Yamaha R3! SOLGT

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Yamaha R3! SOLGT

Legg inn av Sopranoo »

Har akkurat bestillt en ny Yamaha R3, usett. Noen som har meninger om den?
Syns selv designen er best av mellomklasse sykler ute på markedet.
Det er en Yamaha, hva kan da være feil?
Har selv gode erfaringer fra Yamaha tidligere, bare i annet segment. Båtmotorer. Aldrig noe trøbbel med kvalitet.
Får vi se mange R3 er på veiene?
R3 en er også den som jeg syns ser best ut på spesifikkasjoner, kw/kh/nm osv. Meninger?

Link http://www.yamaha-motor.eu/no/produkter ... zf-r3.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Sist redigert av Sopranoo den 21 feb 2016, 12:32, redigert 23 ganger totalt.

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Yamaha R3

Legg inn av Zadnez »

Gratuelerer... fet sykkel. Du blir nok fornøyd med den skal du se :thumleft
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Yamaha R3

Legg inn av JK95 »

Først; Gratulerer med nysykkel!!! :bb_p: Synes selv også at R3 er en av de desidert peneste av nye A2-sykler på dagens marked :prf Er litt som du sier, det er jo Yamaha, hva kan være feil :P :p Dette er jo en helt ny sykkel på markedet, så noen barnesykdommer er nesten å forvente, men tror Yamaha ordner dette fort og smertefritt ;-)

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Yamaha R3

Legg inn av Zadnez »

hva må du betale i forsikring? Glem det:) så det i en annen tråd:) Delkasko dekker vel bare dersom andre har skylden? Skulle jeg ta sjansen på det hadde jeg likså godt bare tatt ansvar:) Skjer det noe med sykkelen min så regner jeg med det er jeg som kjører ut:)
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3

Legg inn av Sopranoo »

:) Positiv instilling til den altså :) Såbra!

Ang forsikring, Jeg kommer bruke sykkelen i byer til stor del. Har desverre ikke tilgang på egen garasje heller. Delkasko dekker tyveri å brann :)

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Yamaha R3

Legg inn av Zadnez »

Positiv... ja det er jo den kuleste i sitt segment :thumleft

Blir spennende å høre hvordan den er.... har ikke lest review'er engang. Men som du selv sa... dette kan ikke gå galt :P :p
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Yamaha R3

Legg inn av Bjerknez »

Ser ut til å være en flott sykkel dette. Er ikke denne veldig lik Ninja 300cc i utseende da?

Først så trodde jeg det var snakk om nye R6, men ser at denne er borte fra segmentet til Yamaha. Vil det si at Yamaha ikke har et 600cc alternativ i supersport klassen?

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Yamaha R3

Legg inn av Epylypzon »

Bjerknez skrev:Ser ut til å være en flott sykkel dette. Er ikke denne veldig lik Ninja 300cc i utseende da?

Først så trodde jeg det var snakk om nye R6, men ser at denne er borte fra segmentet til Yamaha. Vil det si at Yamaha ikke har et 600cc alternativ i supersport klassen?
http://www.yamaha-motor.eu/eu/products/ ... zf-r6.aspx

Står da fortsatt her?
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Yamaha R3

Legg inn av Bjerknez »

Epylypzon skrev:
Bjerknez skrev:Ser ut til å være en flott sykkel dette. Er ikke denne veldig lik Ninja 300cc i utseende da?

Først så trodde jeg det var snakk om nye R6, men ser at denne er borte fra segmentet til Yamaha. Vil det si at Yamaha ikke har et 600cc alternativ i supersport klassen?
http://www.yamaha-motor.eu/eu/products/ ... zf-r6.aspx

Står da fortsatt her?
I alle dager... Var nettopp inne på sia og da fant jeg den ikke...

jaja..ok.. da er alt i skjønneste orden :redface

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Yamaha R3

Legg inn av Snikendeugle »

Gratulerer! Pen sykkel som ser veldig "premium" ut!

Men det er ingen RC 390 ;)

Bilde

Tenkte å få booket en testride av denne etterhvert... Har lyst til å ha noe slikt på siden til å fikle med...
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Yamaha R3

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Ser ut til å være en flott sykkel dette. Er ikke denne veldig lik Ninja 300cc i utseende da?

Først så trodde jeg det var snakk om nye R6, men ser at denne er borte fra segmentet til Yamaha. Vil det si at Yamaha ikke har et 600cc alternativ i supersport klassen?
Begge har i grunnen rett. Her er den Norske siden til Yamaha http://www.yamaha-motor.eu/no/produkter ... index.aspx og her står den ikke.
Sykkelen er i produksjon, men i 2015 blir den ikke importert til Norge. Men i lenken til Yamaha EU sin hjemmeside står den, og der kan den leveres.
Grunnen er nok at det i år ventes veldig stor oppmerksomhet rundt årets mange nye modeller, og salget av R6 ventes lavt pga dette. Det er flere modeller som ikke importeres i år, bl.a. FZ8 N og XJ6 Diversion. FZ1 har ikke blitt importert siden 2010, men andre steder i verden selges den stort.
Men R3 ventes det mye av, gratulerer masse med valget Soprano. Dette kan ikke bli feil det :thumleft. Den kommer ikke til landet før i April, og de som ønsker seg denne bør ikke vente lenge! Det opereres allerede med ventelister på enkelte av årets nye modeller.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Yamaha R3

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:
Bjerknez skrev:Ser ut til å være en flott sykkel dette. Er ikke denne veldig lik Ninja 300cc i utseende da?

Først så trodde jeg det var snakk om nye R6, men ser at denne er borte fra segmentet til Yamaha. Vil det si at Yamaha ikke har et 600cc alternativ i supersport klassen?
Begge har i grunnen rett. Her er den Norske siden til Yamaha http://www.yamaha-motor.eu/no/produkter ... index.aspx og her står den ikke.
Sykkelen er i produksjon, men i 2015 blir den ikke importert til Norge. Men i lenken til Yamaha EU sin hjemmeside står den, og der kan den leveres.
Grunnen er nok at det i år ventes veldig stor oppmerksomhet rundt årets mange nye modeller, og salget av R6 ventes lavt pga dette. Det er flere modeller som ikke importeres i år, bl.a. FZ8 N og XJ6 Diversion. FZ1 har ikke blitt importert siden 2010, men andre steder i verden selges den stort.
Men R3 ventes det mye av, gratulerer masse med valget Soprano. Dette kan ikke bli feil det :thumleft. Den kommer ikke til landet før i April, og de som ønsker seg denne bør ikke vente lenge! Det opereres allerede med ventelister på enkelte av årets nye modeller.
Ahh.. takk kjellv! Da var det ikke jeg som var senil allikevel :thumleft

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3

Legg inn av Sopranoo »

:) Ktm'n er ikke feil den heller! :) Det som kan være litt problematisk med R3 er følgende. Den har ikke ankommet noen Land enda. Forsåvidt ikke R1 heller hva jeg vet. April er ikke langt unna, å jeg leser at noen sier at R3 er yttligere forsinket.....................

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3

Legg inn av Sopranoo »

Fikk halveis bekreftet at R3en er i mine hender runtomkring 15 april! :) Håper man slipper forsinkelse!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Yamaha R3

Legg inn av Bjerknez »

Pleier alltid å være fra 8 ukers forsinkelse, så du må nok smøre deg med tolmodighet desverre.

Neida, det blir nok stas med nye sykkel, forhåpentligvis til tiden. :thumleft

Gratulerer :prop:

Svar