FZ6 S2 mellomtung

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
zebru
Innlegg: 5
Registrert: 17 apr 2015, 23:50
Motorsykkelen din: fz6n
Sted: Rogaland

FZ6 S2 mellomtung

Legg inn av zebru »

Hei
Jeg er på jakt etter en mellomtung sykkel, og er veldig interessert i Yamaha sin FZ6N.
Jeg tenker å kjøpe en fulleffekt og et 35 kW kit.

Denne sykkelen ser veldig bra ut, men jeg ser at den har 98 hk: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Når jeg ser litt nærmere på denne siden, står det 70,5 kW org: http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_fz6_2006.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis jeg halverer det, får jeg 35,25 kW noe som er litt for mye.
Tror dere det er mulig å få den registrert som mellomtung selv om den yter en halv kW for mye originalt?

Grunnen til at jeg ikke bare kjøper en med 78 hk, er at 98hk versjonen er mye finere med svart ramme og motor, og at jeg gjerne vil oppgradere den når jeg får tunglappen.

Håper noen kan hjelpe meg :-)

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: FZ6 S2 mellomtung

Legg inn av freddy123 »

hei, når regelverket sier maks 35kw så er det nokk også det :D utrolig kjipt siden det er snakk om 0,5kw mer en org, men det er nå 35kw som er grensa eller 48hk så da må man bare følge dette.

det du kan gjøre for å bli 100%sikker er å sende en mail til vegvesenet, men tviler på at du får et positivt svar fra dem :scratch

uansett lykke til med sykkelvalget :vs

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: FZ6 S2 mellomtung

Legg inn av Monstr »

Hallois!

Jeg prøvde det samme med samme sykkel i fjor.... Fikk dessverre blankt nei, så endte med den forrige modellen som er akkurat 70 kw.

zebru
Innlegg: 5
Registrert: 17 apr 2015, 23:50
Motorsykkelen din: fz6n
Sted: Rogaland

Re: FZ6 S2 mellomtung

Legg inn av zebru »

Fikk nei fra vegvesenet også nå, som forventet.
Utrolig kjipt, men de er jo flotte med lys ramme/motor også :D

Svar