Yamaha R3! SOLGT

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3! Its a girl!

Legg inn av Sopranoo »

cosmogs skrev:Veldig mange her og ellers som er ekstremt fornøyd med Kriega. Har selv 1x20 og 2x10, dekker behov på både korte og lengre turer. Bruker Givi tanklock sånn "til hverdags." I følge meg, en uslåelig kombinasjon. Synes det er ekstremt merkelig at ingen har skaffet seg agenturet på Kriega i Norge. Ellers hyggelig å se at dere gutta etter lang ventetid har syklene på veien! :thumleft
Herligt! Ja det tok sin tid!
Har noen som er i USA nå. De skulle ta med en Kriega US20 hjemover! :) Ellers har jeg hørt rykten om at det finnes i sandefjord! Men inget man kan kjøpe på nett.....

Toven

Re: Yamaha R3! Its a girl!

Legg inn av Toven »

Kan kjøpes hos Speed i sandefjord. Kan nok sendes i posten fra dem ;-)

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3! På tide med Vask!

Legg inn av Sopranoo »

Nå er sykkelen meget skitten! Etter 1000km!
Har tenkt å ta i bruk selvvaske hallen på Statoil Storo!

Er det medbrakte vaskeprodukter som gjelder? eller får man det der? :) Haha, heeeelt nybegynner!
Noe å rekommandere? :)
:-)å

Toven

Re: Yamaha R3! På tide med Vask!

Legg inn av Toven »

Har du ikke mulighet til å vaske hjemme?

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3! På tide med Vask!

Legg inn av Sopranoo »

Toven skrev:Har du ikke mulighet til å vaske hjemme?
Nix, har desverre ikke dette. Studentleilighet! :P :redface

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Yamaha R3! På tide med Vask!

Legg inn av Trondgv »

Sopranoo skrev:Nå er sykkelen meget skitten! Etter 1000km!
Har tenkt å ta i bruk selvvaske hallen på Statoil Storo!

Er det medbrakte vaskeprodukter som gjelder? eller får man det der? :) Haha, heeeelt nybegynner!
Noe å rekommandere? :)
:-)å
Anbefaler å ikke ta den der i det hele tatt. Hvorfor? Jo, for mange av de som går der med gamle biler slipper koster og alt mulig i bakken slik at de samler en god del grus før de setter utstyret på plass der det hører til. Er ikke lov å ta med vaskeprodukter p.g.a noe miljø greier. Kjøp deg heller noe utstyr til å ha hjemme, kanskje legg litt penger i det. Da tar du mye bedre vare på det, og du vet selv at det ikke er fult av grus o.l + du får ofte mye bedre produkter handlet på nettet / i butikk i forhold til det som er på bensinstasjoner sin selvvask. :)

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3! På tide med Vask!

Legg inn av Sopranoo »

Allright! Takk for tips! Får vel prøve å finne en løsning. Det går vel an å vaske en sykkel uten rennende vann, ha ettpar bøtter med vann burde vel holde i massevis? Ellers har jeg tenkt litt på noen form for trykksprøyte. Men fungerer vel kanskje bedre med en bøtte vann?

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Yamaha R3! På tide med Vask!

Legg inn av Trondgv »

Sopranoo skrev:Allright! Takk for tips! Får vel prøve å finne en løsning. Det går vel an å vaske en sykkel uten rennende vann, ha ettpar bøtter med vann burde vel holde i massevis? Ellers har jeg tenkt litt på noen form for trykksprøyte. Men fungerer vel kanskje bedre med en bøtte vann?
Vis det er såpass at du ikke har rennende vann, så er det kanskje litt verre, er jo egentligt bare til å sjekke det som er i selvvask hallen før du tar det i bruk. Eventuelt med "kosten" som det kommer såpe ut av, bare la såpa renne av den, og bare ta med en svamp eller noe slik at du får gnikket det skikkelig ut uten å bruke ripemaskinen på Statoil :lol Vil tro det er mye lettere for din del :thumleft

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3! På tide med Vask!

Legg inn av Sopranoo »

Tynt med vaskehaller som tillater eget vaskemiddel. Jadu, dette kan bli intressant. Tenk om man bare hadde tillgang på rent rennende vatten!

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Yamaha R3! På tide med Vask!

Legg inn av Trondgv »

Sopranoo skrev:Tynt med vaskehaller som tillater eget vaskemiddel. Jadu, dette kan bli intressant. Tenk om man bare hade hat tillgang på rent rennende vatten!
Stemmer det, men såpa de har er nok mer en god nok for folk flest. På kosten som du ser på bildet her, kommer det såpe ut av enden, bare hold knappen inne og la det renne over sykkelen, uten å bruke kosten. Så tar du heller å vasker skikkelig med svamp, nekter å tro at noen vil kommentere det :thumleft

Bilde

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3! På tide med Vask!

Legg inn av Sopranoo »

Får ta å gjøre et forsøk imorra! :) Takk for alle tipps!

Brukeravatar
Shawn91
Innlegg: 106
Registrert: 28 mai 2013, 19:08
Motorsykkelen din: Yamaha FZS600 Fazer 1999
Sted: Holmestrand

Re: Yamaha R3! På tide med Vask!

Legg inn av Shawn91 »

Sopranoo skrev:Tynt med vaskehaller som tillater eget vaskemiddel. Jadu, dette kan bli intressant. Tenk om man bare hadde tillgang på rent rennende vatten!
Jeg har alltid vaska med eget vaskemiddel, både bil og MC. Gjør det jevnlig på selvvasken på Shell og Hydro, de som jobber der har aldri sagt noe. Og jeg skjønner heller ikke hvem som ville sagt noe på det, det er jo selvbetjening... Jeg tar med sjampo og svamp/vaskehanske og noen mikrofiber kluter til å tørke med :thumleft
Shiny side up...

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Yamaha R3! På tide med Vask!

Legg inn av Trondgv »

Shawn91 skrev:
Sopranoo skrev:Tynt med vaskehaller som tillater eget vaskemiddel. Jadu, dette kan bli intressant. Tenk om man bare hadde tillgang på rent rennende vatten!
Jeg har alltid vaska med eget vaskemiddel, både bil og MC. Gjør det jevnlig på selvvasken på Shell og Hydro, de som jobber der har aldri sagt noe. Og jeg skjønner heller ikke hvem som ville sagt noe på det, det er jo selvbetjening... Jeg tar med sjampo og svamp/vaskehanske og noen mikrofiber kluter til å tørke med :thumleft
Overalt jeg har vært, er ikke det lov, men om betjening følger med eller kommer å gir deg beskjed, er noe annet. :prf

Men, ble sykkelen ren? :yeyeye

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3! På tide med Vask!

Legg inn av Sopranoo »

:) Den blev faktiskt forholdsvis ren, med bøttevask. Var ikke noe problem å få rent dem store å lett tilgjenlige ytene. Der hvor det er små detalier, motor, bremser etc var litt mer krevende. Blev ikke helt fornøyd med resultatet.
Brukte en forvaskspray som var utroligt effektiv. Det var en snill verisjon av avfettingsprodukt, som kan brukes overallt. Samtidligt som den løsnet opp skitten på felger med enkelthet. :) blir nok å spraye ned sykkeln med produktet før jeg ruller den 100m til en selvvaskstasjon, tar med en drenkt vaskesvamp i eget vaskemiddel å bruker spyler neste gang :)!
Man lærer! :roll

Er det farlig å ta ''avfetting'' på bremseskiver?
Så er Førstegangservice bestillt! Blir på Fredag!

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3! Ruteforslag Oslo-Krsand

Legg inn av Sopranoo »

Plane var å kjøre Oslo Kristiansand til helgen! Usikker om om jeg er så gira på å ligge på E18 hele veien. Noen forslag til rute? Raskt men enda morro! Blir en Helgetur! :)

Svar