på tur fra Kristiansand til Oslo. Etter runt 3mil kom regnet. Det tok ikke mange sekunderne før jeg kjente at buksen trakk til seg vann. (Jeg hade fodret i! Inkl det som skal være vanntett.)
Hade forventet mer av en bukse til 3000kr. Tror jeg må ta i bruk forbrukerkjøpsloven.
Den er heller ikke veldig behaglig, ettersom knebeskyttern hopper ut av sin posisjon av å til. Den tar seg nesten helt opp på låret. Skuffet over buksen altså....
Tillåmed min Dainese jakke i skinn holdt vannet helt ute. Så det var ikke det store regnværet jeg havnet i.
Turen gikk i dass, å jeg fikk ta til retrett da været ikke så ut til å bli bedre lenger frem, yr å storm meldte pent vær! Så litt frustrert!!!

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3! BI voks på Jakka?

Legg inn av Sopranoo »

Hei, Tenkte slenge på litt Bi voks på min nesten nye Dainese D1 jakke, Noen erfaringer? Fungerer dette? Blir den for blank? klebete?
Erfaringer?
Ha en fin fin kvell :)

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Yamaha R3! BI voks på Jakka?

Legg inn av Flanker »

Bivoks? Er det ikke det man bruker på sko?? Hvis ja ville jeg sett meg om etter andre produkter til jakka...

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3! BI voks på Jakka?

Legg inn av Sopranoo »

Er ikke bare Motul perfect leather, bivoks i en lettere variant da? hvertfall så jeg sjønner det? :scratch

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3! BI voks på Jakka?

Legg inn av Sopranoo »

Idag var jeg for første gang innom en hestebutikk..... Hørte rykter om at hestebutikker hadde det beste for skinn! Må si meg litt enig der.
Fikk tak på Leather Balsam från Belvoir. Litt bivokslignende greie, med noen oljer i. Egentlig helt basic.
Lett å påføre med svamp. Min nesten helt nye Dainese D1 svart-røde jakke, ja den blev..... :thumleft

Må bare beklage på forhånd, til de som kommer bli blenda av jakken. :D

http://www.amazon.com/Carr-Day-Martin-I ... B002XVGS50" onclick="window.open(this.href);return false; Belvoir

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3! Oslo-Stavanger

Legg inn av Sopranoo »

Hei! Har tenkt å ta turen Oslo Stavanger til uken. Tenkte https://goo.gl/maps/Yp6pW" onclick="window.open(this.href);return false; denne ruten var passende.
Er det veldig langt mellom bensinstasjonene på denne ruten?
Noe man burde stoppe å se? :) :scratch

tunmag
Innlegg: 39
Registrert: 25 mai 2015, 11:08
Motorsykkelen din: Husqvarna SMR511
Sted: Ryfylke

Re: Yamaha R3! Oslo- Stvg

Legg inn av tunmag »

Hadde svingt innom Lysebotn når du først er på den kanten :-) bensin tror jeg ikke skal bli noe problem, spørst litt hvor stor tank du har.

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Yamaha R3! Oslo- Stvg

Legg inn av norse900 »

Gi en lyd når du er på vei over??. :thumleft
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Yamaha R3! Oslo- Stvg

Legg inn av mortenolb »

Det er nok av bensinstasjoner på E134, og det er en på/i høydalsmo, der hvor du svinger av mot Dalen. Usikker på om det er noe i Dalen(?), men etter det kan det muligens være et stykke.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Yamaha R3! Oslo- Stvg

Legg inn av Flanker »

2 stasjoner i Dalen, null problem! Neste deretter er vel Valle i Setesdal.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Yamaha R3! Oslo- Stvg

Legg inn av mortenolb »

Tror egentlig jeg heller hadde valgt å kjøre Kviteseid > Vrådal og 38 derfra bort mot Dalen, istedenfor Dalen. 38 langs vannet der er kanskje den morsomste veien vi har i området! (Sett at man gir på litt)

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Yamaha R3! Oslo- Stvg

Legg inn av Flanker »

Ja, veien langs Vråvatn er knall! Men da ingen bensin å få mellom Vrådal og Valle.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Yamaha R3! Oslo- Stvg

Legg inn av mortenolb »

Er vel ikke store forskjellen i avstand på vrådal > valle og dalen > valle? Eller er det mer enn jeg tror?

Edit: Okda, en del mer enn jeg tror. Men vi snakker jo uansett i underkant av 10 mil, så det må vel nesten gå bra på hvilken som helst tank?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Yamaha R3! Ny Shoei GT-Air

Legg inn av kjellv »

Sopranoo skrev:Blev E18 ned til etter drammen en plass, så ut på 32 mot skien:) Deretter på E18 igjen! 32an va jo en suksess, nesten ikke trafikk, å nydelig asfalt!

Kriega! Ja har vurdert det selv! Blir nok innhandling av 1 US20 etterhvert! Sliter med å finne en forhandler som selger.
Synes tanken er ganske høy på R3en, så alt av tankvesker synes jeg ser ut som tårn på sykkeln. Skal droppe tankveske selv å heller gå får en bra tailbag. :) Si ifra hvis du finner en tankbag som er passende! :-)å
Tror også at du ikke kan ha noen stor tankbag på en R3. Men har du sett på sportbagen til Yamaha? Den er 5/9L, og er utrolig praktisk til småting som bør være lett tilgjengelig.
http://www.yamaha-motor.eu/no/produkter ... &year=2015

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3! Oslo- Stvg

Legg inn av Sopranoo »

Kjører dere med Pinlock? Har ett liggende til Shoei Gt hjemen. Har nå prøvd å sette det på, men får det ikke like skarpt som med uten.
Kan det anbefalles å kjøre med pinlock? :prop:

Svar