Kawasaki Z800E

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
Brukeravatar
Jaran
Innlegg: 49
Registrert: 25 feb 2015, 18:31
Motorsykkelen din: Z800E
Sted: Bekkestua, Bærum

Kawasaki Z800E

Legg inn av Jaran »

Heisann! Tok A2 førerkortet i slutten av forriges sesong, og har ikke gått til innkjøp av noen sykkel enda.

Har lenge sett på Z800E, og er veldig firstet til å gå for den. Jeg har ikke prøvekjørt den, så litt usikker er jeg enda. Derfor kommer jeg hit for å høre om noen her har noen erfaring på denne sykkelen! Har hørt med flere forhandlere i nærheten om prøvekjøring, men ingen har noen demosykkel av den. Får beskjed om å vente til kawasaki kommer i nærområdet i slutten av mai/ starten av juni :sk?

Jeg vil gjerne starte sesongen tidligere enn det :roll
Flott om noen har noen innspill her!

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Kawasaki Z800E

Legg inn av Kawagutten »

Jeg har kjørt Z750R som jeg synes jeg var bra.Fineste utseende og greie kjøreegenskaper.Hadde den bare kort tid og på vinter halv året så fikk ikke testet ordentlig ut men inntrykket var bra :-)
Er vel ikke så store forskjellen fra den til Z800E.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Kawasaki Z800E

Legg inn av Monstr »

Prøvekjørte en i fjor høst. Riktignok en fulleffekter. Sittestillingen var veldig behagelig, og jeg likte sykkelen veldig godt :)

Jeg er 1.92 høy, og kunne fint hatt en sånn :)

Det store spørsmålet er jo bare om du skal ha grønn eller oransje :thumleft

Brukeravatar
Jaran
Innlegg: 49
Registrert: 25 feb 2015, 18:31
Motorsykkelen din: Z800E
Sted: Bekkestua, Bærum

Re: Kawasaki Z800E

Legg inn av Jaran »

Daniel V skrev:Prøvekjørte en i fjor høst. Riktignok en fulleffekter. Sittestillingen var veldig behagelig, og jeg likte sykkelen veldig godt :)

Jeg er 1.92 høy, og kunne fint hatt en sånn :)

Det store spørsmålet er jo bare om du skal ha grønn eller oransje :thumleft
Haha :D

Årets modell kan man få i svart, grøn og rød. Tror jeg skal gå for svart, med tanke på kjøreutstyret jeg har :thumleft

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Kawasaki Z800E

Legg inn av Monstr »

Skal du ha en Kawa må du jo ha litt spreke farger! Fordelen er også at du er mer synlig i trafikken! :D

Uansett, lykke til med sykkelkjøp! Kanskje vi sees på veien til sommeren! :prop:

Brukeravatar
Jaran
Innlegg: 49
Registrert: 25 feb 2015, 18:31
Motorsykkelen din: Z800E
Sted: Bekkestua, Bærum

Re: Kawasaki Z800E

Legg inn av Jaran »

Daniel V skrev:Skal du ha en Kawa må du jo ha litt spreke farger! Fordelen er også at du er mer synlig i trafikken! :D

Uansett, lykke til med sykkelkjøp! Kanskje vi sees på veien til sommeren! :prop:
Skal nok få på noen detaljer på den :D

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22920
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kawasaki Z800E

Legg inn av Bjerknez »

Synes Z800 er tøffe sykler. Jeg har dog aldri kjørt en slik. Kun prøvesittet og bortsett fra litt hard sal og litt mer fremoverlent sittestilling enn jeg har på Triplen så likte jeg den. Men som sagt... kun prøvesittet så erfaringsgrunnlaget er ikke akkurat det beste :thumleft
Når det kommer til farge så mener jeg den bør se slik ut:

Bilde

Er ikke så ofte jeg anbefaler den sykkelen med mest farger da jeg er svak for svart, men jeg synes en kawasaki skal være litt grønn. Akkurat som den på bildet. Men ikke noe mer grønt enn dette.. det blir for mye :thumleft
Dog er dette VELDIG subjektivt :-)å

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kawasaki Z800E

Legg inn av Olav K »

Jeg har prøvd en fulleffekt Z800, og likte den godt.
Det er en "voksen" sykkel med tanke på den føles stor å sitte på (ikke negativt ment, gir en romslig kjørestilling) Etter min smak er den litt tung, (spesielt når man skal flytte på den manuelt) men det merker du mindre til når du kjører. Fin motor og nydelig gearkasse.
Kjørte ikke langt nok til å kjenne om salen var for hard.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jaran
Innlegg: 49
Registrert: 25 feb 2015, 18:31
Motorsykkelen din: Z800E
Sted: Bekkestua, Bærum

Re: Kawasaki Z800E

Legg inn av Jaran »

Bjerknez skrev:Synes Z800 er tøffe sykler. Jeg har dog aldri kjørt en slik. Kun prøvesittet og bortsett fra litt hard sal og litt mer fremoverlent sittestilling enn jeg har på Triplen så likte jeg den. Men som sagt... kun prøvesittet så erfaringsgrunnlaget er ikke akkurat det beste :thumleft
Når det kommer til farge så mener jeg den bør se slik ut:

Bilde

Er ikke så ofte jeg anbefaler den sykkelen med mest farger da jeg er svak for svart, men jeg synes en kawasaki skal være litt grønn. Akkurat som den på bildet. Men ikke noe mer grønt enn dette.. det blir for mye :thumleft
Dog er dette VELDIG subjektivt :-)å
Er enig i det, men med tanke på at kjøreutsyret mitt er svart og hvit tror jeg svart vil passe bedre :eh

Z800E i grøn er heller ikke like tøff som Z800 i grønn, etter min mening. http://www.kawasaki.no/no/products/spor ... QtYUVsMDF0
Olav K skrev:Jeg har prøvd en fulleffekt Z800, og likte den godt.
Det er en "voksen" sykkel med tanke på den føles stor å sitte på (ikke negativt ment, gir en romslig kjørestilling) Etter min smak er den litt tung, (spesielt når man skal flytte på den manuelt) men det merker du mindre til når du kjører. Fin motor og nydelig gearkasse.
Kjørte ikke langt nok til å kjenne om salen var for hard.
Var å så på den hos den lokale forhandleren her, og den så en del større ut enn ande i samme sjanger. Jeg tenker at dette er en sykkel jeg kan ha i en del lengere tid i forhold til å kjøpe en Z300 eller liknende. Noe jeg ikke vokser av meg så fort, også får jeg jo dobbel effekt av hva jeg starter med når jeg går opp til A lappen.

Sattser på at de har noen av Z sykklene på MC messa som kommer nå så får jeg tatt en bedre titt på den :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22920
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kawasaki Z800E

Legg inn av Bjerknez »

Mulig jer er på tynn is her, men ha er forskjellen på E versjonen og den "vanlige" hvis man kan kalle det det? Altså med tanke på utseendet...

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Kawasaki Z800E

Legg inn av sankyo »

Færre grønne elementer. Sjekk på hjemmesiden.

Sent fra min Nexus 9 via Tapatalk
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Jaran
Innlegg: 49
Registrert: 25 feb 2015, 18:31
Motorsykkelen din: Z800E
Sted: Bekkestua, Bærum

Re: Kawasaki Z800E

Legg inn av Jaran »

Bjerknez skrev:Mulig jer er på tynn is her, men ha er forskjellen på E versjonen og den "vanlige" hvis man kan kalle det det? Altså med tanke på utseendet...
Sjekk på linken jeg posta i forrige post. Er generelt mindre detaljer på E versjonen bare.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22920
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kawasaki Z800E

Legg inn av Bjerknez »

Da liker jeg den grønne Z800E best. :thumleft
men for all del... det er jo ikke JEG som skal ha sykkelen. Så kjøp den fargen du liker best :thumleft

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Kawasaki Z800E

Legg inn av 45316 »

Helt sikker på at du ikke skal bytte street'n før sesongen starter altså? ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22920
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kawasaki Z800E

Legg inn av Bjerknez »

45316 skrev:Helt sikker på at du ikke skal bytte street'n før sesongen starter altså? ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bombesikker :vs

Svar